Zwangerschapssuiker?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Music Mama, 24 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Even een vraag.. hopelijk kunnen jullie mij helpen.
    Vanmorgen is mn suiker geprikt bij de huisarts.. waarde was 6.7.. is dat goed?

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.654
    5.696
    113
    Ligt er aan, was het nuchter? na het eten? waneer is het gemeten?

3. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Ik had 1 broodje chocoladehagelslag op en een glas water.. het was rond 9.30 uur

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.654
    5.696
    113
    . Ik heb zwangerschapssuiker en mag 1 uur na het meten max 7.8 prikken. Was het vlak daarna gemeten? Hoe langer daarna hoe lager hij moet zijn. Dus als je een uur daarna hebt gemeten zit je sowiso wel goed denk ik! Heeft de huisarts niks gezegd?

5. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Dank voor je reactie :)

De huisarts deed een beetje vaag.. volgens mij wist ie het niet zo goed.. hij zei alleen dat ik het door moest geven aan de vk.. dat had ik gedaan en nu moet ik aanstaande maandag van de vk nuchter m'n bloed laten prikken voor de zekerheid..

Ik had om 8.30 uur 1 broodje chocoladehagelslag gegeten en een glas water gedronken.. en tussen 9.30 en 9.45 uur is mijn bloedsuiker gemeten.. die was dus 6.7.. dat was dus een uur na m'n broodje.

Maak me meteen weer (waarschijnlijk onnodig) zorgen...

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.654
    5.696
    113
    Oh nou dan zit het hoogstwaarschijnlijk wel goed! Maar snap het wel vooral als er vaag word gedaan. Daar heb je niks aan en dan juist word je onzeker.

7. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    6.7 is toch juist een mooie waarde een uur na het eten. Op mijn werk prik ik mensen die veel hoger zitten, maar die zijn dan natuurlijk niet zwanger. Zelf zit ik qua bloedsuiker op de rand, Ik had bij de glucose test een paar weken terug een waarde van 7.6 en dat was 2 uur na een heel vies glucose drankje.

8. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Dat is niet op de rand,maar te hoog! Zwangerschapsdiabetes en gewoon diabetes zijn niet met elkaar te vergelijken,en er gelden voor zwangerschapsdiabetes veel strengere waarden.2 uur na dat drankje moet hij onder de 7 zijn.

9. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    haha lastig he meiden, die suiker! Ik heb het ook sinds een paar weken en sta nu onder controle bij internist en diabetes verpleegkundige.

Wat het verwarrend maakt is de meeste ziekenhuizen een iets ander protocol aanhouden. Bij ons is het als volgt:
    twee uur na de OGTT-test (dat vieze drankje): mag je niet hoger zitten dan 7,5.

Verder:
    Nuchter niet hoger dan 5,3
    2 uur na het eten (ontbijt, lunch, diner): niet hoger dan 6,7

Als je na de OGTT een hogere score hebt gehad ga je bij ons naar de diëtiste. Die geeft een dieet en dat volg je en je meet dan 4 x per dag je bloedsuiker (nuchter en drie keer na de maaltijd). Als dat nuchter 2x te hoog is, of 3x te hoog na het eten, neem je contact op en wordt je doorverwezen naar de diabetes verpleegkundige & internist. Ik had dat nuchter en nu krijg ik insuline voor de nacht. Heb je dat na het eten, dan wordt eerst gekeken hoe het dieet gaat. Blijft het onregelmatig dan krijg je snelwerkende insuline voor na het eten.

Hieronder staat ook een topic zwangerschapsdiabetes en daar leer ik veel van.

10. Mataraa

Mataraa Fanatiek lid

3 mrt 2011
    1.334
    8
    38
    Noord-Holland
    Dat verschilt inderdaad.. bij mijn ziekenhuis hanteren ze als hoogste waarde van 7,8 2 uur na het drinken ervan..

11. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.654
    5.696
    113
    Bij ons ook! ik meet nu 3 weken mijn suiker 4 keer op een dag. Meet toch wel 4 keer te hoog in een week maar ze wil het nog even aankijken omdat ik ook hele goede dagen heb. Met de feestdagen geen enkele keer te hoog gemeten :D

12. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je waarde lijken mijn goed, maar normaal zijn ze wel lager een uur na de maaltijd. Vandaar dat de huisarts twijfelt en willen ze je wel in de gaten houden. Voor nu zal er waarschijnlijk niks veranderen.
    Inderdaad overal volgen ze wat anders. Succes ermee!

Deel Deze Pagina