Wat voor zuivelachtige spread op brood voor baby bijna 8 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door rus05, 7 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hai meiden,

In Opperdepop zag ik broodbeleg staan wat me wel lekker leek voor mijn dochter: roomkaas naturel met geprakte aardbei. MAAR: ik ging in AH kijken en daar hadden ze alleen roomkaas met kruiden erin dus dat werkt niet. Andere kaasachtige dingen zoals zuivelspread - bv Philadelphia en AH eigen merk - bevatten echt melk terwijl roomkaas dat niet bevat. Mag mijn dochter nou die zuivelspread of niet? Vind het soms een beetje moeilijk om te bepalen, ze mag natuurlijk geen koemelk maar yoghurt mag weer wel. Wie kan mij dit uitleggen? Bedankt!

groetjes Rus05

2. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet snap. In yoghurt zit toch ook koemelk? Het enige verschil met melk is dat het zuurder omdat de lactose is omgezet in lactaat. De eiwitten kunnen daardoor wat "kapot" zijn, maar nog steeds allergeen. Hoe kan roomkaas nu geen melk bevatten? Je kan eventueel iets plantaardigs zoeken, of op basis van soja, maar dat is ook allergie gevoelig.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Roomkaas is wel een aanrader vind ik. Je hebt het naturel van AH huismerk maar ook van Euroshopper en bij de Lidl heb je het ook naturel.

Yoghurt mag eerder dan gewone koemelk omdat het aangezuurd is. Dat is tot hoever mijn kennis reikt ;)

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    De eiwitten in yoghurt zijn anders dan in melk, kleiner (net als in kv).

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Gewone kaas mag toch ook, roomkaas/volle zuivelspread is geen probleem lijkt me.

Deel Deze Pagina