Ik heb zo,n ontzettende stomme fout gemaakt...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door flower 27, 7 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Lieve meiden,

Ben zo verdrietig en grote angst dat mijn eerste IVF poging is mislukt en waarschijnlijk door mijn eigen stomme domme schuld, kwam er vannacht gewoon achter dat ik de utrogestan al een week verkeerd inneem, inplaats van 2 bollen gebruik ik er steeds 1 per 8 uur :(
    Nu ben ik zo bang dat het mislukt is, maak ik uberhaupt nog wel kans of kan ik het beter opgeven?? Nu heb ik toch te weinig progesteron in mijn lijf, waardoor het vruchtje niet kan blijven plakken??? Omdat ik zo verdrietig was en boos op mezelf dacht ik heel stom ik doe een zwangerschapstest 5 dg te vroeg, was een hele rare actie .!! Die gaf een heeeeeel licht tweede streepje kv2v5, de oviterele heb ik 10 dg geleden gespoten maandag 26 nov.. Pffffff nu nog verwarender ik heb er een zooitje van gemaakt :(((((( Help !!!!

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Utrogestan is 'uit voorzorg'.
    Het kan voorkomen dat door de punctie je follikels zo beschadigd raken dat er geen geel lichaam meer overblijft om progesteron te produceren. Het is dus niet gezegd dat dit ook echt bij iedereen gebeurt. Daarnaast heb je misschien te weinig gebruikt volgens voorschriften, maar je heb niet niks gebruikt! Utrogestan is niet om het vruchtje te laten innestelen, dat moet het echt zelf doen. Maar als je progesteron te laat is/wordt kan je BMS al weer gaan afbreken, met een menstruatie tot gevolg. Als je nog niet ongesteld bent en ook geen bruinverlies hebt gehad, dan is je progesteron niet dusdanig laag geweest dat je BMS zich is gaan afbreken.
    Ik zou er dus niet op voorhand al vanuit gaan dat je IVf mislukt is hierdoor!
    Gewoon nu gaan gebruiken volgens recept en blijven duimen!!

3. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Lieve Merah,

Bedankt voor je geruststellende berichtje.
    Ik heb net de IVF verpleegkundige gebeld en werdt meteen teruggebeld doot door de gyno, schaamde mij zo erg.... Is echt niks voor mij, heb alles zo goed gedaan en dan gebeurd er dit...
    De gyno zei dat het zeker niet goed is, en vroeg of ik al bloedverlies had, maar dat heb ik totaal niet, hij kan niet zeggen of het dan daardoor straks misschien niet gelukt is, dat is erg lastig natuurlijk hij zei wel dat ik een kleinere kans heb nu en mij moet voorbereiden op een negatieve afloop, dan is de klap ook niet zo hard.. Ik dacht dat je het helemaal niet aanmaakte tijdens een ivf behandeling.Als het is mislukt zal ik mijzelf dit wel altijd kwalijk nemen, echt zo stom!!!!!!

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik snap dat je baalt (zou ik ook doen), maar het zou jammer zijn als je jezelf de schuld gaat geven als je IVF mislukt zou zijn. Even realistisch: Per TP heb je een kans van 20% (ongeveer) dat je zwanger raakt. Dus als het mislukt, hoeft dat echt niet vanwege de utro te zijn. Goed dat je de gyn ook nog even hebt gebeld. Ondanks dat hij je niet 100% gerust kan stellen, hoop ik dat het feit dat ook hij naar bloedverlies vroeg (wat je dus niet hebt gehad) je weer iets meer vertrouwen geeft.

Misschien was die te vroege zwangerschapstest toch zo gek nog niet... Een heel licht tweede streepje???!! Spannend!

5. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    ja dat is ook zo, en dat stelt mij ook zeker iets gerust, ga toch maat proberen positief te blijven.
    Zou die zwangerschapstest dan echt positief al kunnen zijn van een zwangerschap ? Is dat niet te vroeg ? Is de oviterele echt na 10 dg niet meer zichtbaar dan ??

6. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik weet dat het niet helemaal hetzelfde is, omdat ik iui heb gehad en geen ivf, maar misschien stelt het je een heel klein beetje gerust. Toen ik bezig was voor mn dochter heb ik ook 3x pd 2 bollen opgestoken. Ik heb dit een aantal maanden gedaan, maar ik merkte dat ik altijd wanneer ik stopte hele heftige hoofdpijnen kreeg. Echt zo erg dat ik een dag of 3 vrijwel niets kon doen. Ik heb toen op eigen houtje voor één keer gekeken wat er gebeurde met 3 x 1 bol per dag. Om te kijken of dit mn menstruatie ook tegen zou houden. Laat ik nou net die cyclus zwanger zijn geworden :). Nogmaals, het is natuurlijk anders dan bij ivf, maar zonder bollen werd ik ook sowieso niet zwanger en 3x1 was voor mij kennelijk genoeg.
    Ik ga voor je duimen!

7. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Och Flower... Ik leef met met je mee... Maar kop op hoor, kan gewoon nog steeds goed aflopen! Kom op! Moet je nu de goede dosis nemen? Wij moeten gewoon tegelijk zwanger zijn hoor!!! Dat kan niet anders...!!! Ik duim voor een goede afloop en geloof er ook heilig in! Geen bloed is geen paniek... X

Deel Deze Pagina