Bijna 4 weken oud, hoelaat de laatste fles.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door jannn, 2 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Hallo,

Hoelaat geven/gaven jullie de laatste fles aan een bijna 4 weken oude baby..
    Hier meestal 11 uur soms 12, maar wij doen hem van te voren eers nog in bad dus leggen vaak laat op bed.
    Hoe doen jullie het??

Gr jannn

2. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    Hier was met 4 weken oowk de laatste fles 23.00 uur,, sochtends om half 10 gaat hij standaard in bad,, vanaf dag 1 al de zelfde tijd,,
    Toen hij naar 5 flessen ging was de laatste 22.00 uur,,

Liefz

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier is de laatste fles altijd rond 22 uur geweest. Sinds deze week komt hij eerder om 20.30 en slaapt dan door tot 8 uur

4. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Hoe oud is hij dan??? En hoeveel flessen op een dag?

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij ons was laatste fles rond 23:00 en dan weer rond 4.30.
    Met 6,5 week ging het mannetje doorslapen. Met 14 weken ging de fles van 23:00 eraf en was de laatste fles rond 19:00.

6. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Oke! Dus 23.00 is best wel gewoon! Sliep hij voor 23.00 dan ook al of was hij heel de avond wakker. Ik heb het gevoel als hij heel de avond slaapt, snachts niet meer slaapt.
    Wij doen hem in bad voor de laatste fles dus zijn echt verplicht tot 23.00 op te blijven..
    En dan komt hij snachts om 3.15

Hij heeft nog geen ritme in zn schema want als hij sochtends weer later of eerder komt dan verschuift het savonds ook allemaal

Krijg een baby snel een ritme?

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat hangt er vanaf. Sommige kindjes vinden zelf makkelijk en snel een ritme en andere niet. Het hangt van jou af hoe je hier mee om wilt gaan. Sommige mensen geloven erg in het zelf laten bepalen van een ritme en anderen geloven meer in het creëren van een ritme.

Wij zijn vanaf de 5e week een heel strakke routine gaan invoeren:
    8:00 op en de fles (altijd, elke dag, ook als hij nog sliep)
    9:00 naar bedje toe, slapen (minimaal 1,5 uur)
    11:00 fles
    11:45 naar bedje toe slapen (minimaal 2 uur)
    14:00 fles
    tussendoor kort slapen
    17:00 fles
    wakker (huiluurtje vaak even)
    19:00 avondritueel: inbakeren (tot 10 weken) of pyjamaatje aan + slaapzak (een paar keer per week in bad) en daarna de fles
    19:30 naar bed
    23:00 wakker maken (in het begin zelf wakker) voor fles, in het half donker geven, nauwelijks contact maken
    direct terug naar bedje toe
    04:30 nachtvoeding, in het donker, geen contact en terug naar bedje toe.
    8:00 opstaan!

Dit werkte bij ons perfect. Ons zoontje is nu 10,5 maand en is nog altijd heel ritmisch. Hij heeft sinds hij 6,5 week is misschien 10 nachten NIET doorgeslapen. Hij gaat altijd zonder problemen naar bed zowel overdag als 's nachts. De eerste paar weken was dat trouwens niet hoor.. het was wel even 'werken' met elkaar.

Het is maar net waar je je als ouders prettig vindt. Het hangt ook erg samen met of je voedt op verzoek of niet. Wij deden dat dus niet (wel bv). Rust, reinheid, regelmaat is nog altijd het devies maar hoe je dat regelt dat hangt erg van jezelf af!

8. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik zou je kindje in bad doen voor de eenalaatste fles.

9. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ zwaantje, zo dat is echt een duidelijk schema! Maar zo als je zelf al zei: je moest er de eerste weken dus wel aan werken.. Legde je hem dan gewoon in bed op die tijden? Maar waarschijnlijk ging hij dan niet slapen..
    En als hij zo vroeg al ging slapen (19.30) ging hij snachts na de nachtvoeding dan nog wel weer slapen?

@mammavanukkie: waarom na de een a laatste fles?? Hij blijf meestal ook wakker tussen die 2 laatste flessen..

Gr jannn

10. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    onze dochter van 12 week krijgt ook om 23.00 de fles

7 uur
    11 uur
    15 uur
    19 uur
    23 uur

en dan weer opnieuw. Met 4 weken had ze nog geen ritme hoor, toen kreeg ze nog 7 flessen geloof ik. we hebben toen voornamelijk op verzoek gevoed en als ze moe was ging ze op bed.
    Nu heeft ze wel een ritme, het komt vanzelf wel ;).

EDIT: en zelfs nu maakt ze er nog wel eens een potje van ;) (door bijvoorbeeld 80 cc te laten staan van de 180 :))

11. sinada

sinada Niet meer actief

Mijn meisje is morgen 4 weken
    Hier redelijk schema al.
    Laatste fles om 23.30. Word ze wakker tussen 4 en 5.
    Dan meestal rond 9 uur volgende fles en dan elke 3 uur.
    De laatste fles drinkt ze meestal maar half op.

Wanneer slapen ze zonder voeding snachts. Ze heeft die fles echt in 10 minuten op

12. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Dus jullie gaven op verzoek en dan komt er ook vanzelf een ritme in??

Ik heb bijv. ook geen ritme wanneer hij wil gaan slapen.. Soms leg ik m na een uur op bed, als hij 'sochtends eruit is gekomen, net zoals zwaantje hierboven. Maar dan gaat hij echt niet slapen.
    Wanneer leggen jullie haar op bed? Vaste tijden? Of was dat ook al leek ze moe te zijn.
    Ik zou het wel handig vinden als er vaste tijden gaan komen.

xxx

13. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    mijn dochter is nu 1 maand en 1 dag oud en wij voeden haar op verzoek. Dit vanuit de gedachte dat ik als haar mama, ook niet altijd op dezelfde tijd wil eten en/of evenveel honger heb. Dus waarom bij zo'n kleintje wel zo'n strak ritme erin houden van om de 3-4 uur voeden.

Bij ons lijkt er nu aardig een ritme in te komen.
    Overdag zit er tussen de flessen zo'n 3-4 uur, s' avonds de laatste fles tussen 22.00 en 23.00 en vaak tegen 4.00 wakker voor de nachtvoeding.

Om verder wel enige regelmaat te creeëren voor onze dochter houdt ik wel het volgende aan; slapen, wakker worden, verschonen, eten, spelen/knuffelen, verschonen, slapen.
    Als ik zie dat zij moe wordt leg ik haar op bed en is ze (meestal) zo vertrokken. Maar soms slaapt ze ook helemaal niet tussen 2 voedingen door en ligt ze daar gewoon te liggen.

14. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ mariska1987 Bedankt voor je duidelijke uitleg. Zo doe ik het nu ook. Kprobeer m ook wel op bed te leggen, maar als hij dan niet in slaap valt, dan haal ik m er weer uit. Zo krijg je niet echt een ritme. Maar goed.

15. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    @ Jann
    Ik weet ook niet hoeveel jouw kleine drinkt per dag, maar Jasmine zit op 6-7 flessen per dag van 90/3. Hiervan drinkt ze vaak 1 tot 2 flessen niet helemaal leeg.
    Ik denk dat als ze straks eraan toe is om meer cc per fles te gaan drinken er ook vanzelf meer ritme in komt.

Voordat Jasmine op 90/3 zat, was het qua ritme helemaal hopeloos en kwam ze soms wel elk 1,5 uur. Maar sinds ze 90/3 drinkt dus 3-4 uur ertussen en 's nachts soms al 6 uur (bv. 22.30 laatste fles en dan pas weer om 4.30...heerlijk)

16. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Klekvin,

Wanneer ging ze slapen dan? om 19.00 of hielden jullie ze op tot de laatste fles?? Wij doen hem voor de laatste fles in bad.
    Zou jij denken dat ik m dan voor de een a laatste fles in bad moet doen en dan laten slapen, net als het schema van zwaantje??

Zou je niet denken dat hij dan na de nachtvoeding klaarwakker is?
    Ik probeer m juist wakker te houden tot de laatste voeding zodat ik zeker weet dat hij direct weer ga slapen.

Ik hoor graag advies van jullie :)

Liefs

17. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @mariska1987 Hij drinkt 120/4 6a7 flessen op een dag.. Hij drinkt ze niet allemaal leeg.
    Hoe doe jij het met de laatste fles? Leg jij haar voor de een a laatste fles op bed en maak je haar dan wakker met de laatste fles of hou je ze ook wakker tot de laatste fles?
    Hoe oud is ze?

Liefs Jannn

18. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    ik zou hem niet wakker houden tot de laatste fles.. meestal werkt wakker houden juist averechts ;)

19. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Maar is dat niet dan heel lang.. Van 8 tot 8.. Ik ben bang dat ik dan met een klaarwakkere baby zit om 4 uur snachts.

Liefs

20. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    hij is ook nog maar 4 weekjes oud, die mogen gerust nog een nachtvoeding hebben hoor! en om 23 uur wakker maken zou ik ook nog wel even doen....

Deel Deze Pagina