Luuf?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ikkie97, Jan 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Divatje

Divatje Bekend lid

Aug 22, 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Ik durfde het niet op de huid te smeren aangezien hij een gevoelig huidje heeft met wat eczeemplekjes. Ik heb een spuugdoekje aan zijnde zijkant van zijn bedje geknoopt op hoofdhoogte (goed strak zodat hij het niet los kan maken) en daar luuf opgesmeerd.

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

oranje witte doosje is vanaf 6 maanden. En ik reageerde met een quote waarbij het kindje nog geen 6 maanden is ;)

3. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Ik smeer ook Luuf als ze heel erg verkouden is. Werkt als een tierelier. Onder de voetjes kende ik nog niet zal ik de volgende keer proberen.

Qua dosis gebruik ik veel minder dan op de verpakking staat. De eerste keer heb ik het in een bakje met kokend water op haar kamer gezet en toen de volgende ochtend pas het eerste beetje op de huid gesmeerd. Zodat ik zeker wist dat haar longen niet er op reageerden.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij een simpel verkoudheidje moet je niet allerlei middeltjes willen gebruiken. Neus sprayen is voldoende om het open te houden, verder vooral niet in allerlei handige marketingtrucs trappen...

5. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Jaaaa je moet hier bijna je banner weghalen omdat je anders door de "babypolitie" wordt aangesproken....

Ja ik heb eerder als met 6 maanden gesmeerd met luuf! Ik zal mijn redenatie ook even neerzetten al weet ik niet goed waarom want ik zalhet hele forum wel weer over me heen krijgen maar soit...

Ik heb in de winkel gevraagd naar de leeftijd en die verkoopster vertelde me dat het vroeger 3 maanden was en nu 6 maanden. Ze zouden dit aangepast hebben omdat kindjes met bijv. Bronchitis etc. Er wat last van konden krijgen. Mijn kleintje zatmet 5,5 maand helemaal vast dus ik heb besloten (ook mede doordat het vroeger vanaf 3 maanden mocht) om voorzichtig een heel klein beetje op de buik te smeren. Ihij reageerde hier niet negatief op dus toen heb ik een heel klein beetje op zn borst gesmeerd en zo verder en mn kindje leeft nog hoor! Dus goed nieuws.

Echt sorry voor de synische ondertoon maar ik vind het soms zo jammer dat er overal een mening over gevormd moet worden. Ik heb niemand iets gevraagd, geef alleen mijn advies aan ts en dan krijg je dit weer....

6. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female

Oeps sorry :p

Hmm dan is t misschien de witte met blauwe?
    Ik dacht het echt vanaf 3 maanden gezien te hebben..
    Al vraag ik me nu af of ik gestoord aan t worden ben:)

7. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Dat klopt... Maar dat hebben ze weer veranderd. Nu is het vanaf 6 maanden....

8. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

ho ho, ik vormde er geen mening over. Ik vroeg het me oprecht af. Ik durfde het voor de 6 maanden niet te smeren en wist echt niet dat het voorheen wel vanaf 3 maanden was ;)

9. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36

Mijn zoontjes waren vaker verkouden dan dat ze gezond waren... Ik smeerder vaak op de rug en op de borst ..

Ze hoestten maandenlang vreselijk en niets hielp! Tot op een dag ik Vicky vaporub onder hun voetzolen smeerde en met sokken aan in bed, ze hebben niet meer gehoest :) paar dan herhaald en het is over al een tijdje.. Voor t hoesten dus zeker geen fabel ! Mar of t met verkoudheid ook helpt? Ze zeggen vaak een half gesneden ui op de kamer leggen wil ook helpen... Succes!

10. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female

Oow echt waar... Dan heb k weer wat gemist :p
    Nja mn zoontje is ook maar 1 keer echt verkouden geweest en toen was ie nog heeel klein, heb t dus ook nog nooit nodig gehad :)

11. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Houden zo :D

12. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

Feb 25, 2010
    424
    0
    0
    Heb 'gelukkig' ook de bijsluiter nooit gelezen... ;) Heb het ook vaak gebruikt en nooit problemen mee gehad...

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Mag luuf ook gebruikt worden bij kindjes van 5 weken?
    Stond me iets van bij pas vanaf 6 mnd of niet?

Dochter zit helemaal vol en knort echt als een varkentje zo dicht
    Ze heeft al speciale neusdruppels maar blijft nog benauwd

14. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Edit: heb teruggelezen en zie nu dat het idd vanaf 6 mnd is :(

15. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    2,189
    24
    38
    zeeland
    Wil er toch even op reageren....

Onze huisarts heeft het gebruik van Luuf bij onze jongste
    sterk afgeraden.
    Dit vanwege de bronchitis wat ons meisje heeft.
    Er zit een bepaald stofje in Luuf waar ze heel sterk op kan reageren
    en wat ademstilstand tot gevolg kan hebben.`

16. Bri

Bri Niet meer actief

Er zit kamfer in. Daarom wordt het afgeraden voor kinderen met astma, of bepaalde andere aandoeningen aan de luchtwegen.

Voor de meesten kan het geen kwaad, maar ze moeten het er wel in zetten.

Zoals veel artsen het zeggen: geen werking zonder bijwerking. Oftewel: een middel dat nooit bij iemand een bijwerking heeft gegeven, doet vrijwel zeker helemaal niets.

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0

Ik had dus alleen maar zulke berichten gelezen toen ik het potje al in huis haalde. (voor de 6 maand, hij was 5 maand).

Dus ik durfde niet meer.

Maar een ui hielp niet meer, bedje schuin deed niets, stomen in badkamer was maar even een verluchting, neussprayen doe ik al tijdens (mocht nagevraagd). Hij kreeg een AB kuur, knapte wel op, maar hoesten en snotteren bleef.

VOor de 6 maanden heb ik een mini streepje op zijn slaapzakje gedaan, en nu smeer ik hem voor het slapen gaan er mee in (hij is weer snotje snotje verkouden, zaagt, hoest proest snotterd mee met zijn grote broer)....en t werkt gewoon. Hij krijgt wat meer lucht, hoest minder en kan wat uren slaap maken zo!

Denk niet dat het marketing is Rozemarijke, het werkt namelijk echt ;)

Share This Page