Lust ik niet.. eet ik niet..

Discussion in 'De lounge' started by Manolito, Aug 7, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,488
    113
    Maar weinig dingen die ik niet zou proeven, slakken heb ik nooit op, en sommig orgaan vlees ook niet. Er zijn wel dingen die ik heb geprobeerd en gewoon niet zo in de smaak vallen, zoals champignons (sommige andere paddenstoelen wel) en mosselen (blegh vooral als ze soort kauwgom zijn voor mijn gevoel) en oesters, zo’n dikke kwak snot in je mond.

maar ik probeer het eigenlijk wel altijd.
    Zoals we tegen onze kinderen zeggen, je moet iets leren lusten, en dus moet je het in ieder geval proberen.

Peace likes this.
  2. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

Apr 14, 2020
    2,453
    1,830
    113
    Champignons of van die grote zwammen op het bord bij mensen. Ik krijg het niet weg.
    Ik haal het ook overal uit. Vorig jaar heb ik het proberen te proeven maar lust het echt niet!

Wat ik ook niet wegkrijgen kan is griesmeel pudding. Dit komt echt door het trillen/ bibberen bij bewegen.

Voor de rest eet ik alles en ben verzot op spruitjes en witlof en alles met koolsoorten behalve stampot.

3. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

Oct 22, 2018
    4,210
    1,753
    113
    Female
    Idem hier bah

Spoetnik likes this.
  4. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik heb ze nog nooit op en vind ze ook niet aantrekkelijk genoeg eruit zien om te kopen inderdaad, maar ik dacht dat ik de enige was:o:

Ik heb nog nooit mosselen of oesters op, niet bewust eigenlijk. Zou best eens willen proeven.
    Garnalen vind ik heerlijk:)

Slakken, orgaanvlees of sommige soorten wild hoef ik echt niet.
    Maar qua ‘gewone’ dingen lust ik eigenlijk alles als het goed klaargemaakt is, behalve rode kool en komkommer. Dat vind ik echt zo smerig, maakt niet uit hoe goed het klaargemaakt is. De structuur, de zurige smaak, allebei heel vies wat mij betreft.
    Maar stukjes in de yoghurt, zuurkool, spruitjes etc. Kom maar op;)

Oh en nog 1 ding waar ik letterlijk kippenvel van krijg als ik eraan denk nu, zijn die harde hartjessnoepjes met teksten als ‘kusje’ ‘schatje’ etc. erop. Echt, ik kan er zelfs niet tegen als mijn kinderen ze eten. Niet de smaak maar de harde korrelige structuur:|

5. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik “lust” geen schaal/schelp dieren. En organen hoef ik ook niet. Meeste nooit gegeten, denk ook niet dat ik dat snel zal doen.

6. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,493
    13,954
    113
    Female
    Zo dan, hoe slordig is dat! Ik ben allergisch voor garnalen, zoiets kan mensen dus letterlijk het leven kosten.

7. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,493
    13,954
    113
    Female
    Sprinkhaan valt tegen hoor, smaakt nog minder 'kipachtig' dan krokodil, er zit echt weinig smaak aan.

citroenrasp and GossipGirlxoxo like this.
  8. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,493
    13,954
    113
    Female
    Ik heb veel gereisd, dus veel vreemde dingen geprobeerd, van sprinkhanen tot zebra, en van escargots tot kippenhartjes (ja die kan je eten).

Het enige wat ik nooit geproefd heb (en zo wens te houden) is haggis (ik word al onpasselijk bij de lijst van ingrediënten), Black pudding (ziet er zo goor uit) en maden/ wormen (behoeft denk geen uitleg).
    Overigens kan het best zijn dat ik bovenstaande gerechten lekker zou vinden smaken, maar omdat ik weet wat het is, weiger ik.

Mapje and hummeltje5 like this.
  9. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Eet je ook geen madam jeanette verwerkt in een gerecht?
    En macarons, ik vind dat echt een heerlijk Zoetigheidje. Soms lekkerder dan een bonbon, maar afhankelijk waar ik trek in heb. Ik ben wel een echte zoetekauw.

10. GossipGirlxoxo

Dat doe ik ook! Nog lekkerder op een broodje mmmmmm.

Mapje likes this.
  11. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,513
    13,799
    113
    Female
    Noord- Holland
    Jeetje, ik moet wel héél diep graven hoor!
    Maar nee, er schiet me niets "gewoons" te binnen dat ik nog nooit heb gegeten maar waarvan ik al op voorhand het idee heb dat ik het niet ga lusten.
    Sowieso komt 'lust ik niet' praktisch niet in mijn vocabulaire voor. Enige wat ik echt niet te hachen vind zijn tuinbonen, bloedworst en kersenvla.
    Denk dat ik verder een heleboel meer lust dan de meeste mensen (weet ik eigenlijk wel zeker).
    Ook zal ik nooit meer een banaan uit mezelf eten, maar dat is niet omdat ik het niet lust, maar omdat de structuur me doet kokhalzen. Bananensap vind ik daarentegen héél erg lekker!
    Het enige (voor mij als nederlandse) "ongewone" waarvan ik al op voorhand zeg: dat ga ik niet eens proberen is de Filipijnse delicatesse: in het ei gestorven kuikentjes die minimaal 1 jaar onder de grond hebben gelegen om verder te rotten.
    Daar pas ik écht voor.

Als je mosselen spannend vindt: eet ze de eerste keer gefrituurd is mijn tip.

GossipGirlxoxo likes this.
  12. GossipGirlxoxo

Ik heb weleens gefrituurde sprinkhaan en gebakken meelworm gegeten. Het was niet super lekker dat je denkt dit ga ik wekelijks kopen om te snacken thuis maar vies was het zeker niet.

Cin85 likes this.
  13. Ting86

Ting86 Fanatiek lid

Oct 4, 2016
    1,002
    589
    113
    Female
    Zo ben ik een keer met m'n man uiteten geweest naar een Schots restaurant, ging hij ook haggis eten... (mijn man eet echt alles, maar dan ook alles) nou dat was echt te vies om te zien en om over de geur maar te zwijgen.... bah (dus ik snap je)

Cin85 and citroenrasp like this.
  14. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,332
    10,295
    113
    Er zijn dingen die ik niet wil eten omdat het idee me erg tegen staat. Ik zal niet roepen dat lust ik niet maar als het even kan zal ik daar ook niet de moeite voor doen. Zoals ingewanden, oesters, insecten

15. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,513
    13,799
    113
    Female
    Noord- Holland
    Dat van die combinaties dan eigenlijk niet willen proberen omdat dat wat mij betreft niet logisch klinkt zo bij elkaar is herkenbaar. Maar áls ik het dan eenmaal proef is het tot nu toe altijd goed bevallen :)

16. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,513
    13,799
    113
    Female
    Noord- Holland
    Wij eten vrijwel nooit uit potjes of blik, maar het enige wat we hier weleens uit een potje hebben is rode kool. Voorheen kochten we de versie met appel erdoor, maar die was idd. nogsteeds zurig.
    Tegenwoordig hebben ze rode kool met peer erdoor. En die smaakt me toch lekker!
    Wie weet is het ook wel wat voor jou :)

Overigens: als ik rode kool zelf bereid dan kook ik het nooit in water, wat de meeste mensen doen, maar kook ik het altijd in rode vruchtensap. Wordt het meteen een stuk zoeter van!
    En als je het nóg zoeter wil hebben: abrikoos erdoor.
    Lekker hoor!
    Beetje kaneel er nog bij als je dat lekker vindt en dito met kruidnagel.

citroenrasp likes this.
  17. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,513
    13,799
    113
    Female
    Noord- Holland
    Dito.
    Plus een aardige lijst aan andere "vreemde" diersoorten.
    Tarantula staat nog op m'n to do list. Op de markt in Thailand (Bangkok) ben ik kennelijk langs dat kraampje gelopen zonder ze gezien te hebben bleek achteraf.

18. Maslov

Maslov Fanatiek lid

Apr 11, 2019
    1,226
    3,471
    113
    Dit heb ik allemaal wel eens op :roflmao:
    Slakken meerdere keren zelfs, die vind ik lekker. De meelwormen waren niet echt om over naar huis te schrijven... die heb ik op 2 verschillende gelegenheden op, maar vond ik toch akelig om in mijn mond te hebben. Wel jammer, want ik heb begrepen dat het een proteïnebron is die een waanzinnig goede vleesvervanger zou kunnen worden. Maar nee, ik vond het echt niet fijn.

Ik proef eigenlijk alles wel. Maar ik heb een lijstje van dingen die ik heb afgeslagen om te proeven:
    - Ogen, van een koe.
    - Levende kleine krabbetjes. Die werden zo uit het natte zand getrokken met een buisje en afgespoeld met zeewater. Hun schild zou zacht genoeg zijn om te kauwen, maar ik kon me er niet toe zetten om dat te doen.
    - Bloedbrood. Mijn familie waar ik op bezoek was liet een dier ondersteboven leegbloeden en doopte toen het vers brood in het warme bloed, maar dat wilde ik écht niet. Ik was al een beetje misselijk van het aanschouwen van die slachtpartij... en het stonk ook heel erg.

Anyway, als je met dit soort dingen opgroeit, proef je met een gemak een oestertje! Heerlijk trouwens, oesters. Je kunt mij niet blijer maken dan met een half dozijn oesters (met een beetje bergamot) en een glas droge witte wijn.

Mapje, citroenrasp and Syane like this.
  19. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,403
    21,795
    113
    Ik heb het iig nog nooit gehad. Het schijnt echt ontzettend heet te zijn, dus ik weet niet of ik dat zou kunnen eten, maar in gezelschap zou ik het waarschijnlijk wel proeven, maar ware het niet uit beleefdheid zou ik het niet proeven. Jalapeño-pepers vind ik iig heet genoeg :D (heter hoeft van mij niet).

GossipGirlxoxo likes this.
  20. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,403
    21,795
    113
    Grappig dat ik haggis hier lees, dat hebben wij pas nog gegeten, de Tunesische variant dan. Gemaakt door mijn schoonzus want ik vind het teveel gedoe om te vullen enz :roflmao: Orgaanvlees (dus ook de maag) eten we wel eens in een stoofgerecht, maar dat is veel minder bewerkelijk om te maken.

Attached Files:

Cin85 likes this.

Share This Page