Wie wil er in mijn album eens kijken naar mijn kaartjes en dan met name naar de luteale fase. Klopt dit? Duurt deze nu niet veel te lang, die van februari bedoel ik.
Je luteale fase duurt normaal gesproken 12-14 dagen. Dus, na de eisprong duurt het ongeveer 12-14 dagen tot je ongesteld wordt. Aangezien je pas op dag 11 na je eisprong zit, kan er nog vanalles gebeuren.
Dat snapte ik, misschien heb ik de vraag verkeerd gesteld... Is er niet een te groot verschil tussen de 2 maanden? Uitgaande ervan dat ik op dag 14 na ovulatie ga menstrueren.
Het kan natuurlijk zijn dat ik je verkeerde begrijp maareh.... waarom denk je dat je op dag 14 gaat menstrueren?
Misschien denk ik inderdaad wel verkeerd, maar ik had een hele vroege eisprong, vandaar. En als je daar 14 dagen bij opteld zou ik dus zondag moeten gaan menstrueren. Dan zou het dus een hele korte cyclus zijn. Of reken ik ergens verkeerd?
Een luteale fase kan tussen de 11 - 18 dagen liggen. Voor iedereen verschillend. De een heeft altijd dezelfde aantal dagen LF. Bij mij wisseld het heel erg. Maar meestal zit ik op 15-16 dagen. Dus niets om je zorgen over te maken.
Hoi babywens. ik denk dat ik je vraag snap. Je hebt in feb. je ei gehad op dag 9 en in januari op dag 12. Je wilt denk ik weten of dat hier het verschil tussen niet te groot is? Bijna niemand heeft elke maand dezelfde cyclus. Als je een tijdje je temp in de gaten houdt, plus de andere kenmerken van je eisprong, dan zul je zien dat het elke maand iets verschilt. Tenminste,bij de meeste vrouwen. De tijd voor je eisprong maakt niet zoveel uit, als je LF maar lang genoeg duurt. Ik denk dat je je nog geen zorgen hoeft te gaan maken.
Dankjewel...dat is nu net het probleem....andere kenmerken....slijm heb ik niet of nauwelijks. En ik vindt mijn temp kaartje zo vreemd deze maand...de eisprong is wel duidelijk denk ik, in combi met de ovulatie testen waarbij ik overigens nooit een streep krijg die even donker of donkerder is.
Babywens, ik denk dat je over twee dagen gewoon even een test moet wagen. Je zegt dat je je temp.kaartjes vreemd vind, nou moet je die van mij maar eens kijken. Ik heb ze niet in een album staan, want ik krijg dat niet voor elkaar, maar bij mij zijn ze echt elke maand anders. Als ik je kaartje zo bekijk dan denk ik dat er niets vreemds aan te ontdekken valt, misschien zelfs wel iets positiefs. Kijk anders eens bij het topic dat gaat over temp.kaartjes of in het topic temp.kaartjes zwangeren, en dan zul je zien dat je kaartje heel normaal is.
Denk dat de kans sowieso klein is dat het raak is, niet op tijd geklust he? 4 dagen voor de eisprong...of de zaadjes dat volhouden? Maar ik ga zeker een testje wagen... De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Heb er een gedaan...negatief... Uitgaande van de langste cyclus moet ik vrijdag pas gaan mesntrueren. Ik heb sinds vorige week zaterdag/zondag allerlei rare dingen (een week na de eisprong) Koud, ik krijg het absoluut niet warm, met vlagen misselijk, hoofdpijn, en rare tintelingen/steekjes in de bm regio. Een van deze dagen had ik het gevoel dat er een riem heel strak om mijn buik zat, dacht nog dat het mijn broek was maar die zat veel hoger. Het blijft dus spannend.
Je temp blijft wel mooi hoog en je zit nu al op dag 14 na je eisprong. Ik wil je niet blij maken, maar die "klachten"die je omschrijft herken ik wel van mijn vorige zwangerschappen. Maar, je geest kan je ook voor de gek houden en je kunt je allerlei klachten toeschrijven die je anders ook altijd hebt, maar omdat je nu bezig bent, let je er meer op en vallen ze ook op. Ik duim in ieder geval voor je.
Thanks...ik hou jullie op de hoogte. Hoofdpijn heb ik eigenlijk nooit dus dat vindt ik wel een rare. En als ik het al koud heb dan krijg ik het meestal wel warm met een vest aan of zo...maar nu dus echt niet.... Ach ja...we zullen het wel zien...de kans is immers klein met 4 dagen 'oud' zaad.