Verdorie.. Ben echt boos. Heb de vriezer vol met duur dieetspul liggen.. Wie laat de vriezer weer open staan. Ja hoor!! Fijn schat dat je roomijs lust.. Maar doe dat ding dicht! De eerste ging perongeluk kapot door hem.. Toen een tweedehandsje gekocht maar die laat ie steeds open staan.. Gelukkig ligt het dure vlees voor onze jack russel binnen in de koelkast vriezer omdat het bijna op is.. Maar ik ben echt over de zeik. Hoop dat hij nog aanvriest, heb de stroom eraf gehaald en opnieuw aangezet.. Als die dat niet doet is er voor rond de 150 euro spullen verneukt.. Ik ga niet nog even snel een nieuwe vriezer kopen want kapot is hij niet en kan het helaas ook nergens anders kwijt dus het is nu afwachten!!!... En het leuke is.. De verzekering vergoed niets uit de vriezer. In die vorige vriezer die kapot ging lag voor 300 hondenvlees.. Konden ze niets aan doen terwijl ik verdomme all risk verzekerd ben!!
Tja.....bedoel dit niet lullig of zo, maar vind het ook wel gewoon nogal een domme actie van je vriend. Laat hij ook altijd alle lades, kastdeuren en keukenkastjes openstaan of zo? Mij is altijd geleerd (en ik leer mijn kinderen dat dus ook) dat als je iets openmaakt, je het daarna weer sluit, ongeacht of dat nu de linnenkast, de toiletdeur of de deur van de vriezer is. Beetje raar vind ik dit, om eerlijk te zijn. Wel heel erg vervelend voor jou natuurlijk, maar ik vind het niet meer dan logisch dat de verzekering dit niet gaat vergoeden, puur doordat jouw vriend gewoon te laks is geweest.
Is het een idee om een A4tje op te hangen met grote letters: DEUR SLUITEN! Dan moet het wel goed gaan. Wel een domme actie. Daar zou ik ook boos om worden.
Zou ik ook echt pissed over zijn! Volgende x een vriezer met alarm aanschaffen? Die gaan piepen als de deur te lang open blijft
Ik heb nog nooit gehoord dat een vriezer kapot gaat als de deur open blijft staan eigenlijk? Ik heb ook wel eens per ongeluk de deur niet goed dichtgedaan. Ik gooide hem dicht maar was kennelijk terug gestuiterd en stond dus half open toen ik thuiskwam. Had alleen maar veel ijsvorming, meer niet. Heb hem ontdooid en gewoon weer aangezet. Mijn verzekering vergoed het dan weer wel omdat ik de module "schade veroorzaakt door eigen schuld" ook mee heb verzekerd.
Waarom zou een vriezer stuk gaan als je de deur open laat? Ja, alles wat in de vriezer zit, ontdooit. Dus dat kun je weg gooien of moet je meteen opeten. Maar je kunt toch gewoon de stekker eruit halen, de vriezer schoonmaken en weer aan zetten? Maak je je vriezer nooit schoon? Dan doe je hem toch ook uit, laat je hem ontdooien en zet je hem weer aan? Waarom zou een vriezer het niet meer doen als de deur open gestaan heeft? Doe je de deur dicht en hij wordt weer koud, toch? Ik geloof dat ik het niet helemaal snap...
Mee eens.. Nou kan ik me wel voorstellen dat de deur soms per ongeluk weer open schiet ofzo, dat de vriezer zo vol ligt dat ie NET dicht kan maar toch weer open springt, maar we hebben gelukkig een alarm.. Maar zomaar open laten staan? Ik zou ook wel behoorlijk pissig zijn eigenlijk..
Mijn oudste heeft er een handje van om de vriezer open te laten, dus dat is in het afgelopen jaar minimaal 10 keer gebeurd. Het ding het nog prima. Scheelt misschien dat het zo'n ding onder de koelkast is (zeg maar 2 in 1) maar nooit problemen mee gehad. Waaraan gaat zo'n ding dan precies kapot?
Mijn vriend is net zo! Laat altijd alle deuren open en legt spullen nooit terug waar hij ze gepakt heeft! :x
lijkt me vreselijk irritant als je zo'n vriend hebt. maar een vriezer gaat echt niet kapot door een deur open te laten staan hoor het is hier ook regelmatig gebeurd dat ik de deur vergeten was goed dicht te doen of op een gegeven moment zoveel ijs dat hij niet meer goed sloot. even ontdooien en klaar. bij mijn ouders is het al een paar keer gebeurd. ding is 15 jaar oud en doet het nog prima. en heb je echt de verzekering gebeld om te vragen of de inhoud van je vriezer mee verzekerd was?? eerlijk, ik zou me doodschamen als ik voor zoiets de verzekering zou bellen
Mijn man heeft het z'n 2,5 jaar geleden ook een aantal keer gedaan.. (Gewoon niet goed dicht gedaan, dus steeds een klein stukje open. Hij heeft het geweten😂. Ik heb weken niets meer voor hem ingevroren hoefde hij er ook niet in te zijn.. IJs kopen? Prima maar je eet heeel die bak leeg! Na 3 weken had hij het geleerd volgens hem. Dus 3 weken later mocht hij weer invriezen. 6 weken alles opeten deed zeer dus Maar de vriezer is er niet door kapot eerlijk gezegt. Alleen de spullen kon ik weggooien
dat laatste vind ik ook! Waarom zou de verzekering hiervoor moeten opdraaien? als je de wc per ongeluk doortrekt bel je toch ook de verzekering niet voor de kosten van water?
Je vriezer gaat niet kapot van hem open laten staan hoor ik zou niet weten wat er dan kapot moet gaan? Dl laat hem ook wel eens open staan (ze doet hem per ongeluk niet goed dicht) en hij doet het gewoon nog hoor Alleen een rot werk om hem te ontdooien.. en ja zonde van de spullen.
Hier staat elke dag de vriezer open omdat de middelste even checkt of er nog wel ijsjes zijn ;') Soms heb ik het niet door en staat dat ding rustig een paar uur open, nog nooit kapot van gegaan.
Je vriezer gaat er niet van kapot. Je moet wel regelmatig de rubbers schoonmaken. Bij tante van mijn man ook, vriezer sluit niet goed en nu ligt de hele boel er half ontdooid bij. Vraag ik wanneer heb je de rubbers nog schoongemaakt? Helemaal niet dus... Dingen schoongemaakt en vriezer sloot weer netjes.