Hooi, Ik ben nu 8 weken geleden bevallen van een super lief mannetje !! Zwangerschap zelf was echt perfect, tot en met de laatste dag nergens last van gehad en bevalling was plotseling thuis omdat het zo snel ging Nu willen mij vriend eigenlijk heel graag snel een tweede. We vinden het leuk als ze niet zoveel kwa leeftijd schelen. Zijn er mensen die ook zo snel na de bevalling bewust voor een tweede zijn gegaan, en hoelang heeft het geduurd, en hoe is het om een baby en een kleintje van 1 jaar en een paar maanden te hebben ?! ik ben benieuwd hoelang het dit keer gaat duren, spannend !!
Geen ervaring, maar wel nieuwsgierig. Hoe snel gaan jullie dan weer proberen om zwanger te raken? Zodra je menstruatie weer is begonnen? Wij willen er ook niet teveel tijd tussen hebben, maar ik was wel van plan om minstens te wachten totdat mijn dochter een jaar is. En wordt er niet gezegd dat het beter is om je lichaam 9 maanden tijd te gunnen om te 'ontzwangeren'?
hier! wij hebben na de eerste bewust er voor gekozen niks te gebruiken.. we hadden zoiets van we zien wel.. uiteindelijk was ik vrij snel zwanger en zit er maar 13 maand tussen nummer 1 en twee.. Ik vind het heerlijk! je zit nog helemaal in het baby ritme en voor de oudste hoort zijn broertje er altijd al bij.. ik had ze in hetzelfde maatje luiers dus hoefde niet verschillende pakken te halen.. de kleren die nog goed waren kon ik doorschuiven was immers niet verouderd.. soms is het heus pittig en ze kunnen niet met en niet zonder elkaar.. maar ik zou niet anders willen.. Hier nu zelfs zwanger van nummer 4, terwijl de oudste net 4 is geworden!... heel veel succes met jullie keuze en geniet van je kleintje.. ze worden zo snel groot...
Ik heb 4 weken geleden wel de minipil gehaald, maar toen zei mijn vriend waarom zouden we die gaan gebruiken. Dus die ligt lekker in de kast Ik ben twee weken geleden wel een paar dagen heeeel licht ongesteld geweest, geef nog wel volledige borstvoeding, wat volgens mij niet zo goed voor je vruchtbaarheid is hahahaha.. maar we zien het allemaal wel, zou het erg leuk vinden om snel nog een kleintje erbij te hebben. Ik heb idd ook wel eens gehoord van 9 maanden ontzwangeren. Maar voel me al sinds de bevalling super goed, lichaam is ookbijna (op 2 a 3 kilo na) weer helemaal hetzelfde als voor de zwangerschap. Ik heb zoiets als het goed voelt voelt het goed en misschien duurt het dit keer wel een jaar of langer, je weet het nooit natuurlijk !! Ik laat het weten als de kleine man een broertje of zusje krijgt X
hier vrij snel ook weer voor een 2e gegaan en dat ook altijd al gezegd. Borstvoeding was mijn anticonceptie ik werd niet ongesteld met 6 maanden bewust afgebouwd zodat alles weer normaal werd vrij snel ongesteld daarna begonnen met ronde 1 wel ei gevonden maar geen zwangerschap ronde 2 zwanger ben dus na de bevalling maar 2 keer ongesteld geweest en heel snel al in ronde 2 zwanger geraakt mijn zoontje is nu 10 maanden en ben 10 weken zwanger.
Leukkkk, gefeliciteerd met je zwangerschap. Fijn dat het zo snel gelukt is Was je bij de eerste ook zo snel zwanger ?! Ik hoop dat de borstvoeding bij mij maar een slechte manier van anticonceptie is Ben wel heel licht ongesteld geweest, hopen dat ik over 2 weekjes weer ongesteld word of niet, maar dan een positieve test hahahah... Leuk dat ik niet de enige ben die snel een tweede wil of al heeft
Toen onze dochter 3 maanden was, wilden wij ook voor een tweede gaan. Ik gaf volledige bv en werd pas 7 mnden na de bevalling ongesteld en daarna er onregelmatig. Toen onze dochter een jaar werd ben ik met de bv gestopt en gelijk daarna zwanger geraakt. Succes hoop het voor jullie dat je gauw weer zwanger mag raken!
@miepchella bij de 1e raakte ik in ronde 6 zwanger vind ik achteraf wel vrij snel op dat moment vond ik het eindeloos duren haha. Maar nu nou je ziet het ronde 2. Wilde wel even me lichaam de tijd geven om te ontzwangeren maar wilde ook weinig leeftijdsverschil en dat is beide gelukt. Ik ben benieuwd wanneer het bij jou weer raak is je geeft natuurlijk ook borstvoeding voor zover dat bij jou als anticonceptie werkt of niet Ik was wel blij dat ik niet meer menstrueerde.
Mijn kinderen schelen net 13 maanden (eind december en begin februari) dus ik was erg snel weer zwanger. Maar........ik vind het wel ontzettend zwaar hoor!! Vooral het einde van de zwangerschap van mijn dochter was killing want mijn zoontje liep toen nog niet dus daar kon je ook de hele dag mee sjouwen. Ik denk dat de voordelen pas komen als ze wat ouder zijn eerlijk gezegd. Desalniettemin....ga er gewoon voor als je gevoel dat zegt!
Ik heb nu mijn zoontje van 2,9 dochter van 1,4 en zoontje 2 maanden ik vindt het fijn zo snel achter elkaar nu hebben ze later ook iets aan elkaar en ik vindt het goed te doen in het begin is het even wennen van 1 naar 2 maar dat went zo snel en bij de 3de was dat eigenlijk gelijk normaal ik heb ook gewoon borstvoeding gegeve terwijl ik zwanger was ging prima allemaal. In ieder geval succes met zwanger worden als jullie voor de 2de gaan
sept 2012 bevallen van mijn 3de andere kids waren toen 5 en 3. binnen 3maanden door de anticonceptie heen zwanger. vond deze zwangerschap vrij pittig omdat je al nog een kleine hebt,maar nu vind ik het echt super en geniet ik van mijn 2 kleintjes alleen smorgens is het druk met alles optijd in de kleren.
Ik zou ook heel graag snel nog een kindje willen maar ben bevallen dmv een keizersnede... Dan is t wachten geloof ik een jaar.... Anders was ik geen anticonceptie gaan gebruiken.
Nu weet ik niet hoe het is om 2 kindjes zo kort op elkaar te hebben maar wel een snelle zwangerschap na de vorige. Ik was na de geboorte van mijn dochter na 10 weken weer zwanger. In het begin ging alles goed, maar zo ongeveer vanaf 25 weken zwangerschap was mijn lichaam helemaal op, ik kon niet meer. Dus op lichamelijk gebied zou ik minimaal een half jaar wachten om je lichaam nog wat meer rust te gunnen.
Mijn heren schelen 11 maanden en hoe leuk ik het nu ook vind en ook al heeft het zeker voordelen, ik zal het niemand aanraden. Lichamelijk vond ik het heel zwaar, twee zwangerschappen kort op elkaar, een baby tillen met je dikke buik, twee jaar nauwelijks slapen, continu een programmaonderdeel hebben (voeding, luier, fruit, slaapje, voeding, boterham etc.) door verschillende dagritmes. Emotioneel ook, niet kunnen genieten van je tweede zwangerschap,twee huilende kinderen die je niks uit kunt leggen en waardoor je altijd het gevoel hebt één te kort te doen, door de drukke dagindelingen van kleine kinderen geen tijd hebben om even echt van ze te genieten en uitgebreid te knuffelen, langs je partner heen leven in het volcontinubedrijf. Op mijn werk vond ik het lastig zo lang uit de running te zijn. Maar goed, er zijn ook zeker voordelen. Financieel: je hebt alles nog en in redelijke nieuwstaat. Praktisch: je zit nog zo in de babymodus dat je niet meer hoeft na te denken wanneer ze aan de fruithap mogen o.i.d. En nu, anderhalf later, zie ik dat ze ontzettend leuk met elkaar spelen, ze veel dingen van elkaar oppikken en nu hun dagritmes gelijk zijn, dat alles veel soepeler loopt. Maar het eerste jaar met twee kinderen was absolute topsport en we zijn er bijna onderdoor gegaan. Hoop dat dit niet te demotiverend klinkt, dit is mijn ervaring maar het is geen absolute waarheid natuurlijk
@Kim31..Ik ben er zeker van bewust dat twee kinderen snel achter elkaar niet alleen voordelen heeft. Ik denk zeker dat de tweede zwangerschap tegen gaat vallen. Helemaal omdat mijn eerste zwangerschap echt perfect was en onze kleine man absoluut niet moeilijk is en ik het begrip slapenloze nachten niet echt ken. Slaapt al een tijdje elke dag door tot 6 uur... en heel soms komt meneer nog op 3 uur maar dat is meer een uitzondering. Was jou eerste zwangerschap zwaar ?! Waren ze een beetje te vergelijken ?! En gaf je borstvoeding, of flesvoeding ?! @JoyofLiving: Wat rot om te horen dat je lichaam de zwangerschap niet aan kon. Is de zwangerschap eerder afgebroken ?! Was je eerste zwangerschap zwaar of viel dat mee.. @wolkjee: Ben jij gewoon, ondanks de borstvoeding, ongesteld geworden ?! Was dat de eerste keer na de bevalling ook heeeel erg licht ?! Thanx voor alle reacties, leuk om te horen. Als het allemaal snel lukt moeten we rekening houden met een zwaar eerste jaar, dan kan het misschien beetje meevallen hahaha. Gelukkig staat mijn vriend er voor 100% achter. X