luteale fase & mk ..

Discussie in 'Miskraam' gestart door Mirre, 28 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hoi Meiden,

Zoals velen al weten heb ik in juli een mk gehad.
    Daarna ben ik ongi geworden 31 juli en nu vandaag 28 aug weer dus voor de 2e x na de mk :cry:
    Door de ovulatietest weet ik dat m'n ei 'pas' de 18de dag in aantocht was (en normaal had ik een cyclus van ongeveer 25dg) ..dus hij was erg verlaat.
    Nu vandaag :evil: en dat is 10 dg later!!??
    Dan is de luteale fase toch te kort??
    Kan dat door de mk nog komen, heeft iemand hier dit ook gehad?
    Ik ga maar tempen deze cyclus samen met ovulatie-testen en starten met de Persona.
    8 sept een afspr bij de gyn omdat dit nu ronde 15 is.

Wat denken jullie over die l.fase?
    Kan het een keer gebeuren of..

Mirre

2. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hoi mirre,

daar ben ik weer. ik had echt het zelfde eerst ook maar10 .
    echt het komt goed .
    je lichaam moet gewoon herstellen.
    mijn 4e ronde was weer goed en 5e ben ik
    zwanger geworden
    liefs chantal.

3. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Lieve Chantal,

Dus jij had het ook na de mk, maar dat herstellen...kan ik daar zelf nog iets aan doen om het te versnellen :rolleyes: (vast niet)
    Ik begrijp m'n lichaam gewoon niet, maar deze reaktie komt nu omdat ik teleurgesteld ben.
    Heb geen curretage gehad, gyn heeft met echo gekeken en vond dat het goed genoeg was zo....(zagen alleen een streep!??)
    en m'n cyclus is gelijk alweer op gang gekomen.
    Ik hoop echt dat je gelijk hebt!

4. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hoi mirre,

ik heb wel een curretage gehad weet niet
    of dat uitmaakt volgens mij niet.
    je kan er niks aan doen gewoon geduld hebben.
    volgende ronde wordt al weer beter moet je maar zien.
    ik weet dat je het liefst morgen weer zwanger
    bent had ik echt ook.
    met tempen en testen ben ik heel wat wijzer geworden.
    ik hoop dat het bij jou ook snel helemaal goed komt.
    liefs chantal.

5. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    dit is mijn eerste kaartje.

6. Sara1976

Sara1976 Actief lid

11 jul 2006
    233
    0
    0
    Hoi Mirre,

Zoals je weet heb ik ook op 10 juli een miskraam gehad. Werd daarna gewoon weer na 28 dagen ongesteld. Ik voelde mijn eisprong op de 18e en werd dus ook de 10 dag ongesteld. Wist niet dat dat tekort was, dacht dat je na je ei 10 tot 14 dagen daarna ongesteld werd.
    Balen voor je dat je vandaag ongesteld bent geworden! Blijf voor je duimen dat je snel zwanger wordt!

Groetjes Sara

7. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    @Sara1976
    Ik had begrepen dat het tussen de 11 en 16 dg moet zijn, maar even kijken hoe het deze cyclus gaat lopen.
    Beter 10 dg , dan 8 ..denk ik dan maar...
    Of het echt te kort is zal ik aan de gyn vragen in sept.

Ik hoop ook voor jou dat het snel goed raak mag zijn!

Mirre

8. Sara1976

Sara1976 Actief lid

11 jul 2006
    233
    0
    0
    Ben net even aan het googelen geweest, en inderdaad, een luteale fase van 10 dagen lijkt tekort. Ben benieuwd naar het antwoord van je gynaecoloog.
    Hopen dat jouw cyclus (en die van mij) de volgende maand hersteld is, want op deze manier waarschijnlijk geen kans op zwangerschap?
    :(
    Denk dat ik gisteren mijn eisprong had, dus hoop dat het nu iets langer duurt voor ik ongesteld word (of niet natuurlijk).
    Sterkte meis

9. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    Hi Mirre,

inderdaad luteale fase is te kort. Maar zou dit niet voor de mk ook niet vaker gebeuren dat je eisprong dan weer vroeg of laat krijgt of zoals ik toevallig, ben dan ook een oudje ;) , een maand geen eisprong. Dit weet ik toevallig omdat ik ovulatietesten had besteld en helemaal geen eisprong had die bewuste maand :rolleyes: Heb gelijk geen nieuwe besteld werd er bloedje nerveus van, dacht dat mijn eitjes op waren :confused: , was niet zo maand erna zwanger :D maar helaas mk :( .
    En nu heb ik netjes getempt omdat ik vrij hoge temp had en waarschijnlijk nog hormoontjes van het ontzwangeren. Maar wat blijkt nu na mijn eerste ongi (na mk/curretage) heb ik mijn ei tussen dag 10 en 12 gehad :confused:
    Maar omdat je natuurlijk nu netjes tempt en test krijg je een duidelijk beeld en houd je alles bij. Maar misschien gaat dat al jaren zo zonder dat je er toen van bewust was en niet bij hield???
    Wat denken jullie? Tevens misschien ook een goeie om aan de gyn te vragen als je gaat???

liefs

10. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    @Diana

Ik denk dat er sowiezo iets niet oke is, maar ik hoop dat de gyn er duidelijkheid in kan krijgen.
    Dit van die 10 dg neem ik mee en verder is het ff afwachten.

Mirre

11. debbie1983

debbie1983 Actief lid

21 apr 2006
    294
    0
    0
    hoi ik heb 2 miskramen gehad en elke 2 e keren de 1ste cyclus na mijn miskraam een luteale fase na ei van 10 dagen... normaal gesproken is dta bij mij altijd 13 of 14 dagen.. ik denk dta je lichaam nog even weer moet herstellen na de miskraam.. de volgende cyclus was bij mij de vorige keer gewoon weer goed.. ik ben benieuwd hoe dta deze keer is want ik zit nu in de 2de cyclus na de ms dus afgelopen cyclus een luteale fase van 10 dagen gehad.. kijk maar naar mijn link..

12. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Thanx debbie1983!
    Ik heb nu 2x een cyclus gehad na m'n mk en ben gisteren aan m'n 3de begonnen.
    Grote kans dus dat deze misschien wel weer normaler is.
    Ik hoop het!
    Doe ovulatie-testen (en tempen) zodat ik kan zien hoe lang de L.fase deze keer is.

Mirre

Deel Deze Pagina