De titel zegt het eigenlijk al wel, hoeveel kleding hebben jullie voor jullie kleine spruit, per maat? Daarnaast valt het mij op dat veel kleding 50/56 als maat heeft en niet puur maat 50, maakt dit veel verschil?
ik had ongeveer 6 goede setjes kleding in huis nadat de kleine was geboren. omdat wij een kleintje kregen hadden we ook nog maatje 44 en maatjes 50.
Ik had 7 shirtjes en 5 broekjes in 56 en 1 gekregen in 50 maar wij wisten dat het een groot kindje werd. Na de geboorte nog een aantal shirtjes erbij gehad. Ligt uiteindelijk aan je kindje hoeveel en welke maat je nodig hebt.Zo eas mijn zoontje geen spuger maar had wel snel heerlijke doorgelekte borstvoedingpoep luiers haha. Ik had dus iets meer broekjes nodig. Nu ik weer zwanger ben en weer niet weet wat het word haal ik echt nog maar een paar dingen omdat de kleine deze keer in oktober komt en het dan wat kouder zal zijn. Maar neem vooral maat 62 omdat de ervaring met zoon is dat 56 snel klein is haha. Maar er zijn genoeg kindjes die weken met maat 56 doen, als je voor een week hebt liggen is dat wel goed. Wassen doe je in het begin toch veel meer
Als ik het zo bekijk, dan heb ik ongeveer hetzelfde. Ook wij hebben te horen gekregen dat ons mannetje aan de grote kant zou zijn. (nu hoorde een vriendin van mij dat een paar maanden geleden ook, en die schatting bleek totaal niet te kloppen). Ik heb alleen constant het gevoel dat ik iets vergeet. Heel erg rottig, maar dat zal er misschien wel bij horen, het nestelen, alles zo perfect mogelijk willen maken voor de kleine. Mochten er nog mensen andere ideeen hebben dan hoor ik het graag.
Ik heb ze niet geteld maar wij hadden best veel. Veel meer dan 6 of 7 setjes in ieder geval. Met het idee: met spugen en spuitluiers kun je nooit te veel kleding hebben . Op spuitluier dagen heeft ze wel eens 4 setjes op een dag aangehad. En aangezien ik geen zin heb om iedere dag te gaan wassen ging ik liever voor veel setjes.
Ligt ook heel erg aan je kindje. Mijn eerste was een spuger, de setjes kleding vlogen er doorheen. Kleding is echter snel bijgehaald. Nu bij de tweede gaat t veel minder hard met de kleertjes, alleen af en toe vanwege een spuit luier. Ligt er Daarnaast aan hoeveel jij wil wassen wat je nodig hebt. Zou zorgen voor 3 setjes is maat 50 bij een gemiddeld kindje. De rest en 50/56 en maat 56. Ervaring hier is dat maat 50/56 echt wat groter is dan maat 50. Al kunnen merken erg verschillen.
Pyjama's zijn niet echt nodig, maar ik vind het wel prettig om hem iets dan te doen wat lekker slaapt. Ook na het badje s'avonds is het lekker om hem een zacht pakje aan te doen. Ik heb 3 pyjamaatjes. Maar ti's geen echte noodzaak.
Ja, dat is ook een goede vraag idd. Alhoewel de kleertjes voor de eerste paar maanden allemaal al aardig zacht zijn. Hebben jullie speciale pyjama'tjes of eerder zoiets als een boxpakje waarin hij / zij slaapt?
in het begin sliepen ze hier gewoon in de kleertjes. Mijn jongste heeft gisteravond voor het eerst een echt pyamaatje aangehad
mijn kinderen sliepen s nachts in een puckababy, tot ze zelf konden draaien (dan niet meer!) werkelijk geweldig
Ik heb van maat 50 en 56 ieder een stuk of 6 setjes. Heel veel rompertjes en een aantal boxpakjes. Ik draai niet elke dag een wasje.