Ik sluit me aan bij de twee laatste reacties, volgens mij ben jij en is jouw kindje beter af zonder zijn/haar verwekker. In mijn mening is dat alles wat jouw ex is, een verwekker, geen vader.
Op zich ben ik dat met je eens, maar vind een verschil tussen 'kunnen' en 'willen' wel meespelen. Bij hem is het dus niet willen, hij kan gewoon werken maar zegt mij doodleuk zich te goed te voelen om voor een baas te werken. Hij heeft ook wel eens wat centen door louche zaakjes. Daar houdt hij zich dan liever mee bezig... Ik vraag mezelf dan ook echt wel af of het alleen om t financiële is of ook om andere redenen. Zijn mentaliteit, agressief worden als hij zijn zin niet krijgt en lakse houding spelen dan ook zeker mee. Ik weet nu natuurlijk niet of hij niet zou komen opdagen als ik wel afspraken qua bezoekjes zou maken. Maar afgaand op hoe hij was in onze relatie, hij ging dagelijks met mijn auto even "iets doen" en kwam dan pas uren later terug terwijl ik dan niet de deur uit kon omdat hij mijn auto geleend had. Ik kon hem dan telefonisch niet bereiken en in mijn gps vd auto stonden dan vreemde adressen terwijl hij beweerde even boodschappen te doen of langs familie te gaan. Ik vermoedde dan al louche zaakjes en kaartte dat aan, vond hij dan weer wantrouwend van mij maar ik weet wel beter. Dit wil ik niet in mijn leven en al helemaal niet in dat van mijn kind. Het niet komen opdagen of uren later pas deed hij wel bij mij en ik vermoed bij het kindje dan eventueel ook wel. Ik denk dat het moeilijk is om er nu definitief een beslissing over te nemen, al neig ik er toch wel naar om hem niet meer in mijn (ons straks) leven te laten. Mocht hij toch op een volwassen manier willen praten of verantwoordelijkheid te gaan nemen dan kan ik altijd nog kijken hoe dit uitpakt. Maar denk niet dat dit zal gebeuren en ik heb inderdaad ook geen zin om door hem teleurgesteld te worden door eventuele gemaakte afspraken niet na te komen. Nou zal n baby t niet zo merken als hij niet komt opdagen maar als m'n kindje wat ouder is natuurlijk wel. Zo ver zal ik het dan ook niet laten komen als we überhaupt al met elkaar spreken en tot afspraken komen. Dan moet mijn kindje later als het ouder is zelf maar beslissen of die hem wilt ontmoeten.