Mijn vriendin had bij haar bevalling in het ziekenhuis wel een kraampakket maar dat was nauwlijks tot niet gebruikt. Ik vergeet elke keer om mijn verloskundige ernaar te vragen. Hadden jullie (diegene met ziekenhuisbevalling) wel een kraampakket en was deze echter ook gebruikt? Bedankt voor het lezen
Hier beide keren in het zkh bevallen, maar nog best wat dingen gebruikt uit het pakket. We mochten op dag 2 (oudste) en 3 (jongste) naar huis. Wat overbleef, kon ik aan de vk geven en gebruikten zij om een pakket mee samen te stellen voor moeders die het bv heel krap hebben.
Heb bij de vorige en nu wel kraampakket opgehaald en wil nu weer in zh bevallen. Het kan voorkomen dat we helemaal niet naar het zh kunnen gaan ivm teveel ontsluiting en dan is het toch wel handig om kraampakket te hebben. En wat overblijft bewaar ik gewoon, ontzettend handig als er straks wonden voorkomen of de celstofmatjes te gebruiken als de kindjes ziek zijn
ik heb ze 3x gehad (zorgverzekering) en 3x best wel veel eruit gebruikt. Alleen neit alles in de kraamweek. De celstofmatjes vind ik ook ideaal als verschoningsmatjes in de tas, zeker bij de heftige spuitluiers en later als ze zindelijk worden in de autostoel bijv. Wat ik echt niet kon gebruiken is naar een verzamelpunt gegaan, dacht voor ontwikkelingslanden
Ja zeker! Je zult absoluut niet alles gebruiken en je hoeft hem ook zeker niet mee te nemen naar het ziekenhuis, maar zitten wel spullen in die je wel gebruikt, zoals kraamverband en eventueel die lekmatjes. Ook steriele gaasjes, alcohol etc kunnen van pas komen. Je kunt ook selectief die dingen kopen die je nodig denkt te hebben.
Ja zou 'm zeker aanvragen! Hier was ook het plan om in het ziekenhuis te bevallen, maar dat heb ik uiteindelijk niet gehaald. Had na 2 uur al 8cm dus toen besloten om thuis te blijven i.o.m. de verloskundige. Voor de verloskundige en de kraamzorg toch wel fijn dat het kraampakket gewoon in een hoekje van de slaapkamer stond waar alles in zat wat ze nodig hadden.
zeker doen. Hier zh bevalling en erna nog een dag+nacht opgenomen geweest maar heb hem bijna helemaal gebruikt. Alleen dat navelstreng klemmetje niet
Absoluut! Stel dat je bevalling zo snel gaat dat je thuis bevalt dan heb je er wel veel uit nodig. Verder natuurlijk de kraamverbanden, alcohol en gaasjes voor de navel schoon te maken. En de matjes voor tijdens het luchten in bed.
Ik moet in het zkh bevallen ivm eerdere ks (en ik wil dat ook) maar kraamverband gebruik je wel en de matjes ook (zodat er geen vruchtwater op je autostoel lekt onderweg ). Wat over is kan je inleveren bij stichting babyhope. die gebruiken het voor betere bevalomstandigheden in 3e wereldlanden.
Hier ondanks zieknhuisbevalling veel gebruikt uit pakket: Wattenbollen, gaasjes, alchohol, celstofmatjes, kraamverband. Wát over is gaat naar een verzamelpunt voor baby hope
Hier wil de vk wel dat je een kraampakket hebt liggen. Mocht het thuis gebeuren dan wil je hier op voorbereid zijn. Je kan niet altijd meer naar het ziekenhuis als dat je voorkeur had. En het overgebleven pakket kan je vaak meegeven aan de vk. Die sturen het dan weer door aan mensen in NL of het buitenland die het goed kunnen gebruiken. Onze vkpraktijk gaat naar het buitenland met de stichting die ze steunen daar. Je kan ze trouwens ook kopen, die kraampakketten. O.a. bij een Prenatal.
Je hoeft het niet mee te nemen naar het ziekenhuis in ieder geval maar er zitten zeker wel veel dingen in die je later nodig hebt. Kraamverband, celstofmatjes, alcohol en gaasjes.
Ik kreeg een kraampakket standaard vanuit de zorgverzekering. Hier zijn tijdens de kraamweek ook wel dingen uit gebruikt. Ik heb nog zaken over en na mijn volgende bevalling geef ik alles wat ik niet gebruikt heb en wat nog voldoende datum heeft mee aan de kraamverzorgster, hier zorgt de organisatie ervoor dat dit naar derde wereld landen gaat om daar vrouwen veilig te helpen bevallen.
Hier ook heel veel gebruikt. Alcohol, celstofmatjes gebruikte de kraamhulp voor de controles bij mij, kraamverband ( wat lang niet genoeg was) wattenbollen. Ik had nog maar heel weinig over alleen wat celstofmatjes, dit heb ik gegeven aan een familielid die het nodig had.