Hey meiden, Ik ben benieuwd wat jullie kindjes wegen / wogen met ongeveer 14 maanden. Mijn zoontje is bijna 14 maanden. Was vanmorgen bij het CB, maar schrok een beetje van zijn gewicht. De arts vond het prima, iets aan de lichte kant, maar ik vond het toch wel aan de lichte kant. Zeker ook ten opzichte van wat hij vorige keer in november woog op het CB. Hij was nu 9,3 en de vorige keer in november 9,1 kg. Groetjes Carola
Mijn zoon woog 9250 gram hij was 78cm het is wat ligt maar als hij zijn lijn volgt. Mijn zoon komt van +2 lijn af zit nu net onder -1 is onder contr. Ka maar is niks mee zo lang hij niet verder afvalt is het goed. Weet niet op welke lijn je kleine zat maar dippen enz. Is normaal zelfs bij mij terwijl hij met 8 mndn zwaarder woog als nu blijven ze rustig zolang hij niet ziek is goed eet goeie luiers enz.
Onze zoon woog toen 11 kilo en was 80 cm. Het klopt idd dat je je niet druk hoeft te maken zolang ze redelijk hen groei lijntje volgen en goed speelt, eet etc. Onze zoon begon, dmv mijn borstvoeding, ook boven de bovenste lijn qua gewicht en lengte maar dit is nu afgedaald naar precies gemiddeld. Dus het kan altijd veranderen.
Hier nog geen 14 maanden. 13 Maanden mag dat ook? Zoon is iid 10 kilo met 78 cm. Hij is daarmee precies gemiddeld. Volgt jouw zoon gewoon zijn eigen lijntje? Dan is er toch niets aan de hand? Is hij misschien ziek geweest? Zoon was hier laatste maanden van 2012 behoorlijk ziek geweest en woog met 1 jaar 9,6 kilo met 78 cm (vergeleken met eind augustus 8,9 kilo, dus maar 7 ons aangekomen in ca 4 maanden). In 1 maand heeft hij het bijna ingehaald en is een halve kilo aangekomen. Het kan dus bijtrekken, maar nogmaals als hij zijn eigen lijntje volgt is er niets aan de hand!
Vooral zijn eigen lij tje is van belang, maar zelfs als die een beetje naar onder is gegeaan is het niet erg; kan bv best dat hij meer is gaan bewegen bijvoorbeeld!
Mijn zoontje is nu ook 13 maanden en weegt ook 9.4 kgs en is 78 cm. Qua lengte dus gemiddeld en zijn gewicht zit op -1 lijntje en hij komt ook van dik +1. Ze zijn nog niet echt heel ongerust maar willen het wel even monitoren. Hij eet echter erg goed, is vrolijk en speels dus ik probeer het ook maar van me af te zetten...hij zal wel net zo'n magere lat worden als z'n vader vroeger was!
Ach mijn meisje van bijna 13,5 mnd weegt ook maar 10 kilo. Is erg licht want ze is ruim 88 cm bij dit gewicht. Lengte + 3.5 lijn en gewicht precies gemiddeld. Moet volgens cb en ka al 12,5 kilo wegen met haar lengte. We hebben alles al gedaan om haar aan te laten komen maar niets helpt. Ze is gewoon veel te lang voor haar gewicht en dit zal best haar bouw eens kunnen zijn. Lang en smal. Zij kan er ook niets aan doen dat ze ruim 12 cm te lang is voor haar leeftijd. Haar broers waren te zwaar en zij te licht. Xe is erg allert loopt rent heel wat af(loopt al vanaf 8,5 maand los). Zolang ze goed in haar vel zit zal het wel goed zinn. Over 2 dgn weer naar haar ka in het zh. Kikken wat ze nu voor tips hebben wat ze weegt bij haar lengte.
onze oudste was met 10,5 maanden: 8345 gr 74 cm 12 maanden: 8465 gr 75 cm 14 maanden: 9150 gr 78 cm - hier dus ook even amper gegroeid en daarna een spurtje gemaakt... Omdat ons meisje ook niet zo zwaar was, gaven wij wel tot 16 of 18 maanden peutermelk, dat scheelde wel had ik het idee (i.p.v halfvolle of volle melk) . Verder maken volle of lege darmpjes/blaas ook wel een verschil en zoals gezegd: Soms gaat het even wat minder hard om daarna weer door te schieten...
mijn zoontje was met 18 maanden 9,3 kilo en 79 cm, met 14 maanden was hij 8,9 kilo en 77 cm. Hij zit nu met zijn gewicht op de -2 lijn en lengte op de -1 lijn. Iets onder gemiddeld, maar hij volgt lekker zijn eigen lijntje, dus helemaal prima.
Het is idd klein, maar zolang hij de eigen lijn volgt, is het prima. Ik gok dat mijn zoon van 18 maanden nu krap 9 kilo is. Wij zijn ook klein en hij volgt zijn eigen lijn. Geen probleem dus. Vergeet ook niet dat ze na het eerste jaar niet zoveel meer groeien, zo'n 2,5 kilo per jaar