Luuf

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Dot79, Feb 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dot79

Dot79 Lid

Aug 7, 2012
    61
    0
    6
    NULL
    NULL
    Net nu het slapen 's nachts eindelijk beter gaat wordt mijn dochter verkouden. Hierdoor hoest ze zichzelf weer wakker. Ik hoor goede verhalen over Luuf, maar ze wordt pas over twee weken 6 maanden. Wat zouden jullie doen? Nog twee weekjes wachten (hopelijk is het dan al over :) of toch alvast met Luuf beginnen?

2. xlady

xlady Actief lid

May 1, 2012
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    mijn zoontje is nu ook verkouden en de huisarts assistente gaf aan dat ik luuf best mag gebruiken hij is over 2 weken ook 6 maanden :)

3. Kaat1984

Kaat1984 Actief lid

Mar 9, 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    Luuf mag je al vanaf geboorte gebruiken. Er staat pas sinds enkele maanden op dat dit vanaf 6 maanden is. Heeft er voorheen nooit opgestaan. Gewoon gebruiken :).
    Een ui kan ook goed helpen het stinkt alleen.

4. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    zover ik weet heb je twee soorten luuf (groen en oranje etiket) de ene is vanaf 0 jaar en de andere vanaf ?. Ga naar een apotheek die kunnen je hierin heel goed adviseren.

5. missm

missm Bekend lid

Mar 12, 2012
    931
    123
    43
    het staat er idd pas sinds enige tijd op vanaf zes maanden. ons is verteld dat dit is omdat ze mogelijk het van de borst aflikken :$. Ik heb het ook gewoon voor zes maanden gedaan. Mijn zus had toendertijd nog de nul maanden versie en mijn nichtje leeft nog steeds.

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Bedje wat hoger, ui naast het bed, hete douche/bad voor het slapen gaan lekker los stomen. Overdag kamer goed luchten. Schaaltje water op verwarming voor de luchtvoichtigheid. En luuf op de borst en tussen schouderbladen. En zoutoplossing in de neus. En voila binnen een paar dagen weer op de been :)

7. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Je kunt trouwens de Luuf ook in een schaaltje heet water doen en op de kamer zetten, dan zit de Luuf geur in de lucht.

en eeeeh van de borst aflikken :(, weet natuurlijk niet hoe anderen dat doen maar hier zat er dan nog een pyjama en een slaapzak overheen. Ik smeerde het ook altijd op de rug (tussen de schouderbladen)

8. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Dan zou ik de luuf onder de voetjes smeren!
    Werkt hier altijd als een trein en geen gevaar voor van de borst af likken:D;)
    Hier het recept als dochter verkouden is:

Luuf onder de voetzolen en sokjes aan.
    Bedje beetje schuin zetten en een ui doormidden snijden en onder het bedje. Evt ook nog zoutoplossing in het neusje sprayen.

Beterschap!

(is een tijdje geleden in het nieuws geweest dat een dampo/luuf onder de voeten smeren helpt! is wetenschappelijk bewezen:))

9. DoubleD

DoubleD Bekend lid

Oct 12, 2013
    578
    19
    18
    Ik heb vanmorgen mijn zoontje heel licht in gesmeerd met Luuf op zijn rug. De kinderarts zei zelfs tegen mij dat ik Vicks op mocht lossen in water en op zijn kamer mocht zetten. Dan moet dat beetje Luuf op zijn rug echt niks uitmaken. Vicks overigens uiteraard niet gedaan, daar gaat een volwassene nog van achteruit lopen zo sterk.

10. DoubleD

DoubleD Bekend lid

Oct 12, 2013
    578
    19
    18
    Dat ga ik straks eens proberen!

11. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Onder de voetjes smeren idd! En dan wel sokjes aan en zorgen dat ze de voetjes niet in de mond doet :D haha!

Sorry maar dat aflikken slaat natuurlijk nergens op. Volgens mij had het er mee te maken dat je er ook benauwd van kan worden. Eventueel als t te sterk is mengen met wat vaseline.
    Ik gebruik voor m'n zoontje vanaf 4 maanden luuf. Gaat prima!

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Toen mijn dochter (nu bijna 3 jaar) 4 maanden was, stond het er ook al op. :) De HA had het me geadviseerd, ging ik het kopen en stond er vanaf 6 maanden op! :x Ik weet het nog goed.

@TS: ik zou het ook gewoon gebruiken. Die 2 weken maken niet veel uit. Met 4 maanden durfde ik het toen nog niet aan. Misschien zou ik het nu wel doen. Met de 2e ben je toch makkelijker.

13. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Wat ik toen van de apotheker hoorde was dat die kleintjes er bijv longontsteking van kunnen krijgen.. Zeker als je het op de borst smeert natuurlijk. Ik kan me er wel iets bij voorstellen als je dat inademt.

(Dit geld bijvoorbeeld ook voor methol poeder, (daar hadden we het in eerste instantie over ivm waterpokken;)) dat gebruikten ze vroeger om de jeuk van de waterpokken tegen te gaan, en dat strooiden ze dan zelfs in bed. Dat mag dus niet meer!)

Ik vind het heel aannemelijk klinken:), longetjes van die kleintjes kunnen natuurlijk nog niet zo heel veel hebben

Als je het onder de voetjes smeert zal het geen probleem zijn!

14. Dot79

Dot79 Lid

Aug 7, 2012
    61
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dankjulliewel voor de tips! Ik ga het inderdaad eens onder de voetjes smeren. Met sokjes aan in de slaapzak moet ze er toch echt niet bij kunnen :)

15. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113

Heeft met Menthol te maken inderdaad.

Je had (weet niet eens of het nog bestaat) een 0 maanden versie en daar zat geen Menthol in maar eucalyptus

Share This Page