Consultatie buro visite

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MvanG, 20 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvanG

MvanG Lid

21 nov 2011
    41
    0
    0
    Thuis mama
    Beste Allemaal,

Mijn dochter is bijna 18 maanden en we moeten dan weer een bezoek afleggen aan het CB. Nu heeft een vriendin van mij een kindje wat 3 weken jonger is als mijn dochter.
    Mijn vriendin heeft pas een brief ontvangen van het CB dat ze op huisbezoek komen. Ik heb deze niet ontvangen, ik moet er zelf gewoon naar toe. Is dit nu een fout bij mij ? Of is hier verschil in per regio ??
    Wie weet dit.

mvg

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Verschilt denk ik per regio, want bij mij zijn ze nog nooit op huisbezoek geweest. Moet altijd langskomen. Wil ze ook niet thuis hebben, dus komt goed uit.

3. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Hier met 18 maanden ook gewoon bij het cb geweest, kan per regio verschillen. Hier alleen huisbezoek gehad net na de kraamweek.

4. MvanG

MvanG Lid

21 nov 2011
    41
    0
    0
    Thuis mama
    Haha... ja ik ga er ook liever zelf naar toe hoor..
    Ze zijn allen bij mij thuis geweest toen ze net 2 weken was ofzo.. en daarna ookk nooit meer.

5. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Hier zijn ze ook nooit geweest, ik zal er zelf liever naar toe gaan.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    In bepaalde regios zijn nog huisbezoeken, onder andere in een aantal delen van brabant. Op de meeste plekken zijn de huisbezoeken wegbezuinigd.

Verpleegkundige vind een huisbezoek volgens mij vaak wel fijn, omdat ze dan een veel beter beeld van je kindje krijgen, zo in de eigen omgeving.

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hier geen huisbezoek met 18 mnd.

Wel van de week om inbakeren voor te doen bij onze baby.

8. tulip

tulip Niet meer actief

dit dus, hier wel een huisbezoek gehad, en ik vond het hartstikke leuk. Ze zag m. in haar eigen omgeving en het was gewoon gezellig. Ik moest nog een vragenlijst invullen die je anders op het cb moet doen....en niks bijzonders verder.

Ik vind het heel jammer dat het op veel plekken wegbezuinigd is, ik denk nl dat "probleemgezinnen"veel sneller ontdekt worden als ze op die leeftijd bij mensen thuis komen. Op een cb kunnen mensen zich vaak anders voordoen dan thuis. Aan een huis/inrichting/gewoonten kunnen de vpk's volgens mij veel herleiden.

9. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Hier komen ze ook niet aan huis. Wel toen een van de kinderen slecht sliep wilde ze een dagje komen kijken hoe je met de kinderen omgaat. Hoe ze reageren op dingen waardoor ze misschien slecht slapen

10. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Hier wel huisbezoek gehad... in Zeeland doen ze het dus ook, ..... als je er geen prijs op stelt dan gaf het ook niet .... maar ik vond het wel makkelijk... scheelt mij weer een rit. En wat een ander hier al beschreef, 't was best gezellig.

11. misa

misa Niet meer actief

Hier ook niet hoor!

12. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Hier doen ze bij "bijzondere" gevallen een huisbezoek bij 18 maanden. Verpleegkundige van ons vond tweeling een bijzondere situatie, maar liet de keuze wel bij ons. Ik vond huisbezoek wel makkelijk, hoefde ik niet zo te sjouwen. Uiteindelijk sliepen de jongens net toen ze voor de deur stond :D

13. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Hier zijn ze vanaf dat elano 6 maanden was tot nu 18 maanden 6 x langs geweest.
    Doen ze om de mensen goed te leren kennen en je kan je daar voor opgeven. Dacht eerst dat je dan een soort probleem gezin moest zijn maar dat is dus niet zo. Heb het als heel positief ervaren. Erg gezellig vooral. Uiteindelijk over alles met haar kunnen praten het ging uiteindelijk niet eens direct over de kleine want dat ging allemaal probleemloos.

In die tijd ook poosje wat minder gegaan doordat vriend na 22 jaar werkeloos was na failliete werkgever , is uiteindelijk snel goedgekomen maar ook veel aan de gesprekken met haar daarover gehad.

Deel Deze Pagina