hey dames ik ben vanaf gister begonnen met tempen.. gister was mijn temp 36,5 en vandaag 36,6 bij welke temp heb ik mijn eisprong? sorry maar snap er werkelijk niks van
je moet over een langer periode elke ochtend voor het opstaan tempen. Dan zie je welke temp je lichaam van zichzelf heeft, en dat schommelt altijd een beetje. Ik zit altijd tussen de 36.2 en 36.4 graden. ALs je ei gesprongen is stijgt je temp enkele tiende graden en blijft zo hoog tot je ongesteld bent. Als je zwanger bent blijft ie hoog. Je kan dus alleen achteraf zien wanneer je eisprong is geweest.
ohwww okey.. dus niet dat je aan de hand van dit tempen je eisprong kan vinden... maar wat voor nut heeft dat tempen dan?.. ik doe het nu omdat de dokter het zei..
Je kunt zo ie zo zien of je een eisprong hebt en wanneer. Als je eemaal een patroon er in ziet na een paar maanden, weet je welek dag je meestal je eisprong hebt, en is het makkelijker om "gericht te klussen".
Je dokter wil weten of je überhaupt een eisprong hebt. Dit wil hij/zij zien a.d.h.v. je tempkaartjes. Gewoon even 2-3 maandjes doen dus! Dan terug naar de dokter met je kaartjes. Als je ook op je slijm let en/of ovulatietests gebruikt, kun je je eisprong ook voorspellen en dus gerichter klussen.