Luuf en eczeem, gaat dat samen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by dolfijn, Jan 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dolfijn

dolfijn Bekend lid

Sep 25, 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Hallo meiden,

Senna is weer eens goed verkouden en moet veel hoesten. Gisteravond had ze 38.8 graden. Heb toen een subje gegeven. Ook gebruiken we Tussikindsiroop van VSM. Helpt wel naar mijn idee.
    Een vriendin van me gebruikt voor haar dochter LUUF verkoudheidsbalsem. Dit geeft haar veel verlichting. Maar Senna heeft een hele gevoelige, snel geirriteerde huid en is bekend met eczeem. Is dit dan wel zo'n goed idee? Ik wilde het eigenlijk vanmiddag al gaan kopen, maar ik bedacht me dat ik beter eerst nog even jullie ervaringen/adviezen kan afwachten.

Alvast bedankt.

Gr. Dolfijn

Ps. Waar haal ik LUUF? Verkoopt kruidvat het ook?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,335
    36,195
    113
    Ik heb het wel gedaan en jesper heeft ook last van eczeem. Ik vond het op dat moment zo zielig dat hi niet lekker vrij kon ademen, ik denk probeer het gewoon. En hij heeft er niks van gemerkt qua eczeem gelukkig.

Ik heb het bij de apotheek gekocht.

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Luuf kun je bij iedere drogist kopen.

Ik doe het bij daan gewoon op zijn romper dan komt het niet direct op zijn huidje

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,335
    36,195
    113
    O ja, dat heb ik ook wel eens gedaan, op zijn pyamatje een beetje.

5. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris heeft ook een heel gevoelig huidje en exzeem, had dus eerst luuf een klein beetje geprobeerd, maar dit ging prima! Geen uitslag of iets dergelijk van gehad!

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    HEt lijkt me geen probleem zolang het huidje niet kapot is.. Idd wat Minimuisje zegt, probeer even een klein beetje, dan kun je zien of er een reactie komt...

7. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Hier ook gewoon op het rompertje

8. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

Jan 10, 2007
    1,081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Ik durfde het niet op tijn zijn huidje te smeren. Wij hebben het royaal op een slabbetje gesmeerd en dat aan zijn ledikantje geknoopt. Je rook het al als je zijn kamertje open deed.

Share This Page