zeker, het is puur dat ik me afvraag waarom ik dat niet lekker vindt. En benieuwd ben of het veranderd omdat ik melk wel in havermout lust etc. Maar ik drink ook eigenlijk alleen koffie thee water of wijn als ik niet zwanger ben dus het is niet dat ik echt iets mis.
Bleekselderij, erwten, groene bonen.. heel veel groene dingen vind ik vies. Komkommer, paprika en sla(ijsberg en rucola) lust ik nu wel Mijn kind lust alleen geen sauzen en uien. Slakken/inktvis/octopus ed. Eet hij met gemak
Volgens mij ruik je de vis van de viszaak, omdat daar een deel van is bereid. Denk aan de kibbeling of lekkerbekjes. Verse vis zou je echt niet moeten ruiken. Ik had gisteren nog een verse zalmmoot voor mijn neus en daar rook ik echt niks aan. Totdat hij op de bbq ging en bereid werd. Toen rook ik hem wel. Maar goed, dat vind ik dan wel lekker ruiken. Ben dol op geroosterde zalm Oh en verse tonijn ruik je ook niet, maar trek een blikje open en dan ruik het wel heel sterk. Dus de geur komt volgens mij puur door de bereiding van visproducten.
Ik probeer alles wel een keertje. Er zijn maar bepaalde dingen die ik niet zou proberen maar meer uit principe zoals bv hond of kat, ook bepaalde organen niet. Verder zijn er dingen die ik niet zelf op het menu zet, maar als we ze ergens voorgeschoteld krijgen dan eet ik het wel zoals asperges of witloof. Onlangs verrassingsmenu gaan eten in restaurant, dus je wist niet op voorhand wat het was en eerlijk het was heerlijk. Ik heb daar minder problemen mee dan vriend, maar die eet vaak ook meer met zijn ogen dan wat anders.
Orgaanvlees vind ik er zo onsmakelijk uitzien dat ik dat nog nooit heb geprobeerd, terwijl ik verder wel een avontuurlijke eter ben. Misschien is het omdat ik sowieso niet zo’n vleesliefhebber ben en dat ik daardoor ook totaal niet het ‘misschien mis ik wel iets heel lekkers’-gevoel heb bij orgaanvlees. Mosselen zijn heerlijk! Je moet ze alleen niet te goed bekijken . En garnalen zijn ook zalig.
Door dit topic gaan we vanavond sushi bestellen en gaan we deze week mosselen eten (Oh en ook door het mossel topic zelf natuurlijk)
Bedenk me net iets. Omdat het hier vooral over vlees enz gaat. Hoewel ik een taart liefhebber ben, zijn er toch bepaalde taarten waar mijn maag van omkeert: frangipane taart en mattentaart staan heel ver naar onder op mijn lijst. Idem met taarten met banaan op of te veel pudding. En mijn mama eet graag een croque monsieur met dan schijfjes banaan tussen. Zum kotsen is dat. Oh en verse koriander smaakt zo slecht. En ik probeer het steeds opnieuw omdat ik zo graag Aziatische gerechten eet, maar toch telkens weer te overheersend die zeepsmaak.
Dat is mijn favoriete manier van uiteten gaan. Wij gaan het liefst naar restaurants die totaal niet (of nauwelijks) een menukaart hebben, maar gewoon een vast aantal gangen en we zien wel wat we krijgen. En dan met bijpassend wijnarrangement, heerlijk vind ik dat! Ik heb een keer gelezen dat dat genetisch bepaald is (of in ieder geval voor een groot deel). Zo zouden er van de aziaten en Latijns-Amerikanen een groot percentage zijn die iets in hun genen hebben waardoor ze koriander wel lusten. En bij Europeanen is dat percentage veel kleiner. Dus misschien heeft het dan ook geen zin om te blijven proberen, als je niet die ‘koriandergenen’ hebt Ik ben er dol op en vind het ook op geen enkele manier naar zeep smaken.
ik ben ook dol op koriander. Wij doen regelmatig mee aan een wijnspijswandeling, heel erg leuk. Het enige wat ik echt niet lust is boter op brood en warme spinazie. Dat lustte ik al niet volgens mijn moeder toen ik 6 maanden oud en een babypotje spinazie over haar heen spuugde. Ik heb het later nog wel eens geprobeerd maar warme spinazie Blegh!
Zal idd zoiets zijn met dat gen. Paar jaar geleden DNA test laten doen en er zit niets Aziatisch in mij
Oh mmm spinaziepuree met een stukje vis erbij. Heerlijk Grappig dat je dat al heel vroeg wist dat het je ding niet was. Spinazie heeft ook wel een unieke smaak. Je kan het niet zomaar ergens onder verbergen zoals je bv met andere groenten kan doen.
Oooh ja koriander vind ik ook echt niet lekker. Prima als het door een gerecht zit maar niet als garnering. Echt een muffe smaak. Ik mis ook een gen denk ik
Alle vis, dus ook mosselen, garnalen, oesters etc, bah. Had een keer een pizza besteld waar ansjovis op zat (had ik op de.kaart overheen gelezen), ik moest echt kokhalzen voordat ik wist wat het was. Een gekookt ei eet ik ook niet, nooit geproefd, maar de geur alleen al. Kinderen zijn er gek op. Dingen die ik wel geproefd heb maar niet eet zijn o.a. rood vlees, spinazie, koriander
Oh gatver, ik ook niet. Of zo'n vet stuk waar je dan zo op zit te kauwen, moet ik echt van kokhalzen. Zelfs nu ik dit typ al bijna hahaha
Pudding, alleen de "dril"pudding lust ik niet. Ik neem meestal wel een hapje van de rest maar nee, de structuur brr. Groentes eet ik slecht maar dat is een kwestie een andere techniek van bereiden proberen en evt. kruiden. Vlees: ik vind vooral kip lekker, biefstuk en rundvlees lekker, de rest eet ik niet of weinig.
Oef ulg bah bah zo vies. Of zo’n hard stuk kraakbeen wat in het gehakt zit. Heb dat trouwens nooit gelukkig want ik rul altijd tartaar ipv gehakt. Stukken magerder en minder ‘wit’