Is er al iemand die de nieuwe versie van de Chicco next 2 me gebruikt? Op de 9 maandenbeurs heb ik hem gezien. De zijkant gaat niet meer met twee ritsen open, maar met een klapsysteem. Ik heb bij mijn zoontje vaak gedacht had ik maar zo'n aanschuifwieg gekocht. Bij mij in bed slapen vond ik wat eng, wij hebben een bed van 140 cm en de ouderwetse familiewieg die naast ons bed stond was net iets te hoog waardoor ik zelfs met de klossen onder mijn bed overeind moest om te kijken of mijn kindje goed lag. Vanaf 3 maanden slaapt hij in zijn eigen kamer in een ledikant en dat gaat vanaf moment 1 prima dus ik vond het zonde om nog een aanschuifwieg te kopen. Nu ben ik zwanger van nummer 2 en nu ga ik er dan maar wel echt voor. Ik zat er aan te denken om de chicco next 2 me te kopen maar zag toen op de 9 maandenbeurs dat er een nieuwe versie was. Er zit oa een schommelsysteem op waardoor je hem heen en weer kunt wiegen, de beide zijkanten bevatten gaas waardoor er minder kans is op verstikking. Je kunt de zijkant omhoog en omlaag doen terwijl het bedje vast staat aan je bed. Dat heeft mijns inziens een voor- en een nadeel. Voordeel is, de zijkant die je open klapt zorgt er zelfs in de open stand voor dat je kindje het bedje niet uit kan rollen, en als je het kindje overdag laat slapen en jij zelf niet in bed ligt kun je hem gemakkelijk dicht doen, je hoeft niet eerst van alles los te koppelen. Nadeel, je kindje ligt niet echt direct naast je, als je borstvoeding wilt geven zul je hem of haar toch over het randje heen moeten tillen. Ik twijfel enorm en ben daarom benieuwd of er al mensen zijn die ervaring met het nieuwe bedje hebben ook al wordt ie nog niet zo lang verkocht.