dochter van 2 1/2 nog niet op potje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ssgerundt, 11 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Ik heb een vraag...
    Ons dochter van 2 1/2 jaar gaat nog steeds niet op het potje.
    Moet ik mij zorgen gaan maken of zijn er meer die het ook nog steeds niet doen met deze leeftijd?
    Hebben jullie misschien nog tips hoe ik het moet aanpakken???:(

2. Essiedo

Essiedo Lid

3 nov 2009
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!,

onze dochter Isis word bijna 3 en is ook nog niet zindelijk. Wij proberen het 'licht' te stimuleren, maar op de een of ander manier wil het kwartje niet vallen. Mijn nichtje werd ook pas zindelijk toen ze net drie was. Ik heb goede hoop dat Isis het zelf aangeeft als het zover is. Te veel druk werkt, denk ik, tegendraads. Ik heb haar vorige week een middag in een onderbroekje laten lopen, tot twee keer toe plaste ze in haar broekje, met het potje in de buurt! Ik denk als het nu een keer lukt, dat het dan wel door zal zetten..............hoop ik,
    x Esther

3. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Nou.. hier is het op een spelende wijze gegaan. Vooral niet pushen, dat werkt niet. Ik had het ook met zindelijk worden met onze oudste. Totdat ze een nachtje bij haar nichtje sliep! haha, haar moeder had onze oudste ZONDER luierbroekje in bed gelegd. DROOG!
    Nu heeft ze de deze aan de poppen gegeven. Het potje kwam pas met drie, daarvoor liet ik ze wel eens op een emmer zitten, vond ze veel leuker.
    Succes en het komt goed!

4. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    mijn dochter van 2 jaar en 7mnd wil ook nog niet op het potje hoor.. komt vanzelf

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    de kinderen geven zelf aan wanneer ze zindelijk willen worden. zodra je merkt dat ze de luier vies vind als hij nat is en zich verstopt bij het doen van een plasje of poepje weet je dat ze er toe is. vind ze de luier niet vies dan heeft het na mijn idee geen zin

mijn dochter kwam met 23 maanden zelf aan dat ze geen luier meer aanwilde en binnen 3 dagen was ze zindelijk dag en nacht. stimuleren door af en toe op de wc te zetten of op het potje om alvast kennis te maken. doet ze niks is het goed doet ze wel iets is het geweldig. mijn dochter heeft na die 3 dagen 1x een ongelukje gehad tijdens het slapen :)

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Mijn dochtertje is nu 2 jaar en drie maanden. Ik heb zowel beneden als boven een potje gezet. Ik merk dat hoe minder ik er mee bezig ben, hoe makkelijker het gaat.
    Van het weekend heeft ze voor het eerst op het potje geplast. Een maand geleden had ze er al een keer naast geplast en een andere keer nog half erop en half ernaast, dus er zit verbetering in. Snel gaat het niet, maar het zal vast wel komen. Ik ga er ook niet bijstaan, maar zet haar op het potje en ga ondertussen wat in huis rommelen, anders leid ik haar teveel af.
    Zegt je dochtertje al wel dat ze geplast of gepoept heeft, het staat te doen op het moment zelf of al aangeeft dat ze moet? Als ze nog helemaal niets aan voelen komen, zijn ze er denk ik nog niet klaar voor.

7. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn odchter ging zelf op t potje toen ze 2 jaar en 9 maanden was. we hebben in het begin lopen pushen maar dat werkt echt averechts... met 2 jaar n 9 maanden wilde ze opeens zelf op t potje. ze durfde niet op de wc. dara hebben we nooit wat over gezegd.. en nu met 3 jaar en 4 maanden wil ze niet op t potje maar op de wc.. vaak gaven je kinderen zelf aan wanneer ze er klaar voor zijn... mijn dochter is wel een paar keer mee naar de wc geweest met mij. en daardoor wilde ze nu net al mama ook op de grote wc :)

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Nou hier een ventje van 3 jaar en 3 maanden en nog steeds geen aspiratie om zindelijk te worden.

En mama wacht ongeduldig af.

Groetjes anita

9. Marieke74

Marieke74 Actief lid

6 jul 2006
    242
    0
    0
    Duitsland
    Ons meisje is ook net 2,5 en ze gaat wel op het potje als ik haar erop zet, maar ze geeft het zelf nog niet aan als ze moet. Dus het begin is er. Maar ik wil ze eigenlijk toch wel zindelijk hebben als d'r broertje geboren wordt. Maar aan de andere kant is dat misschien weer een reden om in de broek te plassen.

10. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    hier ging het voorspoedig...
    En nu geeft ze niets meer aan, ze wil niet meer. We gaan ook niet pushen, maar wil wel eens van die luiers af.

11. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Een kind gaat zijn eigen weg,
    Britt was vrij vroeg, 2j en 2mnd
    ze heeft het zelf gedaan.....
    Is de luier een langeretijd droog,
    dan kun je proberen om in haar "plas schema'
    te komen...
    Maar zolang dat het geval niet is;)
    is het ook nog geen potjes tijd.

12. Writer

Writer Niet meer actief

mij dochter was met 3,5 jaar pas , heb nooit druk over gemaakt , want wat ik gehoord heb ,niet pushen ,ze doen het wanneer ze aan toe zijn

13. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Vooral niet druk over maken, niet blijven vragen. Komt echt vanzelf dat ze ineens heel veel interesse tonen in de wc of t potje! Ik zou t potje wel laten staan, wie weet gaat ze er ineens op!

14. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ja hier was ik ook best een tijd aan het wachten bij Lex. toen ik er een tijd geen aandacht aan schonk ging hij in eens uit zich zelf

15. patricia12

patricia12 Bekend lid

28 sep 2006
    604
    0
    0
    limburg
    hoi,

mijn dochtertje is nu 2,5 en ook nog niet zindelijk. we hebben het een aantal keren geprobeerd, maar het wil niet lukken, ze geeft nu wel aan, als ze gepoept heeft in de luier, dus dat vind ik al heel wat. och het komt ook wel vanzelf denk ik dan. inderdaad pushen heeft geen zin, werkt alleen maar averechts inderdaad.

16. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Hihihi hier spant er een de kroon geloof, 3.5 en nog geen zin in potje of wc. Nou ja we wachten maar af he. forceren heeft toch geen zin. Maar toen ik dit topic zag dacht oei dan is ze hier wel heeel erg laat. Maar goed zie dat er meer zijn. Komt wel (hoop ik)

Deel Deze Pagina