"Ook als het lang duurt voordat iemand zwanger is, is het goed om foliumzuur te blijven slikken. Zelfs als het maanden, een jaar of langer duurt om zwanger te worden. Zelfs bij maximaal 1000 microgram per dag, is er geen risico op een teveel aan foliumzuur." Heb veel gegoogeld/gelezen en kom regelmatig tegen dat max 1000 mg ok is, en evt de kans op miskraam verkleint. En na vier keer een miskraam mag dat wel van mij... of is het toch slecht?
Teveel foliumzuur Er zijn geen aanwijzingen dat te veel foliumzuur uit de voeding schadelijk is. Dat is wel het geval voor synthetisch foliumzuur (PMG) dat in tabletten zit. Suppletie met PMG kan namelijk het opsporen van afwijkingen aan het zenuwstelsel bij mensen met een vitamine B12-tekort bemoeilijken (maskeren). Als bovengrens voor een aanvaardbare, veilige inneming van foliumzuur-tabletten geldt: 200 microgram per dag voor kinderen van 1 tot 3 jaar. 1000 microgram per dag voor volwassenen. Er zijn aanwijzingen dat foliumzuursuppletie, bij hogere doseringen, het risico op darmkanker zou verhogen. De resultaten uit onderzoek zijn echter niet eenduidig, en ook te weinig foliumzuur zou het risico verhogen Er is daarom nog onvoldoende bewijs voor een conclusie. Bron: Foliumzuur | Voedingscentrum Meer dan 1000 microgram is dus niet zo goed. Jij slikt davitamon waar foliumzuur inzit, foliumzuur zelf en vitamine B waar foliumzuur in zit. Dus even uitrekenen hoeveel jij dan dagelijks binnen krijgt. Anders zou ik de foliumzuur tabletjes gewoon laten staan.
Weer even terug hier... deze cyclus het rijtje vitamines blijven gebruiken (vorige cyclus pas halverwege begonnen) en het lijkt toch iets te doen: eisprong is normaal op dag 17 van 27 en was nu al op dag 15. Ben benieuwd of het door de vitamientjes komt.. kan natuurlijk ook toeval zijn. Misschien ook toevallig - of niet, maar met m'n huid en m'n haar gaat het ook lekker momenteel, weinig pukkeltjes en haar dat doet wat ik wil. Daar word ik dan op zich wel weer blij van