travel cot/tentje

Discussie in 'Verzorging' gestart door Brigitte1985, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    Hoi!

Heeft iemand ervaring met de Travel Cot of zo'n type tentje van een ander merk?

Wij hebben een campingbedje nodig maar deze lijkt me echt super handig. Hij is ook 50% Uv werend dus ook op vakantie ( binnen en buiten) zou ik het waarschijnlijk kunnen gebruiken ( als het niet bloedheet wordt erin natuurlijk)

Mijn dochter is een half jaar, maar vindt het een beetje zonde om die voor baby's te halen. Kan ik ook meteen die grotere halen voor peuters?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij hebben de travel cot peuter gekocht toen dochter 6 mnd was. Je kunt er langer mee doen en zijn beide geschikt voor een baby. Ik zou dus altijd de peuterversie kopen.

Handig met overdag slapen op vakantie, je zet hem in de schaduw en slapen maar. Veel fijner dan overdag in een hete tent.

3. Brigitte1985

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    is het wel veilig? Ik lees namelijk net ergens dat het gewoon een plastic matrasje is en als ze iets afraden tegenwoordig zijn het wel plastic matrasjes en zeiltjes. Het matrasje in een gewoon bedje zal zeker ook van hetzelfde zijn?

4. Natas85

Natas85 Actief lid

23 mrt 2009
    156
    0
    0
    kapster
    Rotterdam
    Ik vind het ook absoluut een aanrader!
    Wij hebben eerst een normaal campingbedje gekocht, maar onze sterke beer rolde al heel snel er bijna mee om!
    Toen hebben wij met een maand of 9 de travelcot peuter de luxe gekocht en dit is echt super!
    Ik zou zelf ook gelijk voor de peuterversie gaan, je doet er net wat langer mee.
    Ideaal voor zowel binnen als buiten!
    Onze zoon heeft er in september een week lang in geslapen tijdens een vakantie in de Ardennen en dat ging super.
    Hij wist niet hoe snel hij erin moest kruipen en geen last van muggen!

5. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    in een gewone tent is het om te smoren als de zon er tijd op staat, is dat bij een travelcot ook? of blijft die aardig normale temperatuur houden?

6. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Als je m in de zon zet wordt het natuurlijk net zo warm als in een tent, want zo'n Deryan travel cot is natuurlijk zelf ook een klein tentje ;)

Maar het voordeel is dat je hem makkelijk kunt verplaatsen naar de schaduw, en dan is het een stuk koeler dan wanneer je uk in de grote tent moet slapen die is opgewarmd door de volle zon! :)

7. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ook helemaal voor! Neemt weinig ruimte in, onze man slaapt er ook in als ik bv op bezoek ga bij vrienden. Je neemt hem makkelijk mee. En hij past in onze tent, wat een camping bedje niet kan.
    Het opblaasbare matrasje gaat eronder in en bij ons zit er een zacht katoenen dekje overheen.
    Succes met je keuze maken. Ik heb er trouwens hier op het forum een tweedehands gekocht.

8. Brigitte1985

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    ik denk ook dat wij het gaan halen.Ik zag dat andere bedjes rond de 9 kg wegen en deze maar 2 of 3! Nou dat scheelt wel sjouwen dus ben er wel uit!

bedankt voor de reacties!

x

9. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vind het een ideaal ding voor kleine kindjes. Hebben 'm meegenomen naar Australie, toen onze oudste 6 mnd was. Hij heeft er heerlijk in geslapen! Véél makkelijker met meenemen en opzetten dan een campingbedje.

Ik zou 'm nooit rechtstreeks in de zon zetten; het is nooit 100% UV werend en het wordt idd véél te warm. Maar je tilt m op, en zet m ergens in de schaduw neer en klaar ben je. Ook handig als je naar een huisje gaat met kinderbedje; als je overdag een uitstapje maakt en je kleine moet ergens een tukje kunnen doen, heb je altijd een prima bedje bij je.

10. Brigitte1985

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    nou ik heb m besteld'!!!!!!!! was nu voor iets van 44 euro bij de babydump (koopie;))

ben benieuwd!

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb die van mij net weg gedaan.

Julian bleef niet liggen en rolde en kroop alle kanten op. Waardoor de tent echt niet handig is. Hij wilde alleen maar ontsnappen. en weigerde te gaan slapen.

12. Brigitte1985

29 nov 2009
    1.018
    213
    63

oh haha, wat een boef. Hopelijk gaat het hier dan beter

13. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Ik ben ook erg enthousiast, echt een super ding.
    Ook mee naar Marokko geweest en als we naar vrienden e.d. gaan dan gaat het tentje altijd mee.
    Veel lichter dan een camping bed.

Groetjes Senna

14. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Waar ik trouwens wel benieuwd naar ben:

Zetten jullie m bij gebruik binnenshuis ook gewoon op de grond? Ik vind dat zo laag, kan er in mn hoofd maar niet aan wennen...In huis kan er natuurlijk niks gebeuren, maar het voelt een beetje alsof ze op de grond niet veilig ligt. :) Ligt dat aan mij?

15. Babel44

Babel44 Niet meer actief

En hoe maken jullie m op, of leg je je kindje in het bijbehorende (polyester) slaapzakje? Ons meisje moet altijd stevig ingestopt liggen ivm het rollen en kruipen nl...

Hoe hebben jullIe je kindjes eraan laten wennen? Ging dat makkelijk?

16. Brigitte1985

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    Ik heb het gisteren binnen gekregen en ff bekeken. Wat ik wel raar vindt is dat het matrasje synthetisch( plastic/polyester?) is, dat is toch gevaarlijk???????

17. McGyver

McGyver Niet meer actief

wij hebben baby en peuterversie, ze zijn geweldig!aanrader dus
    mijn zoontje slaapt er nog steeds graag in.

18. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Wanneer gebruiken jullie ze, McGyver?

19. McGyver

McGyver Niet meer actief

ze liggen bij ons standaard in de auto, als we ergens heen gaan en hij is moe gaat hij slapen.. overdag of savonds...of als hij gaat logeren... eigenlijk gewoon zoals je campingbedje zou gebruiken.

dit neemt alleen minder ruimte in, lichter..enz
    ideaal..

20. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Wij hebben vorig jaar voor onze vakantie een Peuter de Luxe aageschaft, via MP. Ideaal ding. Zoontje was toen net 2 jaar.
    Nam weinig plaats in, kon zo in de koffer. Verder gewoon goed stevig en praktisch voor in de camper. Wel had ik nog een hoesje mee voor om het matrasje, geen last gehad van te hoge temp.

Deel Deze Pagina