Luteale fase

Discussion in 'Zwanger worden' started by Aster14, Jun 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

May 9, 2012
    1,689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ik zit nu in mijn tweede ronde met Clomid. De eerste ronde werd ik 16 dagen na mijn positieve ovulatietest ongesteld. Dus ongeveer 14/15 dagen na mijn eisprong.
    Nu heb ik op 8 juni een positieve ovulatietest gehad. Ik zou dan, als ik van dezelfde luteale fase uitga, vandaag ongesteld moeten worden.

Echter, er is nog niets. Zelfs niets wat erop lijkt. De vorige ronde had ik eerst wat bruinverlies (dag voor NOD) en flinke krampen. Ik voel nu dus niets. Geen krampen en ook geen zwangerschapskwaaltjes, afgezien van pijnlijke borsten af en toe.

Wel vandaag een testje gedaan van Zwanger Kids, de dipstick. Daar lijken mijn man en ik heeeel vaag iets op te zien, maar we weten het niet zeker. We willen het wellicht ook te graag.. Als ik echter echt zwanger was geweest, dan had die streep toch ook al duidelijker moeten zijn?
    Kan het zijn dan mijn luteale fase langer is dan de vorige keer? Is die fase altijd even lang? Kan ik nog positief testen?

2. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

Jul 26, 2010
    2,732
    44
    48
    Van horen en zeggen kan de LF wel variëren qua lengte. Dus kan je nog steeds positief testen!

3. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Helaas kan ik je geen antwoord geven op je vraag. Maar ik hoop wel dat je test morgen of overmorgen duidelijker positief is! :)

4. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

May 9, 2012
    1,689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ja? Kan ik echt nog positief testen? Ik zit namelijk al wel 2 weken na mijn eisprong.. Ik dacht dat testen dan al wel positief zouden moeten zijn..
    Ik hoop het zo..

Dank voor jullie reacties! Meer dames met adviezen/ervaringen?

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    De luteale fase kan 10-18 dagen zijn. En hij kan ook per cyclus verschillen, zeker als je aan de hormoonmedicatie zit. Succes!

6. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    Je lf kan idd wisselen per maand, idd zoals gezegd 10-18 dagen
    Dit heeft echter weinig te maken met wanneer je positief zou kunnen testen, dat is namelijk afhankelijk van de innesteling.
    Mijn lf was altijd rond 11 dagen en op 11 dpo had ik een heel licht positieve test, op 14 dpo was ie duidelijker.

De zwanger&kids testen waren bij mij trouwens t onduidelijkst van allemaal, maar dit verschilt erg per persoon ook...

Zou overmorgen weer een test doen als er dan nog niks van een ongi te bekennen is.
    Ik zal voor je duimen!

7. muntje

muntje Bekend lid

Aug 2, 2012
    883
    0
    16
    En aster..nog getest vandaag:) zou een mooi bruiloft cadeautje zijn he..

8. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

May 9, 2012
    1,689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Testen was niet meer nodig, werd vanochtend ongesteld.
    Balen, maar we gaan door! Ik denk dat de FA ons binnenkort met IUI aan de slag laat gaan..

9. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik zal voor je duimen. Bij ons was dat het laatste zetje. Succes

10. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

May 9, 2012
    1,689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    @Babke: gefeliciteerd! Hadden jullie ook te maken met een verminderde zaadkwaliteit?

11. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Balen zeg.. Ik ga ook voor je duimen :)
    Succes!

Share This Page