pijnbestrijding

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mamajj, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajj

mamajj Niet meer actief

hallo,

ik heb maandag van mijn vk te horen gekregen hoe alles in zijn werk gaat zodra de weeen beginnen. begin dit jaar heb ik gekozen voor een uitgebreide zorgverzekeringspakket zodat ik zonder extra kosten in ht ziekenhuis mag bevallen.

de vk vertelde mij dat je ong met 6 cm ontsluiting richting het ziekenhuis mag. maar ik dacht thuis later.. wat als je graag een ruggeprik zou willen? dan is het toch te laat?

wat moet je doen als je besluit pijnbestrijding te willen... moet je dan eerder aan de bel trekken?
    hoe gaat dit normaal?

bedankt alvast..Judith

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Judith,

dat klopt. Als je weeen begineen bel je je vk zoals je hebt afgesproken met je vk. Als dan blijkt dat je het al niet gaat rekken of de ontsluiting vordert bv niet snel genoeg in het begin, dan zal ze je eerder naar het ziekenhuis sturen voor pijnbestrijding. Het ligt er wel aan hoe ver je al bent, want het is niet altijd meer het meest gunstig om een ruggenprik te krijge.n. Dit is met name iets voor in het begin als je de pijn te heftig vind. Maar dit is dus echt pas iets dat je op dat moment weet. Bespreek het eventueel vogende keer ook nog even met je vk, je moet je geen zorgen hoeven te maken over dit soort dingen tijdens de bevalling, dus bespreek het van tevoren gewoon even.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina