Hoi, Ik heb een vraagje. Ons kindje ligt al vanaf 16 weken voor qua groei. Afgelopen donderdag met 32.5 weken lag het buikje op 41 weken. Ons kindje weegt nu al 6 pond. Maken jullie dit vaak mee? Ik sta onder behandeling van de gyn, maar was benieuwd naar de ervaring van een andere ervaringsdeskundige. Alvast bedankt voor uw reactie.
Hallo, Het buikje van jullie kindje loopt inderdaad flink voor. We zien vaker dat een buikje van het kindje voor loopt, dan verwijzen wij de zwangere hiervoor naar de gynaecoloog, zodat de gynaecoloog verder onderzoek kan doen, om een oorzaak te vinden voor het voorlopen van het buikje. Maar zo flink voorlopen zien we niet zo vaak. 6pnd geschat gewicht bij 32 wkn wijst er erop dat jullie kindje inderdaad aan de grote kans is. Er is niet altijd een oorzaak te vinden waarom een buikje voorloopt, zijn jou suikers al extra gecontroleerd? Loopt de rest van de groei ook voor? Groetjes ineke
Hoi Ineke, Bedankt voor uw reactie. Ja volgens mij de rest 4 weken, ik heb deze keer geen uitdraai gekregen. Mijn suikers worden elke 2 a 3 weken gecontroleerd en zijn altijd goed. Vind het zelf ook extreem en ik kon wel zien dat de gyn en de echoscopiste dat ook vonden. Ze hebben nog contact gehad met een internist ivm mijn extreme dorst en geen suiker, maar hij wist verder ook niks. Volgende week donderdag weer een groeiecho, als de kleine uk dan nog zo voorloopt, krijgen we een medische echo. Dit omdat het de procedure is en niet omdat ze bang zijn voor iets anders. Ik heb ook een mega buik, niet normaal meer. Ze vragen mij al maanden of ik al ben uitgeteld. Mijn vruchtwater is verder niet veel meer ofzo. Ik geniet enorm van de zwangerschap maar aan de andere kant zal ik blij zijn als de weken om zijn, omdat ik toch ergens wel spanning heb of alles goed is met de kleine uk.