Luuk en Luca in de familie

Discussie in 'Babynamen' gestart door waxinelichtje, 26 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Neefje van mijn man (zoon van zijn zus) heet Luca. Dit wordt soms wel afgekort tot Luuk..
    Nu vinden wij Luuk dus erg leuk.
    We hebben erg veel contact met elkaar maar de jongens zullen niet dezelfde achternaam dragen.

Dus bijvoorbeeld

Luca K.
    en Luuk T.

Is dit aan of af te raden om deze naam te kiezen?

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik zou het niet doen. Lijkt wel heel erg op elkaar.

3. maviju

maviju Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.080
    128
    63
    Ik zou persoonlijk inderdaad ook nog even verder zoeken.

4. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Ligt eraan of Luca als LUUKA of als LOEKA uit wordt gesproken.

5. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik zou er geen problemen mee hebben eigenlijk! Ondanks dat ze op elkaar lijken, vind ik het toch heel verschillende namen.

6. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Dit. Ons zoontje heet ook Luca (2e naam dan en wel uitgesproken als Loeka, maar vind Luuka ook mooi), terwijl ik Luuk dus niet mooi vind (sorry). Stom misschien.. Maar ik vind het ook 2 verschillende namen. Zou er zelf geen problemen mee hebben iig!

7. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik zou er geen moeite mee hebben. Het is gewoon een andere naam dus anderen hebben dan niks te vinden vind ik. Maar ik snap dat gemiep over namen sowieso niet.
    Onze zoon heeft dezelfde naam als mijn man zijn oom. Nou niemand die daar ooit wat over gezegd heeft.

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    De dochter van mijn zwager heet Evi ... en wij hebben Eva.

Ik moet zeggen dat wij vrij weinig contact hebben, en hoewel mijn man het voor de vorm wel heeft aangegeven aan zijn broer toen ik zwanger was, was ik niet van plan om enige concessie te doen in de naam voor het enigst kind wat wij gingen krijgen en welke ook nog eens een enorm kado was. Dus ook als wij wel veel contact hadden gehad, had mijn dochter Eva geheten. ;)

mijn schoonouders zijn beiden overleden dus aan die kant kan er vrij weinig verwarring ontstaan voor Eef en Eef;)

Maar je moet doen waar je je goed bij voelt.

9. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Ik zou het zelf niet doen.

10. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.110
    113
    Ik zou het denk ik niet doen.

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vind het echt te veel op elkaar lijken, zeker als Luca soms tot Luuk wordt afgekort.

12. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Ik zou het er niet om laten.
    Nichtje van vriend heet N.ova.
    Ons tweede zoontje N.ovan.
    Zien ze niet heel vaak maar zowel.. tsja het lijkt op elkaar maar het zijn twee andere namen. Dat zin hun naam afkorten naar luuk is hun probleem. Hij heet tochluca...

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Maar Luca en Luuk lijkt gewoon ook al veel op elkaar... Maar ja, Nova/Novan vind ik persoonlijk ook te veel op elkaar lijken; als mijn zus haar kind een naam zou geven die zóveel op de naam van een van mijn kinderen lijkt, zou ik dat niet erg waarderen.

14. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Ik zou het niet doen lijkt wel erg veel op elkaar.
    Maar ik begrijp dat het frustrerend is als jullie het een leuke naam vinden en het beter niet kunt geven.

15. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Nee niet doen. Dit lijkt echt teveel op elkaar. Binnen de familie en jullie hebben ook nog eens veel contact.

16. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ons zoontje heet Luca (spreekt het uit als Luuka)
    en 2 vrienden van ons (waar we veel mee omgaan) hebben zoontjes die Luuk en Lucas heten hun hadden er totaal geen problemen mee.
    Vinden het wel leuk!

Nu moet ik wel zeggen toen mn schoonzusje te horen kreeg dat ze een dochter kreeg vond ze de naam Evi erg leuk maar omdat onze oudste zoon Levi heet heeft ze het uiteindelijk niet gedaan.

Blijft lastig hoor ik had er trouwens geen problemen mee gehad als zij het wel had gedaan. Maar kan me wel voorstellen als mensen dat wel zouden hebben. Aangezien de namen veel op elkaar lijken.

17. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Ik vind het lastig. Wij willen binnenkort voor een 3e gaan en ik kwam pas een meisjesnaam tegen die ik erg leuk vind. Echter, deze begint met dezelfde 2 letters als de naam van mijn nichtje en de klemtoon ligt ook bij beide namen op die eerste 2 letters. Wij hebben veel contact en zien elkaar zeer regelmatig.

Deel Deze Pagina