Hi dames, Ik zal even kort mijn situatie toelichten. We hebben in juni een intake gehad in het ziekenhuis bij de fertiliteit, een paar weken later bleek ik zwanger te zijn, wat uiteindelijk een miskraam is geworden. We hadden toen al wel alle standaard onderzoekjes gehad. Ik kwam er pas wat later achter dat ik zwanger was, omdat ik gewoon mijn menstruatie had gehad. Dus echt 5 dagen gewoon normaal ongesteld ook precies op het moment dat ik het verwachtte. Door mijn ovulatietesten in mijn wat ik dacht "nieuwe cyclus" kwam ik erachter dat ik zwanger bleek. Nu gebruik ik al enige tijd ovulatietesten en weet ik dus dat mijn luteale fase 7 dagen is. Erg kort dus. En meestal een positieve ovulatietest rond CD20. Ik heb dit uiteraard ook meteen aangekaart bij het ziekenhuis, maar zij zijn van mening dat dit normaal is en geen belemmering vormt, ook na herhaaldelijk aandringen. Ik kreeg telkens hetzelfde riedeltje te horen dat er geen duidelijke onderzoeken zijn, verschillende meningen etc. Maar dat ze hierin dus niks voor me kunnen betekenen. Zeker we op de natuurlijke manier zwanger zijn geweest. Vandaag een telefonische afspraak gehad, had in december nog een hysteroscopie gehad en bleek nog een restweefsel te zitten dus dat hebben ze toen weggehaald. Dus nu de opvolging daarvan. En het bericht was eigenlijk; jullie kunnen op de natuurlijke manier zwanger worden, alles is schoon en weer opgestart, dus succes ermee! En als het over een jaar nog niet gelukt is mag je weer terugkomen. Mijn gevoel zegt nog steeds dat mijn luteale fase veels te kort is en dat dit dus wel een belemmering is. En ik wil dus een second opinion aanvragen. Hier ben ik eigenlijk op zoek naar tips, ervaringen met een korte lf etc.? Wat mij zou kunnen helpen hierin.
Je zou de huisarts kunnen vragen om progesteron Hiermee verleng je je lf en dus meer kans op een innesteling.