Hallo meiden, Ik ben me al een aantal maanden aan het verdiepen in de werking van mijn lichaam. netjes houd ik mijn cyclus bij en weet ondertussen deze te berekenen. Maaaaar hoe bereken ik mijn luteale fase? Ik zie dat weleens vaker staan en heb ook opgezocht op internet. Maar eerlijkshalve moet ik zeggen dat ik meer waarde hecht aan jullie tips. Ik zou zooooo graag volgende maand 'raak' hebben (net als iederee). ben sinds vandag ongesteld
Deze kun alleen maar bereken als je precies weet wanneer je eisprong hebt gehad. En dit kun je alleen 100% zeker weten door te temperaturen.
Ik was er ook wel benieuwd na! Maar ik temperatuur niet,dus kan het niet berekenen!!? Ik ben sinds vandaag van mijn ongi af,dus gaan we maar om de dag klussen!
Je LF gaat in op de dag van je ovulatie. Dus stel je hebt je eisprong op dag 20. Dan begint meteen ook dag 1 van je LF. Als je dan ongi wordt op dag 31, dan betekent het dat je LF 12 dagen is.
ik temperatuur sinds twee maanden en het is echt heel fijn, je weet precies hoe en wat! Ik kom er nu dus achter dat ik een heel regelmatige cyckus heb, maar dat ik drie dagen voor en een paar dagen na mijn eisprong nog eisprong-kwaaltjes heb... vandaar dat ik altijd dacht later te ovuleren. ik raad het iedereen aan! Maar ik heb wel een vraagje: ik kom er nu dus achter dat ik op dag 15 ovuleer in een cyclus van 27/28 dagen. dat betekent dat ik een luteale fase van 12/13 dagen heb... is dat niet te kort? Ik kan dat nergens terugvinden. ik dacht dat dat ook altijd 15 dagen moest zijn. maar misschien is dat onzin.
Ik heb een lf van 8 tot 10 en heb het aan de verloskundige gevraagd. Een kortere lf is niet hinderlijk om zwanger te kunnen worden. Wilde het even kwijt, want ik ben er ook wel onzeker over geweest.
Hoi, mijn eisprong is op dag 18-19 terwijl mijn cyclus gewoon 28 dagen is. Heb een zoontje van een jaar dus het staat een zwangerschap niet in de weg! Succes!
Een korte LF hoeft geen belemmering te zijn. Check mijn handtekening... Die van mij is dus 6-7 dagen en ik was wel zwanger.... Helaas een MK, maar het kan dus wel!