Luteale fase op natuurlijke wijze verlengen? Of huisarts?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Wolkje7, 17 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wolkje7

Wolkje7 Lid

29 okt 2008
    28
    0
    0
    Zoals jullie aan mijn banner kunnen zien ben ik na de pilstop op zich best wel regelmatig ongi geworden, alleen is mijn luteale fase veel te kort :) De eerste keer 5 dagen en nu 4. Kan dit op natuurlijke wijze nog verlengd worden? Heeft het misschien tijd nodig omdat in september gestopt ben met de pil? Of kan ik beter meteen een bezoek aan de huisarts afleggen?
    Baal dr zo van.. :cry:

2. Bibi23

Bibi23 Actief lid

4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    In de vitamine pillen van Etos zwanger worden zit vitex agnus castus.
    Dit zou een natuurlijk middel zijn die de LF verlengt en voor een gezonde cyclus zorgt.
    Misschien het proberen waard voor je verdere stappen onderneemt?

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hoi meid,
    Ik zou zeker een doorverwijzing vragen naar de gyn, denk dat geen huismiddel je LF zal verlengen helaas. Ik zou daar ook niet al te lang mee wachten, want een LF van 4 of 5 dagen is wel heel erg kort.10 is volgens mij het minimum wat nodig is?
    Maar het is heel goed op te lossen, dat wel. De HA verwijst je dan als het goed is meteen door naar de gyn
    Succes meid
    Liefs daantje

LiefsteWens vindt dit leuk.
  4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Voor een te korte luteale fase heb je aanvullende hormonen nodig. Je progesteron is dan veel te laag. Dit kun je niet op natuurlijke wijze aanvullen. Het is op zich vrij simpel op te lossen door een paar keer een hormoon-injectie toe te dienen of je kunt progesteron-bolletjes krijgen die je vanaf je eisprong tot je ongi vaginaal moet inbrengen.

Het kan zijn dat je lichaam nog niet alles op regel heeft. Je bent nog niet zo heel erg lang gestopt met de pil en het kan soms wel een halfjaar duren voordat je eigen hormoonwaardes weer op peil zijn en je cyclus hersteld is. Een te korte luteale fase is in het begin niet heel erg vreemd. Dus waarschijnlijk krijg je niet meteen een doorverwijzing voor de gyn, maar moet je nog even afwachten. De huisarts kan deze hormonen niet voorschrijven, helaas.

5. Wolkje7

Wolkje7 Lid

29 okt 2008
    28
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! De Etos pillen slik vanaf de pilstop.. En sinds vanochtend ook teunisbloem olie. Ik heb toch voor de zekerheid een afspraak bij de huisarts gemaakt voor a.s. donderdag. De vorige keer ( november ) wilde hij me al doorverwijzen omdat ik maar niet ongi werd. Toen heb ik daar nee op gezegd, omdat ik wist dat het wel normaal is als het soms wat langer duurt, maar nu maak ik mij toch wat ongerust en heb ik een afspraak gemaakt. Ik weet in elk geval zeker dat het echt om 4 en 5 dagen gaat aangezien ik ovulatietesten gebruik en temp.
    Wel fijn om te lezen dat het eigenlijk "simpel" is te verlengen.

Deel Deze Pagina