vraagje, weet iemand hoe lang je vers gekookte en gepureerde groenten kan bewaren? Ik heb bijvoorbeeld gisteren bloemkool gemaakt en twee (lege olvarit) potjes gevuld en in de koelkast gezet. Kan ik dit dan morgen nog gebruiken? Dus hoe lang mag je iets in de koelkast bewaren en wanneer in de vriezer? Ik bewaar normaal nooit eten en vries ook nooit iets in dus ben echt een nitwit op dit gebied.. wil mn ventje eigenlijk wel vers geven als het kan dus graag reacties..
als er groente over is wat ik heb gemaakt dan bewaar ik het nog een dag in de koelkast,en als het dan niet opgaat dan gooi ik het weg. zelf eet ik ook geen eten wat al 2 dagen in de koelkast staat dus mn kleine geef ik dat ook niet. en ik vries niks in,want wat ik ga koken krijgt hij ook gewoon.dus ik hoef ook niks in te vriezen.
Voor de volgende dag gaat hier in de koelkast, als er meer over is, dan gaat het in porties de vriezer in..
Hier bewaar ik alles in de vriezer. Ik kook bijvoorbeeld 500 gram sperziebonen met aardappels en vries heel veel porsies in, in bakjes van de xenos. Als wij groente en aardappels eten eet ze gewoon mee en anders een bakje uit de vriezer !
Ik maak ook altijd een aantal voedingen te gelijk. Ik bewaar dan 2 porties, eentje voor diezelfde avond en eentje voor de dag erna. De rest gaat (na afkoelen) allemaal per portie in de vriezer..
mwah, gewoon op de gok.. Meestal zijn het 3a4 porties, dan is het gewoon even kijken wat beter uitkomt. En na een poosje weet je ook precies hoe vol zijn diepvriesbakje moet om een mooi bordje te vullen.. In het begin trouwens met de weegschaal. Maar dat is zo'n gedoe, als hij nog meer honger heeft (wat nooit gebeurd is), krijgt hij wel wat extra yoghurt
Ik zag hem al staan bij Linda84, maar de Xenos verkoopt hele makelijke kleine bakjes waar ongeveer 80 gram in past. Daar vries ik alles in, zowel groente als fruithapjes. Ze zijn geloof ik 2 euro per 10 stuks, vierkant met en gekleurd dekseltje. Echt ideaal! Je kunt het in een goede vriezer max manden bewaren maar tegen die tijd is het allang op, meestal kook ik voor een of twee weken tegelijkertijd en vries dan in...