Gisteren ben ik een halfuurtje even heel boos geweest, dat ik het tot in m´n tenen-buik voelde, kan dit schadelijk zijn voor een eventuele prille zwangerschap? Kan het daardoor uitmonden in een miskraam? Stomme vraag misschien, maar wil het graag wel even weten.
Hoi Maya... Ik ben geen arts maar mijn eigen visie op dit verhaal is dat het niet mis kan gaan van kwaad worden als het eventuele kindje in de aanleg al goed zit. Misschien als het in de aanleg niet goed zit dat dan de stress een druppel kan zijn. En sowieso denk ik van 1x hefig boos worden dat het wel meevalt. Maar zou niet al te vaak boos worden hahaha...
Hoi, Toen ik nog geen test had gedaan (maar wel al zwanger was!) heb ik een mega ruzie met vriendlief gehad, zo boos was ik nog nooit geweest volgens mij (en waar het nou over ging, ik weet het niet eens meer ) Bij mij was het dus ook nog heel pril en zie daar...een gezond kindje Zou me dus niet te druk maken, iedereen is wel eens boos tijdens zijn zwangerschap 8)
ik heb me tijdens de zwangerschap van de 1e helaas vaak genoeg boos gemaakt en ik heb inmiddels al een gezonde zoon van 5 jaar dus het valt wel mee.
Tijdens de eerste 3 maanden van mijn zwangerschap was ik zeer agressief! werd overal boos om ging met dingen gooien enzo! echt heel erg!! Maar gelukkig ging het na die 3 maanden weg en heb ik een gezonde dochter van 2 jaar! Maak je niet teveel zorgen erover is ook niet goed!
Ik was toen ik zwanger was eens superkwaad geweest, en heb zelfs de deur uit de hengsels geslagen en het hele houtwerk kwam eruit, en mijn man een zware mep verkocht. Ik werd helemaal hysterisch omdat hij iets was gaan eten met een oude vriendin waar ik nog nooit had van had gehoord en hij bleef mijn vragen ontwijken. Normaal had ik nooit zo dramatisch gereageerd maar de week erna bleek dat ik zwanger was, dus volgens mij waren het de hormonen. Tot de dag van vandaag heb ik me superschuldig gevoeld en dacht ik altijd dat dat de reden was van mijn miskraam. Wetenschappelijk gezien, kan dat natuurlijk niet. Maar emotioneel leg je constant verbanden.
Stress is nooit goed maar een keertje boos worden kan echt geen kwaad. Pas als je langdurig stress hebt kan het volgens mij schadelijk zijn (minder bloedtoevoer?). Geen zorgen maken dus!
Toen ik er achter kwam dat ik zwanger was van de 3e, lag mijn vriend op de IC in het ZH. Bijna 5 weken heeft hij daar in kunstmatige slaap gelegen. Ik was in shock, boos, verdrietig en stond voortdurend onder stress in die periode. Halverwege kwam ik achter mijn zw. Hele heftige emoties, het is nl. ook een paar keer kantje boord geweest. Ik begrijpe eventuele schuldgevoelens van meiden die een mk hebben gehad, maar ik geloof niet dat het mis kan gaan door een driftbui o.i.d. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat mijn zw er niet onder heeft geleden dus. Ook heb ik tijdens al mijn zw's weleens een woedeaanval gehad, compleet met gesneuveld servies Liefs Gwen