Mijn dochter is nu bijna 3 maanden oud. Ze slaapt bij ons op de kamer in een reismandje. Het is niet zo'n makkelijke inslaper, overdag valt ze in slaap op de arm en wanneer ik haar in haar mandje leg, slaapt ze ongeveer 1 uur dan weer wakker. het beste slaapt ze in de wandelwagen na een wandeling. Nu valt ze vaak om 22.00u inslaap en we laten haar dan in haar mandje liggen en maken haar niet wakker voor een laatste voeding (borstvoeding), vaak komt ze dan om 5.00u voor een nachtvoeding. Ik geef haar die vaak liggend in bed, met het gevolg dat zowel ik als zij in slaap vallen. Nu wil ik eigenlijk niet meer dat ze bij ons in bed in slaapt valt. Vind het eng dat ze onder de dekens terecht komt. maar zodra we haar verleggen, of in haar mandje of hoger in bed wordt ze wakker en valt dan niet meer in slaap .vannacht heb ik volgehouden. Ze kwam om 2.00u, daarna heb ik haar teruggelegd en met sussen en een pink (ze wil geen speen) viel ze in slaap. Helaas werd ze na 2 uurtjes weer wakker, toen kreeg ik haar niet meer in bed. Ze is toen op mijn borst in slaap gevallen. Wat kan ik doen om haar wel 's nachts te laten slapen, sneller in slaap te laten vallen. Ik heb nu een grote speen gekocht en zit er over te denken om de laatste voeding een flesvoeding te maken en misschien haar 's nachts ook een fles te geven. wanneer ze 3 maanden is (10 mei) wil ik de borstvoeding overdag gaan afbouwen, mogelijk ook de ochtend en nachtvoeding. Heeft iemand nog meer tips.
Hai, Onze dochter had heel veel baat bij rust en regelmaat. Waaronder een avondritueel aanhouden, dezelfde dingen rond hetzelfde tijdstip doen zeg maar. Ook hielp hier een fles met rijstebloem erdoor heel goed. Deze krijgt ze nog steeds en het is haar favoriete fles van de dag Heb je al geprobeerd haar 's avonds in bad te doen voordat ze naar bed gaat? Zachtjes een speeldoosje aanzetten? Een nachtlampje aanlaten? Ik denk echt dat je moet blijven proberen haar in haar eigen bedje te laten slapen als je dit graag wilt, ook al zal ze hier in het begin erg aan moeten wennen. Het is even volhouden en een aantal slapeloze nachten, maar uiteindelijk heb je dan wel een kindje dat gewoon in haar eigen bedje in slaap kan vallen. Geef het minimaal een week de tijd! Succes!
Ik probeer ook zo veel mogelijk regelmaat in de avond te houden. Het helpt al wel als we haar rond 20.00u een pyama aandoen, met eventueel massage van te voren of een badje. En ik probeer haar om 21.00u a 22.00u in haar mandje te hebben, deze staat beneden. maar soms lukt het nog niet altijd. Het klopt wat je zegt, ik ga proberen vol te houden.
Het is inderdaad lastig, maar wat ik heb gemerkt is dat je je kind niet oververmoeid in bed moet leggen. Maar meteen bij de eerste moeheidssignalen naar bed. Idd hetzelfde ritueel. Overdag hebben wij ook hetzelfde muziek knuffeltje aan. Zodat hij weet bij dat geluid ga ik slapen. Of het nou snachts of overdag is... Hij kwam in het begin niet zelf in slaap in zijn bedje. Logisch dat moeten ze leren. Dan had ik hem op de arm...Zodra hij een beetje was weggedommelt legde ik hem in zijn bedje zodat hij nog doorheeft dat hij in zijn bedje ligt. Wacht je totdat ze helemaal slaapt dan heb je een grote kans dat als ze wakker word dat ze zoiets heeft van waar ben ik. En ze moeten leren om in bedje zelf in slaap te vallen. Bij ons heeft dit gewerkt. Natuurlijk heb ik geen voorbeeldig kind en word en s'avond ook nog wel een paar keer huilend wakker, maar ik ben erg tevreden, want hij slaapt de nacht door. En overdag valt hij zelf in slaap. Alleen s'avonds wil hij nog wel eens moeilijk doen met in slaap komen. Maar dan heb ik vaak het idee dat hij net iets te moe is. Ik hoop dat je wat aan mijn tips heb. En wij zijn er ook al 1,5 maand mee bezig. En soms is het ook niet erg om haar bij je te hebben als ze echt niet in haar bedje wil slapen. Maar de keren dat mijn mannetje in mijn armen in slaap is gevallen is op 1 hand te tellen tot nu toe.
Regelmaat geeft rust! - Babyopkomst.nl Ik had gelezen dat een kindje van deze leeftijd gemiddeld 12 tot 18 uur slaapt per dag. Ik vind het soms heel lastig om hem na 1,5 uur weer in bed te leggen, want je wil gewoon dat hij lekker bij je beneden is. Dat is een voeding en een uurtje wakker en dan weer naar bed, maar hij heeft het wel nodig. Je kan zeg maar net boodschappen doen in die tijd.