1. ben alleen bang dat mensen loene zeggen. Maar dat is gewoon een kwestie van verbeteren. Mits je dat niet erg vindt natuurlijk.
Misschien mensen die niet lezen en die e aanzien voor een a Maar als ik Lune zie staan doet dat erg Nederlands aan voor mijn gevoel door die e op het eind. Daarom zou ik dat ook op z'n Nederlands uitspreken als luune. Luna ken ik als o.a. het Spaanse en Italiaanse woord voor maan wat wordt uitgesproken als loena. Daarom klinkt luuna als uitspraak voor mij wel gek.
Luna, maar ik ben bevooroordeeld omdat het 1 van mijn favoriete gaming hero's is: http://hydra-media.cursecdn.com/dota2.gamepedia.com/1/13/Luna.png?version=df1dc1c57790d8d12a1b6bc0a27622b2
Inderdaad. Ik vind het ook heel raar staan, als een spelfout. Die extra u is niet nodig. Ik snap dat je een foute uitspraak wilt voorkomen maar ik vind dit geen mooie oplossing. Ik vind Lune het leukst, aangezien ik Luna wat lomper vind klinken. Lune vind ik bijzonder, zacht, mysterieus. Luna wel vrolijk maar ook wat hard door die a op het eind.
Luna ! (Maar dan wel uitspraak Loena ) 1 van mijn meiden heeff ook deze mooie naam! Als je echt die uuu uitspraak wil dan zou ik Lune kiezen, daar maak ik niet automatisch Loene van. Luna als Luuuna uitgesproken vind ik persoonlijk verschrikkelijk omdat sommige mensen mijn dochters naam ook zo uitspreken allergisch voor dat ge-luuuuuna hahaha
3 Hoewel ik ook diverse katten ken die zo heten en een hond, vind het meer een dierennaam in mijn omgeving
onze dochter heet Lüna.. Met puntjes op de U.. je spreekt het uit als Luuna, dubbel u Dus geen Loena..
Hahaha Ik heb dat juist andersom .. Mijn dochter heet Lüna ( Luuna ).. En sommige zeggen dan nog LOENA.. Grrrrrrrrrrr... ik ben allergisch voor dat ge-Loeeeennnaaaaa
Ik vind luune en lune jongensnamen. Maar gaat om een meisjesnaam dus? Zou zeker Luna kiezen. Vooral luune vind ik te ver gezocht met de dubbele uu.