Hallo, Ons kindje is aan het hoesten, volgens de kinderarts niks ergs. Nu lees ik luuf onder de voetjes, is dit ook leeftijdsgebonden of kan dat nu al gewoon? Ons ventje is 3 maanden. De kinderarts had het wel over luuf maar is eigenlijk pas vanaf 6 maanden. Ik heb al een ui bij zn bedje staan. Andere tips zn ook welkom... 😊😊 Alvast bedankt
Als je het van de KA mag gebruiken zie ik geen probleem. En anders eerst even op een shirtje/romper smeren zodat je bij evt klachten het snel uit kan doen en het niet op heth uidje zit. Luuf onder de voeten deed mijn moeder bij ons geloof ik al! Hoor het voor volwassenen ook vaak
ik doe dat ookal vanaf 3 maanden bij de kleintjes, gewoon klein beetje onder de voetjes, sokjes erover en lekker naar bed. en het werkt echt.. ook bij mezelf.
luuf onder de voetjes helpt idd, maar ik heb mij wel aan de minimum leeftijd gehouden. Ui naast het bed helpt ook goed en spoelen met zoutoplossing
wat ik ook deed was in zo'n ding dat je aan de verwarming hangt (ik ben gewoon de naam kwijt :S) wat gekookt water doen en 1 a 2 druppels pure eucalyptus olie toevoegen. Dat kalmeerde echt zijn luchtwegen. Nu zoonlief een jaar is en hij moet zo erg hoesten dat hij er wakker van wordt dan doe ik hetzelfde maar dan een druppel of 8. Werkt perfect.
Bedankt voor de reacties. Ik heb hem nu een beetje luuf onder de voetjes gedaan. Hopelijk knapt ie snel op.
Ik deed gekookt water in een pannetje met een theelepel Luuf erin voor het slapen gaan... Werkte heel goed! Geur is niet te sterk maar het helpt wel. Mijn dochter was 3,5 maand toen.
Toevallig van de week geprobeerd, maar hielp echt helemaal niks. @Lindsays: goede tip, dat zet je op de kamer tijdens slapen?
Ja, zodra m'n vriend haar slaapzak ging aantrekken dan zette ik de waterkoker aan. Pannetje stond op een onderzetter op haar nachtkastje. Als ze veel last had van een verstopte neus dan herhaalde ik het overdag nogmaals. Ze ging direct vrijer ademen en na 3 dagen was het snotteren zo goed als over