Hoge progesteron (90) waarde 5 dagen na ovulatie

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Tweederondepcos, Jul 29, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tweederondepcos

Jul 29, 2024
    21
    13
    3
    Female
    Hi Allemaal,

Door PCOS gebeurt er bij mij helemaal niks zonder hulp van het ziekenhuis. Deze ronde ben ik begonnen met 5 dagen primolut en op dag 3 tot en met 7 van de onttrekkingsbloeding heb ik 7,5mg letrozol genomen.

Op cyclusdag 15 was een folikel 33mm (te groot?) dus heb ik toen een spuit Ovitrelle gekregen. Vandaag heb ik progesteron laten prikken (cyclesdag 20) omdat ik bij mijn eerste zoon utrogestan heb gekregen na de eisprong dus in mijn hoofd zit dat ik dat nu ook weer nodig heb. De dokter wilde wel eerste verifiëren dat het nodig was, dus vandaar de test.

Het resultaat is 90.8! Dit lijkt erg hoog en weet niet goed hoe dit te interpreteren. Als het goed is wordt ik morgen over de uitslag gebeld maar misschien is hier iemand met inzichten!

Iemand hetzelfde meegemaakt? Kan dit komen door de Ovitrelle? Lijkt mij dat ik in ieder geval een eisprong heb gehad deze ronde, wat al een overwinning is.

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    Ja dat kan. Ovitrelle stimuleert de aanmaak van progesteron

Ik kreeg geen progesteron bloedonderzoek als ik hcg had gespoten

Tweederondepcos likes this.
  3. Tweederondepcos

Jul 29, 2024
    21
    13
    3
    Female
    hmm dan is dit bloedonderzoek dus eigenlijk voor niks? Volgende ronde moet ik 'zelf'doen, dus zonder ovitrelle en monitoring. Kans dat mijn progesteron dus eigenlijk niet oploopt van zelf is nog wel aanwezig dan...

4. Mirte94

Mirte94 Niet meer actief

Als je zo'n mooie hoge waarde hebt na de ovitrelle, zou ik me daar niet teveel zorgen over maken.
    Maar je kunt wellicht vragen of je alsnog mag bloedprikken volgende cyclus voor de zekerheid?

5. Tweederondepcos

Jul 29, 2024
    21
    13
    3
    Female
    Volgende ronde is er zomerstop in het ziekenhuis. Misschien moet ik het inderdaad maar een beetje loslaten, eerst deze ronde maar eens afwachten

Share This Page