Bij mijn vorige werkgever ben ik overspannen geweest. Ik heb hier heel lang gewerkt, en wilde al lange tijd weg, alleen durfde ik de stap steeds niet te zetten. Tot het moment dat ik overspannen raakte. Toen zag ik geen enkele andere uitweg meer. Ik heb een maand of twee thuisgezeten en heb toen een andere baan gevonden, in een heel andere richting. Ik ben achteraf nog steeds ontzettend blij dat ik toch de stap heb gezet en heb nu veel meer rust. Het gaat weer heel goed met me. De periode van toen was een van de meest confronterende periodes in mijn leven. Ik heb toendertijd heel weinig mensen verteld dat ik thuiszat, ik vond dat veel te persoonlijk. Maar mijn oude werkgever werkt met nieuwsbrieven en die staan op internet. Als ik mijn naam google zie ik bij de derde link meteen mijn naam met een link naar de site. Daar staat dat mijn huisarts me geadviseerd heeft voorlopig een time out te nemen en dat ik voorlopig niet terugkom. Twee maanden later ben ik voor mijn huidige baas gaan werken aan wie ik niet verteld heb dat ik overspannen was. Dit heb ik bewust niet gedaan omdat ik wist dat een baan in een andere richting mij veel meer rust zou geven. De kansen waren al superklein op een andere baan, en op deze functie zijn ook nog eens ruim 100 brieven binnengekomen. Als ik dus had verteld dat ik op dat moment thuiszat had ik waarschijnlijk kunnen fluiten naar de baan. Maarja, mijn werkgever kan natuurlijk ook googlen en straks ontdekt hij dit. Ik vind het echt een hele vervelende situatie. Twee maanden geleden heb ik mijn oude werkgever al een mail gestuurd met het verzoek de nieuwsbrieven van internet te halen. Daar heb ik niets op gehoord en ze staan er dus nog op. Nu heb ik maar weer een mail gestuurd. Maar wat ik me afvraag: mag een werkgever zomaar zulke persoonlijke dingen van je op internet zetten? Heeft hij niet de plicht je te beschermen? Ik vind echt dat mijn privacy wordt aangetast. Wat er op internet staat over me bepaal ik graag zelf. Wat vinden jullie hiervan?
Ooh ja dat is zeker vervelend! Ik zou ook zeker verwachten van die werkegever dat hij die brieven van www afhaalt of je naam weg haalt. Succes!
Oef wat vervelend zeg!!! Kan me voorstellen dat je dit van internet wilt hebben. Ik weet niet of je werkgever dit zomaar op internet mag zetten maar het lijkt me eerlijk gezegd een schending van je privacy. Succes ermee. Ik hoop voor je dat het van internet af gehaald wordt. Maar mocht je huidige baas hier wel achter komen dan hoeft het natuurlik nog niet te betekenen dat je ontslagen wordt.
Ja precies, je huidige werkgever hoeft hier natuurlijk niets mee. Jij hoeft zoiets niet te vertellen. En daarbij, het gaat nu goed toch?
Ik vraag me echt af of dit mag? Naar mijn idee dus niet. is idd schending van je privacy. Als het niet lukt met mailen, misschien rechtshulp vragen?
Klinkt als schending van je privacy, maar kan er op google zo snel niets over vinden. Zou nogmaals een mail sturen en proberen uit te vinden of dit wel zomaar mag. Al was het je huidige werkgever, zou het ook niet zo leuk vinden als er een nieuwsbrief online zou komen waarin ik word genoemd.
Ben je lid van een vakbond? Of heb je een rechtsbijstandverzekering? Ik zou daar eens navragen of een werkgever dit mag. Of anders naar een juridisch loket. Misschien zijn er stappen die je kunt ondernemen om je oude werkgever te dwingen de brieven / jouw naam in de brieven te verwijderen, als hij dit na herhaald verzoek niet doet. Mijn werkgever heeft mij altijd toestemming gevraagd om dingen over mijn gezondheid te mogen communiceren in nieuwsbrieven, en dat ging dan nota bene over interne mails! Dus alleen maar naar de collega's! Ik vind het echt te bizar voor woorden dat een werkgever dit zomaar naar buiten brengt! Edit: Joepie! Bezorgd als ik hierdoor was heb ik meteen mezelf gegoogeld, maar ik vind mezelf niet!
Ik denk ook niet dat hij me erom zou ontslaan, maar het zorgt wel voor een ongemakkelijke situatie. Zeker omdat vlak na mijn komst er een andere werknemer bij dit bedrijf overspannen raakte. Mijn baas zei toen dat hij geloofde dat als je eenmaal overspannen was geweest, dit een zwakke plek bleef. Die werknemer was namelijk al meerdere malen overspannen geweest. Dit was heel ongemakkelijk voor mij... Ik heb niks gezegd, maar als hij er later achterkomt, komt dit wel heel schijnheilig over natuurlijk. Bovendien kunnen vrienden en oude bekenden natuurlijk ook mijn naam googlen. En zoals ik al zei, bijna niemand weet van de situatie van toen. Ik ben echt door een hel gegaan, althans, zo voelde het voor mij. Het was echt een van de diepste periodes uit mijn leven. En dat ligt nu zo op straat. Ik wil gewoon echt niet dat sommige mensen dit weten. De mensen die IK het wil vertellen, daar wil ik zelf de keuze in hebben. Bovendien is het al bijna een jaar geleden, ik snap niet waarom zo'n oude nieuwsbrief er nog steeds op moet staan. Ze hebben daar toch geen enkel belang bij? Maar ik vind wel dat ze mij schaden.
Kijk hier eens Privacy - Wikipedia Misschien met 1 van de bedrijven contact opnemen voor informatie Ik snap helemaal dat je het er zo snel mogelijk vanaf wilt hebben Succes
Bah, wat vervelend! Het lijkt mij ook dat dit echt niet zomaar mag. Je kunt natuurlijk altijd even met de rechtswinkel bellen. Ik werd trouwens nieuwsgierig en heb mezelf ook maar weer eens gegoogled (al heel lang niet meer gedaan) en ik zie dat mijn (huidige) werkgever een heleboel foto's van mij online heeft staan. Gelukkig staan ze pas op de 6e pagina ofzo, dus je ziet ze alleen als je me obsessief stalkt . Maar ze zijn best oud en niet bepaald allemaal even flatteus en nog belangrijker, ik heb er dus ook nooit toestemming voor gegeven :x. Lekker dan.
Lijkt me niet dat een werkgever dat mag doen! Morgen gelijk bellen naar juridisch loket of rechtsbijstand oid.. dit is hartstikke privé!
Of het mag weet ik niet, maar ik vind het sowieso al raar van je vorige werkgever dat ie die nieuwsbrieven zomaar openbaar op internet zet. Dus iedere gek die jou googlet, kan die info vinden?
Ja precies, iedere gek kan dit lezen. Ik sta er met mijn voor- en achternaam op. En er staat tot overmaat van ramp ook nog een datum op, die is van vlak voor ik in dienst trad bij mijn huidige werkgever...
trouwens als ik mijn naam google krijg ik naomi shoarma apparatuur???? ach het is eten dus in mijn geval geen probleem, maar er is vanalles over je te vinden op internet..wel een naar idee!!
Dit soort info valt onder de Wpb (wet bescherming persoonsgegevens). Die geldt niet alleen voor artsen, ook voor arbo-diensten, werkgevers enz. Google maar eens. Je kan eisen dat hij de informatie direct verwijderd, ik zou dit wel even schriftelijk doen.
Ik zou ipv mailen eens met hem bellen. En als dat niet werkt een brief sturen waarin je ook vermeld dat als hij het er niet afhaalt, je je rechtsbijstand inschakelt. Wat een eikel zeg, echt dom om zoiets te doen!
Je kunt ook contact opnemen met Google zelf, zelf ook ooit gedaan. Als ik mijn naam op Google intypten, kreeg ik de profielfoto van mijn Facebook en andere foto's, ook van de kinderen. Daar zat ik uiteraard niet op te wachten. Facebook kon hier niks mee, dus Google contact mee opgenomen en deze heeft het opgelost en dus verwijderd.