luteale fase elke maand hetzelfde?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Amelle, 25 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amelle

Amelle Actief lid

13 dec 2010
    463
    0
    0
    Is die eigenlijk iedere maand hetzelfde?

Iemand die dit weet want ik kan het namelijk niet duidelijk terug vinden via google.

Ik zit nu of dag 14 of 15 en ik had op zondagochtend t/m maandagavond een positieve ovulatietest. Op dinsdagochtend 11 uur was het eitje al niet meer te zien op echo. Vandaar dat ik niet weet of ik nu op dag 14 of 15 zit :) En ik was nu benieuwd of die iedere maand dan hetzelfde is.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het is iedere maand ongeveer hetzelfde. Kan hooguit een dag schelen

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je luteale fase kan per keer verschillen en varieren tussen de 10 en 18 dagen. Bij de meesten is deze fase vrij gelijk met soms een dag verschil. Ik heb wel eens een fase van 12 dagen gehad, maar ook wel van 16 dagen. Maar meestal zat ik op precies 14 dagen.

Anders een zwangerschapstest doen? Succes!

4. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    ik lees overal op internet dat je luteale fase elke maand zo goed als gelijk is en je cyclus onregelmatig kan zijn doordat je eisprong niet elke maand op dezelfde dag plaatsvindt.

Ik ga er goed op letten deze maand! mijn vorige luteale fase was 12 dagen.

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier schommelt dat wel wat tussen de 12-14 dagen...meestal 13 dagen maar soms een dag eerder/later ongesteld.
    Ik weet precies wanneer eisprong er was, door de vruchtbaarheidsbehandelingen.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Doordat je eisprong niet elke maand op dezelfde dag plaatsvindt, kan de luteale fase juist per cyclus verschillen.

Mijn luteale fases varieerden van 11 tot 14 dagen, met een gemiddelde van 13 dagen.
    Mij cyclus was standaard 27/28 dagen, dus niet onregelmatig.

7. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    Nou dat hoeft natuurlijk niet persé.
    Vindt je eisprong de ene maand op dag 10 plaats en heb je daarna nog 16 dagen te gaan bijv. dan word je op dag 26 ongesteld.

Is je ei er de maand erop op dag 14 en heb je weer een luteale fase van 16 dgn dan word je op dag 30 ongesteld.
    Dan is je cyclus niet regelmatig maar je luteale fase wel..

Wat ik begrijp is het bij de meeste vrouwen elke maand ongeveer hetzelfde.. En dan is er dus nog een (misschien grote) groep vrouwen zijn waarbij dat niet zo is...

Citaat uit het boek Praktische Gynaecologie:

De duur van de luteale fase is meestal opvallend constant, 12-14 dagen. Terwijl de voorafgaande folliculaire fase wisselingen kan odergaan door verschillen in het interval voordat de folliculaire rijping op gang komt.

Deel Deze Pagina