Heeft er iemand ervaring met de Delta babysleep producten? Delta Baby Sleep | Bedtextiel | Baby-Dump En wat vondt de kraamverzorgende ervan? Ik weet dat het wordt aangeraden om de baby op zijn/haar rug te laten slapen, maar wat als de baby begint te spugen? dan stikt hij/zij toch? Of ligt het hoofdje dan toch vaak naar opzij?
Ik heb die gebruikt voor mijn dochter. Zij sliep in eerste instantie ook op de rug, maar kreeg dus een heel plat achterhoofd, omdat ze niet met haar hoofdje naar links e/o rechts gedraaid wilde liggen. Ik geloof dat het nogal verschillend is hoe kvz's/vk's/cb's erop reageren, maar mijn dochter heeft er altijd super in geslapen. Mocht je er 1 willen kopen...ik heb die van mij te koop: Marktplaats.nl > Zijligkussen (Delta Baby Sleep) - Kinderen en Baby's - Dekens, Slaapzakjes en Inbakerproducten
Wij hebben deze gebruikt. Onze dochter had erge reflux en stikte soms half in haar braaksel. Hiermee sliep ze wat rustiger. Geen idee hoe kraamzorg etc. erop reageerde. Ik vond dat ook totaal niet interessant, want het is ons kind en wij beslissen en niet zij .
hier ook gekocht en bij beide kids gebruikt aangezien ze heeel fel wriemelde in bed en zo lagen ze stil en ze hadden reflux dus als ze moesten spugen. bij de 3e ga ik het ook weer gebruiken, geeft me een veiliger gevoel, je moet ze wel om en om leggen dus niet altijd op dezelfde zij.
Ik vind dit van die typische producten die je niet preventief hoeft te kopen. Blijkt je kindje een voorkeurshouding te hebben, dan kan het altijd nog. In het begin leg je je kindje op zijn rug, met het hoofdje elk dutje naar een andere kant. Als het kindje spuugt, loopt het er gewoon uit. Bij babies gaat dit zo soepel, ongemerkt, het maagje stroomt gewoon een beetje over. Dus preventief zo'n kussen kopen zou ik nooit doen.
met suusjeuh eens. onzin om zo'n ding bij voorbaat al te kopen. als een kindje gaat spugen dan doen ze het hoofdje automatisch naar de zijkant. kindjes liggen op rug en dan leg je het hoofdje naar links of rechts. als je erbij bent dan kan je ze op de zij leggen met een opgerolde handdoek bij de buik tegen het doorrollen. en voor hetzelfde geld krijg je een buikslaper of een kindje wat absoluut niet op z'n zij wilt liggen.
Eens! Wij hebben onze dochter overigens wel op de zij gelegd na de bevalling (de eerste paar dagen) omdat ze misselijk was en behoorlijke "wond" had van de vacuumpomp maar dan gewoon met de kruik achter haar rugje...
Eens! Dit product verkopen wij ook en is het best verkopende product. Wordt meestal verkocht op aanraden van fysiotherapeuten, cb enz. Dit is echt een product wat je niet op voorhand moet kopen. Blijk je het nodig te heben heb je het zo gekocht.
Wij hebben hem ook, maar dat was omdat onze 3e een hele erge voorkeurshouding had. Anders zou ik hem niet zomaar gebruiken. Dat ben ik het helemaal eens met mijn voorgangsters. De kraam legt de baby op de rug, nieuwste voorschriften. en als ze spugen dan draaien ze hun hoofd om of ze slikken het weer door. Jonge baby's kunnen eigenlijk niet stikken in hun melk, het kan wel zo lijken maar dat gebeurt niet. (je kan een jonge baby ook onder water houden) ik zou het zeker niet vooraf kopen
Hier ook in de kraamweek gekocht omdat ze kleine nogal last van reflux had en ik dat doodeng vond. Ze heeft tot een week of 8 in het ding geslapen en toen langzaam steeds vaker gewoon op haar rugje. Bijkomend voordeel was dat haar bolletje kéurig rond was, ondanks dat ze wel een voorkeurshouding had van zichzelf (hebben we later met de fysio er ook uitgekregen hoor, maar wellicht had ze zonder kussen een scheef hoofdje gehad!)
Ik zou ook eerst even kijken of je kindje zo kan blijven liggen. Ik hou zelf ook niet zo van de rugligging en heb als snel voor buikligging gekozen, toen hij niet meer goed op de zij bleef liggen. Dat was al na 1,5 week. Rug vond hij zelf ook minder prettig. Ik vond buik prettiger dan altijd een zijligkussen nodig te hebben. Ze worden volgens mij wel eens door fysiotherapeuten geadviseerd ivm het hebben van een voorkeurshouding. Wat de kraamzorg ervan vind is niet belangrijk. Wat jij vind wel!