Lust ik niet.. eet ik niet..

Discussie in 'De lounge' gestart door Manolito, 7 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Ik bestelde ooit eens vegetarische loempia, zaten er garnalen in:evil:. Niks vegetarisch en die dingen smaken net zo erg als ze stinken. Had ze nog nooit gegeten, maar wist gelijk dat het garnalen waren .

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Ik heb dat ook met de structuur. Daarom eet ik ook weinig soepen en sowieso geen vloeibare dingen met harde stukjes (sauzen of yoghurt met vruchten) of appels of peren die te melig zijn.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Daat heb ik ook, van yoghurt met vruchten ga ik spugen. Kan slecht tegen onverwachte stukjes in vloeibaar eten. Soep vind ik lekker maar wel als ik het zelf gemaakt heb. Appels en peren vind ik ook vies als ze melig zijn (moeten hard en sappig zijn) maar daar ga ik niet van spugen gelukkig.

suus1983 vindt dit leuk.
  4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.274
    25.745
    113
    Ik denk dat ik alles wel zou proberen mits klaargemaakt in een heel goed restaurant.
    Zo ben ik inmiddels dol geworden op zwezerik. En oesters vind ik niet zo heel bijzonder, maar heb ze ook een keer gegeten dat ik ze super lekker vond.
    Ik heb juist eerder dingen die ik nog nooit op heb en graag zou willen proberen, dan andersom. Laatst zee-egel gegeten en dat was heel sterk van smaak en even wennen.

Er zijn eigenlijk alleen maar een paar dingen die ik niet zo heel lekker vind, maar er is (nog) niks wat ik echt niet lust.

En ik ben sowieso dol op garnalen, gamba's, kreeft, krab, mosselen, etc.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Ik ga ook niet overgeven van appels/peren, wel van de yoghurt met vruchten idd. Mijn hoofd kan dat niet verwerken ofzo. Voelt zo vies. Heb ook wel eens een breaker en daar zit dan een stukje in, sta ik gelijk te kokhalzen (koop ik dus niet meer) .

GossipGirlxoxo en Ysabella vinden dit leuk.
  6. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.311
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Klopt ja, kan ik me voorstellen hoor het is ook een vreemde substantie.

7. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.901
    113
    't Gezellige Brabant
    Mosselen is er idd zo eentje, nog nooit geprobeerd. Ziet er ook heel onaantrekkelijk uit.. Verder alles wat rauw is, sushi (ook nooit geprobeerd) bv en sla/tomaat e.d. Klaargemaakt in een gerecht overigens geen problemen met bv tomaten. Maar je zult mij nooit een rauwe wortel, selderij stengel of witlofsalade o.i.d. zien eten.

8. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.311
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Oesters, mosselen en garnalen smaken alledrie zo anders. Mocht je ooit iets willen proeven zou ik eerst voor garnalen gaan. Die hebben denk ik de meest neutrale smaak.

9. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.403
    21.795
    113
    Herkenbaar :D Hier ook redelijk "avontuurlijk" qua eten en heb dan ook eea op waar menigeen de neus voor zou ophalen: orgaanvlees (inclusief hersens), konijn, kameel, slakken, bananenschillen, frankincense, etc. Ik zou heel graag nog eens sprinkhaan proberen :roflmao:

Er zijn maar een paar dingen die ik bij voorbaat niet zal proberen: 1) durian, vanwege de sterke geur en 2) madame Jeanette, want hoewel ik van pittig houd is er ook voor mij een grens. En als iets té pittig is kunnen mijn longen daarop reageren, dus liever niet. Misschien nog meer maar dit is waar ik nu even op kom.
    Waar ik ook weinig mee heb zijn bepaalde voedseltrends en ik zou dus niet snel macarons proberen, gewoon omdat het me niet bijzonder lijkt. Maar mocht het me aangeboden worden dan zou ik het ook niet weigeren.

Ik lust iets niet pas nadat ik het heb geproefd. Anders is het gewoon 'dat trekt mij niet zo'. Want dat weet je pas nadat je hebt geproefd.

10. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik krijg nu trouwens echt zin in dingen als mosselen en garnalen :roflmao:

GossipGirlxoxo, Neskio en citroenrasp vinden dit leuk.
  11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.760
    113
    Ik eet sowieso niets wat heeft gelopen, gekropen, gevlogen of gezwommen.
    Buiten dat zijn er dingen waar ik niet dol op ben, zoals artisjok of zuurkool, of hele olijven (wel stukjes, olijfolie etc) en hele zoete dingen of kant en klaar producten. Maar echt niet lusten, dat valt wel mee.

12. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Ik heb dat ook, maar ook bij groente die te zacht zijn gekookt. :oops:

GossipGirlxoxo en suus1983 vinden dit leuk.
  13. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.403
    21.795
    113
    Wat slordig zeg! Nog afgezien van smaakkwestie, zijn er genoeg mensen die geen garnaal eten uit religieuze overwegingen. Zo heb ik eens meegemaakt dat er varken in "vegetarische" loempia zat! En daar zaten we dan als halal- en vegetarisch gezelschap :roflmao: Overigens wel excuses gekregen van AH én zelfs een tegoedbon, dus dat vond ik wel weer heel netjes. :thumup:

Maar bij restaurants is het vaak bar en boos, die snappen vaak niet wat vegetarisch precies inhoudt helaas. Juist daar zou je dat toch niet verwachten.

GossipGirlxoxo en suus1983 vinden dit leuk.
  14. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik probeer altijd alles wel.
    Maar bepaalde combinaties hoef ik bij voorbaat al niet.
    Mijn man eet bijv zijn kaassoufle met pindasaus , Yuk :|

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Jep, ik ook. Ik eet alleen groentes die nog net een beetje hard zijn of liever rauw (alleen kan dat niet altijd ivm allergieën).

16. Novi

Novi Niet meer actief

Ik heb nooit orgaanvlees gegeten en ik ga het ook nooit proberen. Verder proef ik alles wel.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Klopt. Vind het ook echt niet kunnen. Nu was het bij mij geen principe kwestie, maar vegetarisch is vegetarisch. Het was een heel luxe hotel, dus vond het echt niet netjes

citroenrasp vindt dit leuk.
  18. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.274
    25.745
    113
    Macarons zijn echt heerlijk! Maar alles valt of staat met de vulling.
    Het koekje zelf is wel oké. Crunchy aan de buitenkant en zacht van binnen. Maar dan met een heerlijke vulling (bv citroencreme, frambozenganache, etc etc) echt heerlijk hoor!

GossipGirlxoxo en citroenrasp vinden dit leuk.
  19. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.653
    5.694
    113
    Boerenkool:confused::confused::confused:

20. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Dan waren ze niet vers. Verse vis en schaal en schelpdieren ruikt eigenlijk bijna niet.

Ik eet eigenlijk alles wel en er is weinig wat ik niet zo lekker vind. Ik weiger alleen escargots te eten of te proeven. En foie gras om de manier hoe ze met de ganzen om gaan.

frummeltje31 en hummeltje5 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina