Gisteren ben ik bij de VK geweest voor eerste echo. Ik was/ben 8w4 dagen zwanger. Op de echo was een vruchtzakje te zien van ongeveer 6,5 week oud. En daarin zat alleen een dooier, was dus niet gaan groeien. Het is zo'n teleurstelling. Ik voel me echt zwanger, ben misselijk, kan niet meer in mijn broeken, mijn borsten lekken al. Wat voel ik me bedrogen zeg door mijn lichaam. Altijd gedacht dat als het niet goed zou zijn, dat ik wel een bleoding zou krijgen. Morgen moet ik naar de gyn toe. Zie er erg tegenop, maar wil er eigenlijk vanaf. Ik vind het verschrikkelijk dat er nog iets in mijn lichaam zit, wat niet goed is. Ik vind het ook moeilijk om te beslissen hoe nu verder. Eigenlijk wil ik dat het nu weg is. Maar nog geen teken van een komende miskraam. Bah, ik moest het even kwijt!
Dag Machtelt, Wat triest voor je, en wat verdrietig. Is het echt 100 procent zeker dat de zwangerschap niet wat minder ver is dan je dacht? Is er bijvoorbeeld hcg geprikt? En zou je echt niet even afwachten nog een weekje? Ik weet dat het heel moeilijk is, maar misschien is er nog een kans dat je lichaam je voor de gek houdt? En dat het vruchtje nog wat heeft rondgedwaalt in de baarmoeder alvorens het zich innestelde? Ik wil geen valse hoop geven, maar je hoort af en toe wel van dit soort verhalen. Misschien zit je niet op advies te wachten, maar mocht je zeker weten dat het niet oké is en je wilt niet wachten, dan zou ik het eerst met pillen proberen (cytotec). Ik heb na een aantal curettages nu verklevingen. Die zijn zeldzaam volgens artsen, maar je hoort het toch best veel als je een tijdje op dit soort fora verkeert. Ik geef het je maar mee, zie maar wat je ermee doet. Het afwachten is heel naar, dat ben ik met je eens. Suus
Heel veel sterkte! Ze zeggen dat het het best is voor je eigen verwerking dat het vanzelf los komt maar soms heb je het niet voor het kiezen helaas. De gyn maakt nog een echo ter controle. Wil je geen hoop geven maar had zelf met deze zwangerschap met 7 wk bloedverlies en op de echo was een lege zak te zien. Bij de gyn was wel een vruchtje met hartslag te zien, bleek dat de vk mijn eierstok op de echo had aangezien voor een foute zwangerschap.
Nou ja, ik heb dus ook weleens te horen gekregen dat de vruchtzak leeg was en kreeg toen een zak abortuspillen mee. De dag erna bleek in een kliniek dat er een hartje klopte. Daarom ben ik zo voorzichtig. Je moet het wel verdomd zeker weten en niet alle artsen zijn even zorgvuldig, helaas. Suus
Hier ook het zelfde verhaal. Nee hoor mevr dit is niet goed zal even de verloskundige bellen om een afspraak te maken voor een curetage. Gelukkig waren ze in het ziekenhuis wat voorzichtiger had 50/50 kans week gewacht en ben vandaag uitgerekend . Wil je geen valse hoop geven.Maar zou als je hebt op kunt brengen even wachten. groetjes kim
Best scary dat zich hier zo al drie mensen melden die dit hebben meegemaakt. Ik hoopte dat ik een uitzondering was. Ik heb deze ervaring overigens in een ziekenhuis opgedaan. Daar waren ze dus niet voorzichtig. Suus
Ik heb net mijn derde miskraam gehad. Dit keer hetzelfde als jij. Een leeg vruchtzakje. Ik heb medicijnen meegekregen en daarmee was het binnen 2 dagen gedaan. Nu ongeveer anderhalve week wat bloedverlies gehad. Maar is me als je het zo mag stellen meegevallen. De medicijnen helpen blijkbaar ook mee om het zo goed mogelijk schoon te maken. Wist ik ook niet. Wens je heel veel sterkte met het verlies. Want dat valt hoe dan ook zwaar.
Jeetje meis, wat rot! Ik weet hoe het voelt dat je lichaam je goed voor gek kan houden. Bij ons klopte het hartje bij de 12 weken echo niet meer... Wacht het miss nog even af, je kunt minder ver zijn... Ik lees het vaak op het forum en zou zonde zijn als je het afbreekt en wellicht toch nog goed kan gaan... Sterkte meis!
Vandaag bij de gyn geweest. Idd een niet levend vruchtje. Vrijdag word ik gecurreteerd, ik wil er vanaf. Heb nu alleen vreselijke krampen. De gyn zag wel wat bloed op de echo. Zou het dan toch spontaan komen?
Wat verschrikkelijk voor je, Machtelt. Of en hoe snel het spontaan zal komen, zal alleen de tijd uit kunnen wijzen. Dit is zo verschillend van vrouw tot vrouw. Nogmaals heel veel sterkte.
@ Meleka, bedankt. Ik zie dat ji al 3 MK hebt gehad, vreselijk zeg! Weet je waardoor dit komt? Ik hoop ook voor je dat je je snel een goede zwangerschap mag doormaken. Zelf heb ik een dreumes van bijna 16 maanden rondkruipen en dat geeft nu toch wel troost (en het leidt af).
ik ken je gevoel helaas heel erg goed. Ik weet al vanaf zondag dat het vruchtje bij mij in mijn buik niet meer groeit en geen hardslag meer heeft. Nu ben ik aan het wachten tot het vanzelf komt maar er komt maar niets. MIjn gyn wil het vanzelf laten komen maar ik word er helemaal gek van ik zou ook graag willen dat hij het voor mij zou kunnen/ willen doen. Sterkte en geniet van je kleine man
@ Hé Lautje, jeetje bij jou dus ook? Wat vervelend dat je moet wachten. Ik was ergt stellig naar de gyn (met hulp van mijn man). De gyn vond het goed en meteen alles besproken voor een curretage. Ik zou gek worden van het wachten. Ik vind het nu al lang duren. Ik wil gewoon het liefst dat het nu weg is, en dan het liefst door een vingerknip. Maar dat werkt helaas niet zo. Wanneer moet je terug naar de gyn? Misschien dan voorstellen om niet meer te wachten?
Triest voor jullie en ik snap dat je er van af wilt. Hebben jullie het ook over pillen gehad? Veel vrouwen kunnen met cytotec de miskraam opwekken. Ik heb zelf namelijk verklevingen opgelopen na een curettage en dat risico loop je met een 'spontane' mk niet. Verklevingen zorgen voor veel ellende; operaties,verplicht een spiraal... Als een curettage niet per se hoeft zou ik er niet voor kiezen. Suus
Hoi Machtelt Ik heb echt exact hetzelfde verhaal als jij.... is bijna eng! Ik was 8 wk 3dagen toen we voor de eerste echo gingen en ook bij mij was het gestopt met groeien met 6,5 week. En o wat voelde ik me in de steek gelaten door mijn lijf, knal positieve testen, misselijk, zere borsten en moe, moe en nog eens moe. Ik had geen vertrouwen meer in mijn lijf en legde dit ook voor bij de gyn. Zij zei: "Als je het nou eens van de andere kant bekijk??" "Je lijf heeft gedaan wat goed was voor het kindje, het heeft hem laten stoppen met groeien, omdat er echt iets mis mee was!" Wilde dit natuurlijk absoluut niet horen en reageerde van Tsja het zal wel!! Maar nu ik ruim 2 maanden verder ben kan ik deze opmerking juist wel waarderen... er zit echt een kern van waarheid in! Ik wilde je alleen heel veel sterkte wensen en neem je tijd om het een plekje te geven!!! Als je wilt praten kun je me altijd PB-en!!!
Wat een rotverhalen Helaas zit ik in dezelfde situatie. Ik dacht ongeveer 9,5 week zwanger te zijn toen ik vorige week de eerste echo had, maar het vruchtje was veel te klein en ook klopte er geen hartje. Om voor 100% uit te sluiten dat het niet goed is, wilde de vk dat ik 10 dagen zou wachten en dan een nieuwe echo maken. Maar aangezien het vruchtje de grootte had van ongeveer 4,5 week, kan het gewoon niet goed zijn. Dus eigenlijk hoop ik nu al een week dat ik vanzelf een miskraam krijgt. Ik heb al wel twee dagen ongesteldheidsbuikpijn, en een paar keer iets bruine smurrie op het wc-papiertje na het plassen gehad, maar verder helaas nog niets. Mijn vk is meer van wachten tot het vanzelf komt, en alhoewel ik vrede heb met 10 dagen wachten, wil ik wel dat er na de volgende echo (aanstaande maandag) iets gebeurt. Als het vruchtje maar de grootte van 4,5 week was, betekent dat dat het al 6 weken in mijn buik zit terwijl het niet goed was. Heel verwarrend vind ik alles, en ik weet niet goed of ik voor pillen of curretage zou willen gaan volgende week. Van beide hoor je goede en slechte verhalen. Ik weet wel dat ik me beter zal voelen als alles achter de rug is Suus, door jouw reacties ga ik twijfelen over een curretage, maar over cytotec hoor je vaak ook dat het vreselijk is (met weeën enzo) en dat je alsnog best een redelijke kans hebt dat niet alles weg is en dat je dan nog een curretage krijgt. Sterkte in ieder geval allemaal en ik zal hier blijven meelezen!
Het kan inderdaad dat cytotec niet werkt, en de weeën zijn geen pretje, maar verklevingen krijgen met de daaropvolgende operaties, een verplicht spiraaltje en de onzekerheid of je ooit nog zwanger kan worden is nog veel erger. Niet iedereen heeft een keuze, maar als je die wel hebt, denk er dan heel goed over na. Suus
Hoi allemaal, wat herkenbaar dus bij veel meiden. Mijn gyn zei dat er bij pillen toch een grote kans is dat het niet helemaal goed ging of niet kwam. Omdat ik zo stellig was dat ik er vanaf wilde, zei hij dat ik dan beter voor curretage kon gaan. Afgelopen nacht lichte weeen gehad en vandaag de hele dag een zwaar pijnlijke buik. Maar, geen bloed. Bah, weet het even niet meer. Ergens hoop ik dat het alsnog vanzelf komt, maar dan wel voor morgen. Maar dan ben ik ongelofelijk bang en vind het eng en wil ik dat het niet vanzelf komt. Wat zit je toch raar in elkaar. Het is net een emoachtbaan en die hormonsters die doen ook geen goed. Sterkte allemaal!
Een spontane miskraam is niet zo eng hoor. En als je al weeën hebt en je gebruikt ook cytotec, dan kan het best allemaal eruitkomen. Maar het is een moeilijke beslissing, dat weet ik maar al te goed. Sterkte.