Aparte dekentjes wieg en ledikant?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Babsies, Jan 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babsies

Babsies Bekend lid

Mar 16, 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    wij willen ons kindje de eerste maanden graag in een wiegje laten slapen en als het eruit is gegroeid over naar het ledikantje. Moeten we daar nou twee verschillende dekens voor kopen (die dingen zijn duur!!) of kunnen we gewoon een ledikant formaat deken kopen en die opvouwen tot wieg-formaat?
    Tnx!

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Ik heb wel apart beddengoed voor wieg en ledikant. Zelf krijg ik mijn beddengoed voor het ledikant niet netjes in de wieg (veelste groot).

3. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ik denk dat dat erg dik wordt en meestal wordt je kindje strak in gestopt met dekentje aan alle kanten onder het matrasje en dan staat het voeteneinde helemaal omhoog (ervaring)

Je kan de eerste maanden ook nog het wiegdekentje in het ledikantje gebruiken dat heb ik noodgedwongen geprobeerd omdat het voeteneinde zo ver omhoog kwam door het instoppen.

Hier lag ons meisje in een modern wiegje met matrasmaat 80x20 en was hier met 12 weken toch wel aardig uitgegroeid.

Zeker in de breedte kwam ze ruimte tekort en sloeg steeds tegen de spijlen van het wiegje.

Ik heb vorig jaar wiegdekens en ledikantdekens bij het kruidvat gekocht van Bambino en die waren €9.95 en €6,95 en goede kwaliteit. Misschien dat ze dit jaar ook weer komen. En er is nu overal opruiming misschien vind je daar iets bij..

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier ook apart. Omdat het spul van het ledikant echt veel te groot is om nog in te kunnen stoppen.
    Ik gebruik de wiegdekens wel in de reiswieg, dus die komen voorlopig nog wel van pas.
    En de dekens heb ik ook nog in het ledikant gebruikt. Je moet ze toch laag instoppen, en dat gaat prima met wieg-lakens overdwars..

Zo idioot duur zijn die dingen bij de hema toch niet?

5. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

Sep 1, 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Bij de baby dump zijn de dekens nu ook in de aanbieding vond ze best betaalbaar de uni dekens :D. Voor een kleine deken rond de 10 euro en een grotere rond de 15 euro. Ze zijn gewoon 100% katoen.

6. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Ik zou nog even wachten met een ledikantdeken te kopen wanneer je in het begin toch de wieg gebruikt. Onze zoon is een echt woelratje in bed, gaat alle kanten op, lag al heel snel in een slaapzakje en sindsdien ligt de ledikantdeken ongebruikt in de kast. Mocht jouw kindje wel rustig in bed liggen dan kun je altijd wanneer het overgaat naar het ledikant nog een ledikantdeken halen (of evt in begin wiegdeken gebruiken).

7. Babsies

Babsies Bekend lid

Mar 16, 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tnx meiden!
    Dat is duidelijk :) Dan beginnen we gewoon met beddengoed voor het wiegje en zien we idd wel of het een woelkontje wordt of niet.
    En tsja.. die kosten.. ze hoeven idd niet duur te zijn maar wij hebben dan weer zo'n onmogelijke kleur kamertje: lila.. haha! Maar heb ondertussen wel een site gevonden waar ze voor een normale prijs te koop staan dus dat gaat goed komen!

8. pcomiep

pcomiep Actief lid

Mar 22, 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    je kan ook natuurlijk een kleur deken kopen die niet helemaal past bij je kamertje en dan een mooi dekbedhoesje eromheen. Dekbedjes worden afgeraden, maar je kan wel een dekentje in een hoesje doen. Het gaat er namelijk om dat een dekbedje te warm is voor zo'n kleintje. voordeel van zo'n hoesje is dan gelijk dat je niet steeds dat lakentje om moet vouwen en dat schuift dan weer enz.

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb ze bij de Hema gehaald, beetje ecru-kleurig. Voor wiegje en voor ledikantje. Die van het wiegje past eigenlijk niet in het ledikantje omdat het te kort is.

10. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Ik vond met een wiegendekentje al dat er veel onder het matrasje gepropt moest worden, laat staan met een ledikant deken!
    Ik had 2 wiegedekentjes voor samen zo'n 20 euro. 1tje was van de hema en 1tje van de babydump (jollein). Beide prima voor de paar maanden dat je ze gebruikt.
    Overigens, ik zou nog even wachten met je ledikantdekens. Hier een super de luxe 4 seizoens vellux dekens met 2 katoenen slopen (bij elkaar over de 100,-) en ze heeft er maar 2 nachten onder geslapen... Ze kruipt omhoog en gaat dwars in bed liggen dus veel te gevaarlijk en sinds ze in het ledikant slaapt (3 maanden) gebruiken we dus een slaapzak...

11. Hier heeft zoonlief ook niet lang met een ledikantdeken geslapen. Werd altijd weggeschopt :D hij sliep al gauw in de puckababy, nu in een gewone slaapzak. Had ook apart een wiegdeken, met lila kan je toch ook gewoon een wit of ecru dekentje nemen? Zijn zat goedkope te vinden hoor!

12. mbtc

mbtc Fanatiek lid

Nov 9, 2010
    1,811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    bij de v&d zijn dekens niet zo duur, bij prenatal ook niet. bij veel winkels nu 20% korting op babybedtextiel. bij hema en bij prenatal en ook bij gardo zag ik uitverkoop bij de dekens.

las het al eerder wiegdeken kan je ook nog in de wagen gebruiken.

Share This Page