Omdat er vorige week een cyste te zien was moest ik, zodra ik ongesteld zou worden bellen voor een echo op dag 3. Ik heb een beetje berekend dat ik vandaag ongesteld zou worden en dan zou ik vrijdag voor een echo kunnen komen. Heel de dag niks en nu is het begonnen dus moet ik morgen als dag 1 tellen. Cyclusdag 3 is dus zaterdag maar dan zijn ze er niet. Morgen bel ik even hoor maar hoe zou het nu gaan? Of vrijdag, dag 2 of pas maandag maar dat is dan al dag 6. Het is niet zo een heel belangrijke vraag hoor maar vroeg het me af. Hopelijk is de cyste in ieder geval weg en mag ik beginnen met spuiten. Want wat is de cyste er nog wel zit? Moet ik dan nog wachten?
Voor 18.00 is hier dag 1, erna is de volgende dag dag 1... Maar zaterdag zijn ze er niet? In de meeste ziekenhuizen draaien ze tich 7 dagen per week op de fertiliteitsafdeling?
Het is na 6 uur dus morgen is dag 1. Nee zaterdag zijn zer niet. Heb het er al eens naar gevraagd maar de artsen staan er nog niet om te springen om in het weekend ook aanwezig te zijn. En dat in Breda. Toch niet een heel klein ziekenhuis.
Ja hoor, dag 2 is geen probleem. Ik moest altijd op dag 2 of 3 komen, ook een keer op dag 4 geweest omdat het niet anders kon.
En dan nog iets.. hoe doen jullie dat als je voor een uitgangsecho gaat. (Moet nu morgen, cd2). Ik ben niet zo heel erg ongesteld en verwacht dat ook niet te woreen want mijn bms was niet dik. Ben niet zo'n fan van tampons, doen altijd pijn als ik ze in heb. Maar ja wil wel een beetje schoon zijn.
Anders een mini tampon? Als je voelt wat verder doorduwen. Ik ga meestal ervoor nog even naar het toilet en neem meestal een waterflesje mee waar ik het nog even mee was. Van dag 2-3 uitgangsecho maar ben ook wel eens op dag 4 geweest. En destijds toen ik clomid gebruikte was het van dag 3 tot 5.
Ze zijn wel wat ongi's gewend hoor! Maar ik zou me er zelf ook niet fijn bij voelen. Breda is nog niet zo super groot qua fertiliteit. Ik denk daarom liever niet in het weekend. Al klinkt dat wel middeleeuws natuurlijk. Ze werken samen met Tilburg, die dus veel groter is. Daar worden ook de icsi's enzo gedaan. Het is niet heel veel verder. Wellicht is het misschien ooit fijner om over te stappen?
Ik ben ook overgestapt naar een ziekenhuis waar ze wel in het weekend beschikbaar zijn. Dat is toch wel een fijn idee hoor en ik ben er wel blij mee, als er iets is, dan kun je ze altijd bereiken.
Pippeke, tot nu toe ben ik best tevreden over Breda, dus zolang dat is blijf ik er gewoon. Maar fijn om te weten dat evenwel een mogelijkheid is om over te stappen. Het viel allemaal reuze mee hoor. Ik bloedde sinds gisteren al bijna niet meer dus weer druk gemaakt om niks !