Hoi Monique, Ik heb afgelopen week al paar keer fijn contact met je gehad. Voor 2 cyclussen terug heb ik een vroege miskraam gehad en toen vorige cyclus had ik jou ook berichtje gestuurd dat mijn borsten pijnlijk bleven en dat ik een korte cyclus had. Eisprong dag 10 en menstruatie dag 20. Je zei toen dat het kon door de miskraam dat het nog de hormonen waren die beetje van slag waren. Maar nu deze cyclus heb ik dag 9 al eisprong gehad (ovulatietest en echt gevoeld) en nu vandaag begin ik wat te vloeien, wil niet echt doorzetten lijkt het wel (heel klein beetje inlegkruisje is ruim voldoende en licht roze) nu 11 dagen na mijn eisprong. Deze korte cyclussen moet ik mij daar zorgen over maken Monique, mijn acupuncturist zei nog dat het eitje eigenlijk ook wel even de tijd moet hebben om te rijpen zeg maar voor het springt; dat het anders sowieso geen goede eicel kan zijn voor een zwangerschap Is dag 9 dan niet te snel bedoel ik? Klein beetje hoop ik nog op een innesteling bloeding nu; maar bereid mij erop voor dat de menstruatie doorzet. Hoor graag van jou Monique, maak mij een beetje ongerust hierover. Bedankt weer voor je advies.
Hoi Monique, Even een update van mij; de menstruatie is toch doorgezet nu. Hoor graag jouw advies. Bedankt weer.
Goedemorgen, wat vervelend om te horen dat je weer ongesteld geworden bent. Soms kan het wel een aantal cyclussen duren na een miskraam, voordat het weer meer regelmatig wordt. Daarnaast maakt het echt niet uit voor de kwaliteit van het ei als het al eitje al op dag 9 springt. Alleen een goed gerijpt eitje springt en bij sommige vrouwen begint het rijpen al, terwijl je nog ongesteld bent. Alleen je luteale fase is korter, maar dat hoeft geen invloed te hebben op de innesteling van het eitje. Een bevrucht eitje nestelt 6 tot 12 dagen na de eisprong in, dus bij dag 11 mag je verwachten dat het lichaam genoeg hcg heeft aangemaakt om de menstruatie tegen te gaan. Dus helaas is het deze ronde niet raak. Succes toegewenst. Groetjes Monique
Hoi Monique, Dank je wel voor je geruststellende antwoord Fijn om te weten dat ook al zijn mijn cyclussen nu wat korter dat ik gewoon zwanger kan worden Natuurlijk vind ik het ook jammer; maar ik had eerlijk gezegd op een of andere manier een voorgevoel dat het deze ronde niet raak was vrouwelijk intuïtie ....heel bijzonder. Weer vol vertrouwen en positief deze nieuwe cyclus gestart; ik ga voor de zekerheid maar op tijd starten met mijn ovulatie testen denk ik maar; dag 6 of 7. En hopelijk over paar weken dat ik je mag vertellen dat ik zwanger ben