zoontje wakker houden voor groente of wakker maken??

Discussie in 'Voeding' gestart door Angela2009, 14 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Mijn zoontje van bijna 7 maanden krijgt rond 17.15 uur / 17.30 uur zijn groentehap maar nu komt het nog regelmatig voor dat hij zo moe is en het echt niet red om wakker te blijven tot 17.15 uur. Moet ik hem nu wakker maken voor zijn groentehap? Hij slaapt namelijk regelmatig door tot zijn laatste fles van 20.00 uur, dus er is geen ander moment om zijn groente te geven.
    Nu weet ik dat het geen ramp is om een keer zijn groente over te slaan maar wil toch wel dat ritme houden.
    Wat is nu verstandig om te doen?

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik zou het eerder geven, half 5 kan ook hoor. dat heb ik ook lang gedaan. beter dat als hem ophouden.

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
  4. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Misschien kun je het op een ander moment geven? Ik weet niet hoe je schema is voor de rest. Anders kun je het een half uurtje eerder geven.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je kan inderdaad wat eerder geven maar kijk eens naar je ritme... waarom slaapt je kindje in de vroege avond? Zou een tukje van 17:00 tot 18:00 niet helpen en dan daarna groenten geven? Dan zit je ook op een gewoon eettijdstip.. het is maar wat je wilt

6. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Nou om half 5 geven lijkt me niet handig want hij krijgt om 4 uur nog een fles. Maar deze fles wil ik van de week laten vervallen dus misschien is het dan wel makkelijk om zijn groente iets eerder te geven. Het is niet zo dat mijn zoontje dus elke dag rond die tijd slaapt maar het komt zeker wel 2 a 3 keer per week voor dat ik zijn groente dan overslaat.

Zijn schema is als volgt

7.00/7.30 uur papfles
    10.30 uur fruit
    12.00 uur fles
    14.00 uur tussendoortje
    16.00 uur fles
    17.15/17.30 uur groente
    20.00 uur fles

Nu wil ik zijn fruit in de middag gaan geven zodat die fles van 16.00 uur vervalt en dan nog een tussendoortje erbij.

Hij heeft altijd al vanaf het begin in de vroege avond geslapen. Misschien verandert het als die fles van 16.00 uur vervalt. Ik kijk het even aan en anders ga ik een ander tijdstip invoeren.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou, als ik dit schema zie, de fles van 16 uur vervangen door de groente. En eventueel nog wat yoghurt/kwark na?

Je probeert langzaam naar een grote-mensen-ritme te gaan, dus ontbijt (nu papfles), tussendoor (fruit), lunch (fles, later brood), tussendoor (fruit/lekkers), avondeten (groente), tussendoor (fles, later niet meer, of een kopje thee).
    Dat de groente dan wat vroeg is voor het avondeten is heel normaal. Jonge kinderen hebben nou eenmaal meer slaap nodig, en eten doen ze het best als ze niet te moe zijn..

Deel Deze Pagina