Beste dames, Ik kan nergens op het internet antwoord vinden op de vraag waarom het niet goed is om met clomid een latere eisprong te hebben dan dag 21. Is het ei dan niet goed meer ofzo? Zijn er ook dames die hier een positieve ervaring mee hebben? Wij zijn begonnen met clomid 50 mg, hierbij had ik een eisprong op dag 24. De dosis is opgehoogd naar 100 mg en daarbij had ik een eisprong op dag 25. Volgens de artsen nog steeds te laat. Nu zijn we bezig met 150mg.
Een late eisprong is niet slechter van kwaliteit. Hier zelf eens nagevraagd aan de gyn. Maar als je lichaam pas heel erg laat op Clomid reageert, zien de artsen dat vaak als teken dat je er niet goed/snel genoeg op reageert. Vandaar vaak een ophoging van de dosis of de overstap op injecties. Succes!
Ik had met Clomid 50 mg op dag 27 een eisprong. De artsen zeiden op dag 20 dat de eiblaasjes niet meer groeiden en dat ik geen eisprong zou gaan krijgen. Op dag 27 sex gehad en vanaf dag 28 provera geslikt. Eerst een test gedaan en deze was negatief. Ruim drie weken later heftige buikpijn en ik bleek zwanger. Helaas zat het vruchtje niet in de baarmoeder maar had zich genesteld in de eileider. Ik ben met spoed geopereerd en ben nu een eileider kwijt. Ik weet niet of de late eisprong of de provera hier invloed op heeft gehad.
Mijn gyn zei dat bij clomid t eitje groter word dan normaal dus dat hij soms doorgroeit zonder te gaan springen en t dan een cyste kan worden. Dus daarom willen ze t in de gaten houden. Normaal springt hij bij 18-20 mm en bij clomid kan die wel 23-25 worden
Hoi Nina, Mijn gyn gaf aan dat er wordt gekeken naar het aantal kansen dat je per jaar hebt om zwanger te worden. Bij stellen zonder "problemen" is dit ongeveer 1 keer per vier weken/maand dus 12 keer per jaar. Bij stellen die niet gemakkelijk zwanger worden willen ze ook 10 kansen per jaar creëren. Voor 10 kansen per jaar mag je cyclus niet langer zijn dag 35 dagen. Normaal ben je na 14 dagen na je eisprong ongesteld. Als je ei op dag 20/21 nog niet gesprongen is kun je dus uittellen dat je cyclus 35 dagen of langer duurt. Dit vinden de artsen niet "eerlijk" en daarom hopen ze met een hogere dosis een eerdere eisprong te realiseren. Het gebeurt soms wel dat ze het toch nog even afwachten als op dag 22 blijkt dat je eitje groot genoeg is maar nog niet is gesprongen, op die manier heb je toch een kans om het te proberen maar weet je dat je de volgende ronde moet ophogen. Ik hoop dat 150 mg meer oplevert. Ik heb ook alle hoeveelheden geprobeerd. Mijn gyn gaf hierbij aan dat het percentage stellen dat zwanger wordt afneemt naarmate de dosis Clomid omhooggaat. Maar blijf vooral positief denken, je lijf reageert op de Clomid, dat is al wat. Heb je verder last van de bijwerkingen?
Wat Michelle zegt inderdaad. Ik heb uiteindelijk (niet met clomid maar met puregon) op dag 20 een eisprong gehad. De gyn hield het aantal dagen nauwlettend in de gaten en ondanks dat ik gevoelig ben voor overstimulatie en ik op dag 20 met deze dosis eindelijk keurig 2 eitjes had wil de gyn me toch nog 1 stapje hoger laten gaan om te kijken of de eisprong vroeger kan omdat op dag 20 een eisprong nog maar net kan. Ik vind dat ze hier veel te veel aan regeltjes vasthouden. Ik ben allang blij dat ik eindelijk enigszins beheersbare groei heb.. die paar dagen extra vind ik dan wel prima.. Maar goed regels zijn regels. Er werd bij mij met Clomid ook stipt op dag 20 afgebroken. Geen dag eerder of later..
Bedankt voor jullie snelle reacties! Ik hoop dat het idd positief is dat mijn lichaam er op reageert, alleen iets te laat. Ik heb met 150 mg iets meer last van de bijwerkingen. Naast nacht zweten kon ik nu ook lastig slapen en heb ik veel gedroomd en gepraat in mn slaap. Denk dat dat ook nog versterkt werd doordat we op vakantie zijn. We hadden gedacht het hier even naast ons neer te kunnen leggen, maar hier heb je juist nog meer tijd om erover na te denken. Niet heel bevoordelijk dus
Helemaal waar. Ik stort me in m'n vrije dagen ook op onze vakantie naar Amerika (vandaag weer dus ) Ik heb een vriend er eens over praten als volgt: "als je eenmaal hebt besloten dat je graag een kindje wil kun je hier niet meer niet mee bezig zijn. Als je eraan begint denk je eraan." Een andere vriendin zei eens: "als vriendinnen aankondigen dat ze zwanger zijn is dat soms moeilijk voor jezelf. Niet omdat je het een ander misgunt maar je gunt het jezelf gewoon het meeste van allemaal." We blijven maar vooral denken: Het komt allemaal goed! Geniet van jullie vakantie! lekker ontspannen