Lust ik niet.. eet ik niet..

Discussion in 'De lounge' started by Manolito, Aug 7, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Nee alleen de kinderen (en man). Ik eet niet heel veel brood, en als ik het eet, dan alleen met kaas.

citroenrasp likes this.
  2. Emsy

Emsy Fanatiek lid

Jan 29, 2015
    1,872
    1,681
    113
    Female
    Balut ei, haggis, orgaanvlees, het lijkt de eetproef van expeditie Robinson wel, kippenvel zo smerig.

Qua groenten lust ik vrijwel alles maar vlees wat ook maar iets van een peesje, fliebertje, streepje bloed of iets bevat brr.

Spectre likes this.
  3. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,043
    16,551
    113
    Mijn ex en ik hadden een keer stoofvlees gemaakt (hij was Surinaams) en er moesten volgens hem 4 hele madam Jeanette in, met de kanttekening dat ze er na 2 a 3 uur eruit moesten want ze mochten niet kapot gaan etc.
    Dat zijn we vergeten hè. :roflmao: Je had alle gezichten moeten zien toen ze begonnen met eten. :o: Nooit meer een madam Jeannette voor mij.

4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,403
    21,795
    113
    :roflmao::roflmao:

Ysabella likes this.
  5. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,043
    16,551
    113
    :roflmao: Maar het vlees was wel mals.

6. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Bedankt voor de tips, wie weet probeer ik het nog eens op die manier inderdaad! Ik ben dol op stoofvlees ‘s winters en daar hoort het natuurlijk eigenlijk wel een beetje bij.. Die met appel uit een potje was mij ook nog te zuur ja:roflmao:

hummeltje5 likes this.
  7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,063
    113
    Oh daar liep ik expres heel hard langs, anders hoefde ik echt geen eten meer. Daar hebben ze werkelijk van alles liggen. Ik ging al bijna over mijn nek toen man kippensoep at en hij er zo'n poot met nagels en al er uit haalde (was wel zwanger, dus sowieso al wat misselijk vaak).

8. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,849
    18,596
    113
    Female
    Er zijn best wel dingen waarvan ik zeg 'lust ik niet' zonder het geproefd te hebben. Als ik iets er vies en onsmakelijk uit vind zien, dan eet ik dat gewoon niet. Kaviaar en oesters bijvoorbeeld.

Paardenbloem and suus1983 like this.
  9. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,849
    18,596
    113
    Female
    4??:o::o: vlam in de pan. Ik hou wel van wat pittig eten, hebben Surinaamse vrienden en heb een molukse stief schoonmoeder, dus dat wil wel.. maar als er ergens madame jeanette door zit, dan eet ik het niet:roflmao:

10. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik heb een keer een gerecht gemaakt en daar moesten 2 Spaanse pepers in. Ik had die niet in huis wel madam J. Dus dacht nou 2 madam J. Staat gelijk aan 2 Spaanse pepers. Dat was fout gedacht. Zoon nam en hap en liep heeeeel rood aan :roflmao: daarna zelf voorzichtig geproefd en het was echt te pittig. Dat kon zelfs met een schep suiker niet meer goedgemaakt worden. Was namelijk ook vergeten de zaadjes eruit te halen, en wel fijn gesneden. Sinds dien ben ik voorzichtiger met alle pepers. In mijn roti recept gaat ook peper of een eetlepel Sambal. Ik doe altijd een halve Madam J. In zijn geheel die vis ik er op het einde uit en 2 theelepels zelf gemaakte Sambal badjak. Dat is echt de perfecte combi.
    Ik ben sowieso wel gek op pittig eten. Sinds ik een goed recept heb om zelf Sambal badjak te maken (die smaak vind ik zooooo lekker) smeer ik dit ook tussen mijn tosti kaas voor deze de gril in gaat. En bij mijn bara's gaat er ook een flinke schep Sambal badjak op.

citroenrasp likes this.
  11. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,507
    8,437
    113
    Nou, dan ben ik blijkbaar nog nooit verse vis tegen gekomen, van die lucht kan ik echt onpasselijk worden :| (ik lust dus ook geen vis)

Olympia, suus1983 and citroenrasp like this.
  12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,965
    15,007
    113
    mn dochter vindt spruiten wel lekker die knaagt ze gewoon zo los weg. Ik zat vroeger ze te verstoppen onder een laag curry. Ik ga ze ook echt NIET klaarmaken, die eet ze maar bij oma.

13. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Waarom probeer je het dan steeds?
    Het is niet eens heel gezond hoor. Alleen voor baby’s echt nodig.
    Andere melkproducten zijn ook prima voor het kalk gehalte.

14. Mapje

Mapje Niet meer actief

Gewoon, omdat ik dat met alles doe :roflmao: Ik vraag me af of er ooit een dag komt dat ik het wel lust. Dat is met een aantal dingen wel zo gegaan. Het is niet dat ik er iets van krijg om een slok te proberen toch..

En dan zou ik het waarschijnlijk ook niet dagelijks gaan drinken hoor.

15. esklessebes

esklessebes VIP lid

Mar 23, 2014
    7,013
    3,667
    113
    Word echt al misselijk van dit topic:|:|:|:|:roflmao:waarom zou je......... Sommige dingen proberen:confused:o_O

Paardenbloem, Syane and suus1983 like this.
  16. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,403
    21,795
    113
    Dat is voor mij ook de reden dat ik amper vis eet. Ik lust het best maar die geur... :( En als we vis eten is dat verse vis, geen diepvries.

Felice and suus1983 like this.
  17. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,063
    113
    Ben ik niet met je eens. Vind dat je vis altijd ruikt, een heel apart geur. Vind het ook een heel vieze nasmaak hebben. Eet het liever niet. En dat is echt wel vers

citroenrasp and Felice like this.
  18. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,063
    113
    Ik ook hoor. Die geur is zo vies.

Felice likes this.
  19. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Ok :roflmao:
    Ik lust ook geen glas melk. Maar vind het echt prima zo. Ik mis er niks aan want er is genoeg ander drinken.

20. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Even over de vis geur.
    Als een vis echt vies ruikt is hij inderdaad niet vers.
    Maar… als je langs een viszaak loopt bijvoorbeeld dan ruik je dat ook. En dat is niet lekker.

Overigens hou ik erg van mosselen, garnalen en oesters. Ik eet dan bijvoorbeeld weer geen vis met graten, zo’n gedoe. Terwijl ik een tong bijv wel lekker vind.
    Haring eet ik dan weer wel maar die worden meestal goed schoongemaakt.

Share This Page