klachten zwangerschapsvergiftiging

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by mamabri, Jan 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

#1 mamabri, Jan 2, 2012
    Last edited by a moderator: Jan 2, 2012
    Beste verloskundige,

Ik heb nu al een week allerlei klachten: hoofdpijn steeds harde buiken, houd vocht vast en ben dezse week bijna 3,5 kg aangekomen!! En niet van de kersthapjes want heb eigenlijk normaal gegeten.
    Gisterenavond heb ik in anderhalf uur tijd 15 harde buiken gehad terwijl ik niks gedaan had alleen op de bank gelegen. Toen ben ik gaan douchen en paracetamol ingenomen en gaan slapen wel last gehad 's nachts en vandaag ook maar wel veel minder.

Ik heb vanmorgen gedouched en direct na het douchen urine opgevangen (midstream) en bij de huisarts gebracht. Ik had geen blaasontsteken maar wel een plus eiwit.

Ik moest ook naar de gyn vandaag maar had een vervanger. Alles verteld en mijn bloeddruk opgemeten. Nou heb ik normaal altijd een hele lage bloeddruk 50 a 55/100, maar nu was hij 70/100. Dit zou normaal een mooie bloeddruk zijn natuurlijk, maar ik kom echt nooit boven de 55/100. Wel is bloed afgenomen, kwam helemaal niks uit en van de eiwit zei ze dat dat kwam door afscheiding. Ik nagevraagd bij de huisarts en assistente zegt dat kan niet is een schone plas en de huisarts (ook vervanger:() heeft in mijn dossier gekeken en zei ook dat 70/100 voor mijn doen hoger is dan normaal.

Ook ben ik bij mijn eerste zwangerschap opgenomen voor zwangerschapsvergiftiging. Hier heeft de gyn niet eens naar gevraagd. Enige wat ze zei was dat gezien mijn leeftijd ik meer kans had hierop (bijna 37). Verder reageerde ze niet op de andere klachten. ZH gebeld op aanraden van de huisarts, die heeft andere gyn laten meekijken in mijn dossier en moet vrijdag terugkomen, maar ze zien niks verontrustends. En ik zit in de tussentijd nog steeds met hoofdpijn harde buiken etc.

Sorry voor mijn lange verhaal, maar hoef ik me nu echt geen zorgen te maken? Alvast bedankt voor het antwoord

ps ben ruim 29 weken zwanger

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

joh, wat vervelend voor je, dat je zo'n hoofdpijn hebt en je zorgen maakt.
    Op zich zijn de onderzoeken die gedaan zijn prima. Je bloeddruk is iets hoger, maar niet verontrustend, en het belangrijkste gegeven- je bloed- is goed. Dat zegt veel meer dan je urine of je bloeddruk. Als je klachten niet verergeren zou ik me geen zorgen maken en wachten tot vrijdag, je volgende controle. Drink voldoende, neem wat meer rust en je mag paracetamol nemen tegen de hoofdpijn. Als je het niet vertrouwt, bel dan met je arts,

Mirjam

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

hoi mirjam,
    Bedankt voor je reaktie. Werd alleen meer beroerd, hoofdpijn terwijl ik rust nam en sterretjes en wazig zien, dus ben vandaag teruggegaan naar het ziekenhuis. Weer is alles getest, was allemaal goed alleen mijn bloeddruk was weer iets hoger:( Gyn vond hem ook voor mijn doen toch wel aan de hoge kant, vrijdag moet ik weer komen (tenzij ik nog beroerder wordt dan eerder) dus afwachten maar. anders wil hij me doorsturen naar de neuroloog.

Share This Page