hoi meiden, ik vroeg me nog even wat af wat betreft pregnyl, en hoop dat iemand mij hierop antwoord kan geven... ik heb de maand april fostimon gespoten om een eitje te laten groeien, het heeft even geduurd maar is uiteindelijk gelukt! ik kwam 18 mei terug in het ziekenhuis voor een inwendige echo om te kijken of er al wat gebeurde en ik had dus eindelijk een eitje wat groot genoeg was om er mee aan de slag te gaan, dus ik kon diezelfde avond gelijk pregnyl spuiten en klussen zeg maar en ik moest vrijdagavond ( 20 mei) nog een keer klussen en dan 18 dagen afwachten. Nu was mijn vraag weet iemand vanaf wanneer ik nou eigenlijk ongesteld kan gaan worden?? is dat dan ook vanaf dag 18 of eerder?? en moet ik nou eigenlijk tellen vanaf woensdag of vanaf vrijdag ( die 18 dagen) ik hoop dat iemand antwoord op mijn vragen weet?? alvast bedankt in ieder geval, groetjes Riniti
Als je Pregnyl spuit, dan komt je eisprong ongeveer 36 u na de injectie. Je NOD is twee weken na de eisprong. Wij mochten altijd twee weken na de eisprong testen, dat is dus 16 dagen na de Pregnyl. Pregnyl blijft ongeveer 10-12 dagen in je lichaam, dan kun je vals-positief testen. Ga er maar vanuit dat je op 20 mei een eisprong hebt gehad, dan is je NOD op 3 juni en vanaf die dag kun je dus ook een zwangerschapstest doen. Achtien dagen wachten is echt niet nodig. Succes!
hey jippie, thanks voor je antwoord! fijn, dan kan ik dus wel al eerder testen!! hihi, is het ineens toch deze week dat ik kan testen! groetjes riniti
nogmaals thanks!!! weet jij misschien ( vroeg ik me nog even af) of als ik nou echt totaal niet zwanger ben ik wel al eerder als vrijdag ongesteld kan worden??? of is dat echt pas vanaf vrijdag?? ik heb nog helemaal geen klachten namelijk... maar ja, het is natuurlijk 'nog maar' woensdag en het zou natuurlijk ook na vrijdag nog kunnen komen.... durf gewoon bijna niet meer te testen na al die negatieve testen van het afgelopen jaar... maar zal als ik jou onderschrift bekijk jou niet vreemd voorkomen, wat een ellende he als het niet vanzelf gaat??
oke... ben gewoon bang van het testen geworden... maar aan de andere kant wil ik zooooo graag een positieve test in handen hebben... heb jij zelf ook ervaring met pregnyl?? grtz
Heb zelf meerdere keren Pregnyl gebruikt. Maar ik voelde mijn eispring altijd dus wist ik ook wanneer ik ongesteld moest worden. Maar je kan er volgens mij vanuit gaan, als je woensdagavond geprikt hebt, dat je donderdag of vrijdag je NOD hebt. Ik duim voor je.
thanks meis, ik ga gewoon vrijdagochtend ff testen, als ik meer weet zal ik het ff laten weten! fijn dat jij zwanger bent geworden, geniet er maar lekker van!
Hangt inderdaad van je eisprong af. Je kunt 10-18 dagen na je eisprong ongesteld worden. Dus er hoeven niet precies 14 dagen tussen te zitten. Pregnyl houdt je menstruatie niet tegen, het kan er gewoon doorheen komen. Dus eerder ongesteld kan inderdaad, maar later kan ook. Ik snap je test-angst wel. Ik had dat ook, na zoveel negatieve testen durf je gewoon niet meer. Bang voor de teleurstelling. Als je niet test, kun je stiekem hoop blijven houden. Al is dat soms jezelf voor de gek houden, maar goed... Na de IVF/ICSI-behandelingen hadden wij twee weken na de terugplaatsing altijd standaard een bloedonderzoek. Dus dan moest ik diezelfde ochtend zelf wel testen, omdat ik de uitslag 's middags niet van een assistente wilde horen. Ik wilde het eerst zelf met eigen ogen zien en verwerken. Maar anders had ik echt niet getest, hoor... Succes!
hoi hoi, meiden, fijn dat jullie er zoveel vanaf weten! dit is voor mij de eerste keer met pregnyl, dus superspannend allemaal... hoop zo dat het gelukt is ja idd gewoon bang voor weer een teleurstelling, je moet al zoveel geduld hebben in de mmm en dan ook dat nog... maar wie weet, ik heb nog geen kwaaltjes die erop wijzen dat ik ongi ga worden en dat is me nu ook al heel wat waard! had begin van de week last van mijn onderrug ( da's meestal geen goed teken) maar is weer weggegaan en voel nu niks meer eigenlijk kan me voorstellen dat je thuis zelf erachter wilt komen of je zwanger bent of niet, als je dan niet zwanger bent komt het denk ik toch minder hard aan als dat je het van haar hoort zeg maar, ben in ieder geval blij dat het bij jou gelukt is allemaal... het is allemaal niet niks en als je zoveel jaren moet wachten tot het lukt! ik hou het nu al bijna niet meer ( je hebt weliswaar weinig andere keus) maar diep respect hoor meid!! dat jullie maar een gezond kindje mogen krijgen, liefs
Hai Riniti, De berekening van Jippie klopt inderdaad! Ik heb zelf ook pregnyl gespoten en was (ongelofelijk maar waar..) in 1x zwanger. Heb 13 dagen na de eisprong getest en had een licht maar duidelijk zichtbaar lijntje. Ik heb van andere meiden op het forum gelezen dat je ook voor je 'NOD' (dus eerder dan 2 wkn na je eisprong) al ongesteld kan worden. Heel veel succes met testen!!!
wouw!!!!!!!!! dit had ik niet durven dromen.... ben dus na een heel rotjaar van clomid en ellende gewoon in 1 keer zwanger van de pregnyl!! echt bizar, kan het gewoon nog niet helemaal geloven xxx
thanks meiden!!! ben zooo blij!!! hopelijk gaat alles goed, ik ben als ik het goed begrijp nog maar 2 weken zwanger nu he?? ohh... spannend allemaal xxx
ik snap het ff niet meiden, ik zit ff op internet te zoeken hoe lang ik nou zwanger ben ( 2 weken natuurlijk) maar hoe dat nou zit want je maakt toch pas hcg aan na de innesteling?? en de innesteling is week 3 en dan is dat je 4e zwangerschapsweek??? ik niet snap ( hihi) wie kan me helpen... hoe lang ben je nou zwanger als je positief test na pregnyl??? hoop dat iemand antwoord kan geven?? xxx riniti
Wat super, gefeliciteerd! Je zit vandaag precies twee weken na je eisprong, dus dan ben je precies 4 weken zwanger. Je telt terug naar de eisprong en daar tel je twee gratis weken bij op. Je gaat van de bevruchting uit en niet van de innesteling. Je uitgerekende datum is de datum van de eisprong + 38 weken.
owke!!! weer thanks voor de uitleg, haha, wat een toestand, ik wil zoveel weten en weet zo weinig lang leve het forum!!! hoe ging het bij jullie?? moesten jullie nog terug naar het ziekenhuis toen je zwanger was?? ik heb daar eigenlijk helemaal niks over gehoord... heb het ook niet gevraagd want ging er niet vanuit gelijk zwanger te zijn... ben benieuwd hoe dit bij jullie ging?? alvast weer bedankt xxx riniti