hahaha je maakt mij ook mee in de war met al die 7-ens. Maar een luteale fase van 14dagen is ideaal. (zo heb ik het althans gelezen)
fijn om te horen brusje! Mijn luteale fase is dus ook 9 dagen en nadat k gestopt was met de pil, was het ook de 1ste maand raak. Maar op internet lees ik veel negatieve berichten over zo een korte lf. Ik hoop zo dat het geen problemen zal opleveren als we straks weer voor een beebje gaan.
volgens mij is een lf van 9dagen niet zo een probleem, als alles reageerd zoals het moet toch, ik denk als je een korte lf hebt en het hele cyclus is niet goed op elkaar af gestemd met de aanmaak vanhormonen of iets dergelijks dat het dan een probleem opleverd. Zover ik heb begrepen wordt er na de bevruchting ook een hormoon aangemaakt zodat het kan innestelen???? Maar ik weet alleen bits and pieces, dus ben niet echt een goede bron van info. Maar het feit dat ik 3 keer zwanger ben gewordenmet eenkorte lf maakt het niet zo depromerend toch/
Mijne was ook maar 9 dagen. Dit vond mijn gyn toch echt te kort. Het werd veroorzaakt door een te laag progesteron, waardoor er geen optimale situatie kan ontstaan voor de innesteling. Ik heb nu voor de eerste maand Pregnyl gespoten hiervoor en had opeens een normale LF van 14 dagen!!!! Ik hoop voor ons dat het nu snel raak is (deze maand mn eerste IUI...)
Hey dames, ook ik had/heb een korte luteale fase. bij mij was die 7/8 dgn precies. Maaaaaarrr, het ligt eraan of je een tekort hebt aan progesteron of je daadwerkelijk moeilijker zwanger kan worden. Ondanks mijn korte luteale fase was mijn progesteron wel super en daardoor heb ik tijdens ronde 7 een super ei gehad, en zie het resultaat: Ben morgen 10wkn zwanger!!! Als je hieraan twijfelt ga gerust langs je ha of gyn, en laat je niet wegsturen zonder die verwijsbrief voor een onderzoek hiernaar. Scheelt een hoop stress
chantal gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Ik ben na het stoppen van de pil ook meteen in de 1ste ronde zwanger geraakt (helaas geëindigt in een vroege miskraam). Ik hoop daarom dat het wel goed zit met de hormonen in mijn lichaam. Vorige cyclus was mijn eisprong op dag 16. Maar ik denk dat ik hem deze cyclus gisteren of vandaag heb.